Bra låsskärm med notiser?

Diskussion i 'Applikationer' startad av improwise, 19 aug 2014.

  1. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Tänkte höra vad ni rekommenderar för låsskärm (lock screen) till Android med bra stöd för notiser för sms, missade samtal osv och som gärna kan visa väder och klocka också. Absolut krav är att det är en låsskärm med riktig säkerhet, dvs minimun krav på PIN-kod och inget man kan gå runt genom att klicka på home-knappen eller liknande.

    Flashig design, snabbvägar till appar och liknande är inte speciellt prioriterat. Alltså mer funktionell och tråkig än flashig, dvsnärmare iPhones låsskärm än en del av de som finns till Android.

    Några förslag? Har testat Chronus som var rätt ok men lite begränsad, och testar nu GO Lockscreen.

    Har kollat i lite äldre trådar om låsskärmar men hittade inget som kändes tillräckligt nytt och som bekant går utvecklingen i rasande takt.
     
  2. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    AC Display! Lätt snyggaste och mest praktiska lockscreen jag haft. Har en del trevliga funktioner som active mode osv.

    Länk till Google Play

    Dock vad gäller säkerheten, så är det den inbyggda i android som gäller, finns ingen lockscreen som du kan ersätta med. Du får med andra ord ställa in säkerheten i din telefon, sen lägger du en lockscreen på det. När du swipar för att komma in, hamnar du till din pinkod.

    Jag använder på detta Delayed Lock, där jag ställer in "safe zones" för att slippa låsa upp hela tiden. Hemma tex.

    Såhär ser det ut, notis om sms o mail i det här fallet, trycker man på en notis får du upp snabbalternativ sen, reply, dismiss osv osv.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Last edited: 19 aug 2014
  3. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Hur säkert är det med lock screens som själva har stöd för PIN-kod? Hur lätt är det att gå runt det?
     
  4. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

  5. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
  6. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

  7. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Har testat notific nu och den verkar rätt lovande, dock är det ingen låsskärm utan bara en "visare" vad jag kan se?? Men möjligtvis kan man säga att ihop med Androids låsskärm så åstadkommer den ung samma sak
     
  8. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Jag kör med dashclock https://play.google.com/store/apps/details?id=net.nurik.roman.dashclock

    Till det så körs även https://play.google.com/store/apps/details?id=com.umang.dashnotifier samt https://play.google.com/store/apps/details?id=me.grantland.dashclock_battery

    Detta fungerar bra med mönsterlås till viss del då mönsterlåset tar upp en del plats såklart. Så tror det bara är 3 saker som får plats.

    Om det får plats med mer än 3 med pinkod vetetusan eller hur det är på andra lurar än nexus 5.
     
  9. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Precis, det är som popupper som lägger sig ovanpå låsskärmen. Man slipper mecka med tredjepartslåsskärmar som alltid är hackiga och brukar funka dåligt om man har lås etc.
     
  10. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Imorse fick jag på ett otrevligt sett lära mig nackdelarna med Notific. Larmet på telefonen ringde som vanligt och jag vaknade, när jag skulle försöka stänga av larmet så var det lättare sagt än gjort. Detta beroende på att under natten hade det hunnit bygga upp ett antal notiser för inkommande mail och liknande som dessutom bara visades en och en i taget. Gissa om jag inte var på bästa humör när jag väl lyckats swipa bort alla dessa, låst upp telefonen, och sen kunnat stänga av larmet?? :)

    Finns det någon väg runt detta? Om inte är Notific ett minne blott på min telefon...
     
  11. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    På min telefon hamnar larmet överst. Men olika androider funkar ju så olika.

    Hur som helst kan man ta sig förbi popupperna alla åt gången genom att dubbelklicka på upplåsningsringen. Inte särskilt intuitivt dock, men det fungerar :)
     
  12. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Tack för info. Testar GO Lockscreen nu som verkar rätt smidig och inte allt för överdesignad.
     
  13. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER