Kontakter !

Diskussion i 'Legend' startad av staffan, 25 maj 2010.

  1. staffan

    staffan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej ! Kan jag föra över alla mina kontakter i telefonen till mitt Google konto o ha dom där för att kanske efter en "radering" av telefonen kunna föra in dom smidigt igen ????
     
  2. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ja det kan du!
     
  3. staffan

    staffan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad bra, du kanske kunde förklara hur man gör o_O
     
  4. staffan

    staffan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det ingen vänlig skäl som kan förklara hur man gör :cry:
     
  5. mickwald

    mickwald Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror tyvärr du måste gå igenom alla kontakter.. och spara om dem som google kontakt.. vet dock inte om det finns en automatisk funktion för det.. men inget som jag stött på än iaf =/
     
  6. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Inställningar - Datasync - kryssa i synkronisera med Google och sen är det bara att synca...
    Finns inte detta på Legend???
     
  7. mickwald

    mickwald Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar Pzycic.. Settings->Accounts & Sync->Google->markera vad du vill ha, sync now ^^
     
  8. Pazo

    Pazo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får det inte att funka genom att bara "synca mot google" händer ingenting då i kontakter på gmail.
     
  9. Alasjo

    Alasjo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så var man nybliven Androidanvändare. Får samma resultat som Pazo när jag synkar mot Google. Hade en SE Z770i innan, och har ingen datakabel för synk mot PC, så jag försökte sätta upp en SyncML-anslutning mot Google, men den blev aldrig fullständig och bröts emellanåt. Körde då en synk mot Myfunambol och fick upp alla mina kontakter. När jag sedan synkade min Legend fick jag ner alla dessa, men de synkar inte mot Google trots allt. När jag väljer "Visa" i kontaktinställningar ser jag att den hanterar Google-kontakter och Myfunambol-kontakter som olika grupper (därtill Facebook osv). Hur får jag telefonen att synka alla mina kontakter (Google/Myfunambol)?

    Edit: löste det genom att först kopiera kontakterna till Outlook (myfunambol stödjer inte Thunderbird 3.x) på jobbet, och därifrån exportera kontakterna till en csv-fil. Den importerade jag i Google Contacts och sedan synkade jag i telefonen, efter att ha redigerat kontakterna något.
    OBS! Vissa poster följer inte med i konverteringen/synkroniseringen, antar att det är vissa poster (mobil arbete, mobil annan etc) som finns i SE:s system men som inte finns i Outlook/vCard). Kan någon bekräfta huruvida dessa poster följer med vid en blåtandsöverföring?
     
    Last edited: 22 jun 2010