Vad är android sämst på?

Diskussion i 'Allmänt' startad av jonas18z, 17 aug 2014.

  1. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Så illa är väl inte Googles appar? Då är det värre tycker jag med alla företag som envisas med att deras Android appar ska se ut och fungera efter Apples iOS riktlinjer.
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Historiskt så har de varit väldigt dåliga tycker jag. Problemet har ju varit att typ en app i taget har uppdaterats och skapar inkonsekvent design. Sen tog de bort det blåa och ersatte med vitt men om jag inte minns fel fanns inslag av det blåa kvar långt efter i vissa designelement. Såna smådetaljer som gör helheten. Det har inte Google varit bra på.

    Men med Android L så verkar det som de ordnar upp det en gång för alla.
     
  3. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Håller med om de flesta synpunkter som presenterats här, sämre appar, sämre tillbehör och sämre tangentbord trots större skärmar (och jag har testat typ alla tangentbord som finns i Play Store). Retar mig även på att funktionerna för "textredigering" är klart sämre och skiljer sig från app till app samt att appar ibland visas upp under fel processnamn.

    (Skrev denna text på min Note 3 och har varit nära flera gånger att hiva den i väggen och hämta iPhonen istället)
     
    Last edited: 19 aug 2014
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    En jobbig funktion i Android! Det är för att taptalk är öppen i Chrome. När appar är programmerade på det sättet kan man kolla igenom de xposedmoduler som finns. Jag har för mig det finns en modul som tvingar systemet att öppna appar separat.

    // mobilt
     
  5. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Activity Force New Task heter den.
     
    indika gillar detta.
  6. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Helt sjukt att man ska behöva nåt hack för något som borde varit självklart från dag 1
     
  7. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Fan så mycket hat här inne :( Nej men skämt åsido kan jag faktiskt inte säga att det finns många saker jag saknar från iOS som jag saknar till Android. Chromecast slår ju Airplay alla dagar i veckan tycker jag, SwiftKey är nästan den största anledningen till varför jag inte kan byta från Android, helt underbart tangentbord! Sen att säga att Androids appar i snitt håller sämre kvalité än de på iOS kan jag självklart hålla med om, men hur bra är det inte att allt är stelt och låst som på iOS? Tasker, SwiftKey, Nova Launcher, AirDroid, Carbon, Helium är bara några utav flertalet appar som kommit till Android just för att det är öppet, nästan vem som helst med en bra idé kan göra något åt det. Självklart leder det till att det finns riktiga bottennapp, men Apples låsning gentemots Androids frihet? Frihet alla dagar i veckan.

    Tycker nästan att allt man kan göra på en iOS-enhet kan man göra på en Android-enhet men inte vice versa. Det enda jag kan säga att jag genuint tycker Apple är bättre än Android på är att du kan stoppa in laddaren åt vilket håll som helst, riktigt skönt när det är becksvart i rummet och man ska ladda telefonen eller när man nyss bytt telefon som har hålet åt "andra hållet".
     
  8. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    SwiftKey och att kunna "dela" data mellan appar ungefär som med android kommer i och med iOS 8. Tack vare det är jag riktigt sugen på en iphone 6 faktiskt. När jag hade 5an var det främst 2 saker som fick mig att byta tillbaka till android, det var den lilla fyratumsskärmen och att inte kunna svepa fram text. Nu är de två sakerna, och mer därtill, snart åtgärdat. Då slipper man dessutom den kassa kameran som man får dras med på android så vida man inte väljer en android utan stock (och därmed sällan har senaste OS-versionen).
     
  9. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Android är rätt kasst på pushaviseringar också. Trots ominstallation osv får jag sällan push från bl.a. Instagram och Twitter, utan jag måste öppna apparna och kolla manuellt.