Galaxy Tab S 10.5 & 8.4 - allmänt

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av paulreedsmith, 28 jun 2014.

  1. Sharkbait

    Sharkbait Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER



    Är det någon mera som upplever att Tab S hackar vid surfande på webben?
     
  2. cokeman

    cokeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Köpte en Tab S 10.5" 32 gb och vilken underbar skärm den har, speciellt när man kollar mörkare filmer då man slipper backlight bleedingen helt på denna Tack vare amoled skärmen jämfört med andra lcd plattor.

    Klart att den kan lagga lite på vissa tunga sidor men bättre det en att den chrashar helt som den gjorde på min gamla ipad air. :)
     
  3. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Men eller hur :cool::cool::cool::cool::cool:

    Tycker också det flyter på bra. Allt är lite mer "smooth" på Ipad men Safari och Chrome craschade 3-4 ggr i veckan och när man använde "multi-touch-gesterna" så kunde den aldrig hålla mer än 2 web-sidor i minnet. Älskar min Tab S och tror inte jag haft en enda crasch eller liknande. Men hoppas/önskar att Samsung kunde ta och fokusera på dessa plattor och se till att optimera dom med uppdateringar och förbättringar.
     
  4. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Minns jag rätt att du även testat Tab Pro 10? Hur upplever du skillnaderna mellan dessa? Tänker inte så mycket på skärmen nu för där vet jag att det är skillnad, men vad gäller snabbhet osv? Är det överhuvudtaget någon skillnad? De båda har väl Samsungs processor, iallafall Wifi versionerna?
     
  5. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Jo men jag hade 4G versionen av Tab Pro 10.1 och den var ruskigt snabb. När jag förhandsbokade Tab S så köpte jag Tab Pro 8.4 Wi-Fi som även den hade S800, och den var seg och det var ett ton med lagg på den. Överallt. Hade den bara en vecka sen lämnade jag tillbaka den och bokade Tab S som sagt. Så det verkar komplicerat alltihop. Men 10.1 med S800 var galet snabb. Snabbaste plattan jag testat, speciellt Chrome verkade flyga fram.

    Sen är det inte bara skärmen som skiljer dessa plattor åt. Tab S är så härligt tunna och lätt. Och Book Cover till Tab S är verkligen ett grymt tillbehör.
     
  6. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Okej tack för input. Antar att även 3 GB i RAM gör skillnaden mot bara 2 GB.
     
  7. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER


    Mjoo kanske. Tab S är en mästare på att hålla websidor och appar i minnet iaf, så det skadar nog inte :teeth:
     
  8. cokeman

    cokeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har hört att det skall finnas S800 i 4G Versionen av Tab S utomlands, men det skall dock inte vara nån märkbar skillnad dom emellan vad jag hört.
    Sen hörde jag rykten av att det kanske kommer nån mjukvara som aktiverar alla 8 kärnorna samtidigt i Exynos modellerna vid behov. :)

    Håller med om att Book Cover till denna är väldigt smidigt och läckert. :)
     
    Last edited: 7 aug 2014
  9. Sharkbait

    Sharkbait Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vilka GPS program fungerar i Tab S 10.5?

    Går det att köra GPS i form av Google Maps i Tab S10.5 eller måste man ha 4G versionen för att de skall hämta data om man kör med Goolge Maps?

    Tomtom eller Navigon lär väl fungera utan 4G?
     
  10. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER


    Hej. Tab S har stöd för GPS och GLONASS, eller vad det heter :(

    Men för att ladda kartor måste du såklart ha data, såvida du inte har ett program som sparar kartor lokalt. Google Maps hämtar kartor via nätet så du behöver dela internet med din mobil eller liknande om du har Wi-Fi modellen.

    Du kan ladda hem områden i Gmaps och använda offline vid behov.

    När jag kör så delar jag telefonens internet och kör Nav på plattan, så får man det snyggt och stort med bättre ljud och batteritid. Sen kör jag multi-window och har en film på ena halvan som jag kollar på när det är tråkig körning :P:P:P:P
     
  11. Sharkbait

    Sharkbait Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ni som äger en Tab S hur tycker ni att volymnivån är på högtalarna och om man har hörlurar inkopplade?
     
  12. Sharkbait

    Sharkbait Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Ingen?



    *edit

    Jag drog till MM för att lyssna på hur ljudkvalitèn är i Tab S10.5. Jag tycker att det var bra kräm i högtalarna.



    http://www.ljudochbild.se/test/samsung-galaxy-tab-s-10-5
     
    Last edited: 21 aug 2014
  13. cokeman

    cokeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    På högtalarna är det inte godkänt, för låg volym. På hörlurar är det godkänt beroende på vilken känslighet hörlurarna har. Jag kör dock BT hörlurar. :)
     
  14. Sharkbait

    Sharkbait Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Vilka andra plattor jämför du med?
     
  15. cokeman

    cokeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ipad, men annars så är denna platta grymmare på allt annat :)
     
  16. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Velar något ohyggligt mellan en Tab S 10.5 och en Tab Pro 12.2, bägge med 4G. Amoled är ju grymt men jag gillar storleken på 12.2 bättre.. Någon som har kört bägge mer än testat i butik och vill dela med sig av sin erfarenhet?

    Skickat från min Z1 via Tapatalk
     
  17. Talaz

    Talaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har en tab-s på väg hem från 3 nu. och jag har läst att visa här har problem med laddningen osv, så min fråga är nu, är det ett fabrikationsfel eller?. och en viktig fråga, ska man ladda upp den fullt innan den används eller är det go for action så säga direkt ur paketet. ?
     
  18. Wasti

    Wasti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Den senaste

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Den senaste
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10,5"
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Huawei smartwatch
    Värt att skaffa denna eller ska man vänta?

    Jag är på jakt efter en kraftfull padda med tanken att kunna ersätta laptopen i stort. jag tittar på Samsung S 10,5". Jag vet inte riktigt hur länge den har funnits ute på marknaden eller hur ofta Samsung släpper nya modeller.

    Använder inte Iphone men tar man Apple som ex. så vet man att man inte ska köpa en ny Iphone i augusti för en ny kommer i september. När tror ni Samsung kommer släppa nästa tablet? Är det värt att slänga ut 5k på denna padda eller ska man vänta till nästa?

    //W
     
  19. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Tab S är väl mer eller mindre en uttalad toppmodell från Samsung, dvs den kommer nog att få någorlunda bra support vad gäller framtida uppdateringar. Den släpptes för någon månad sen, så den kommer nog vara herre på täppan åtminstone fram till i vinter. Köpte en igår och är hittills nöjd, kommer också att använda den istället för laptop i det mesta.

    Skickat från min Z1 via Tapatalk
     
  20. Sharkbait

    Sharkbait Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Var in och jämförde iPad Air vs Tab S 10,5 gällande ljudnivån. Det var lugnt och "tyst" i butiken så at man kunde jämför hyfsat. Spelade samma låt från båda plattorna.


    Spelade man ca 60-70 % på iPad Air så motvarade det ca 90-100% på Tab S 10,5.


    Helt uppenbart har Tab S 10,5 sämre ljudnivå än iPad Air.


    Undra om ljudnivån är körd på Tab S 10,5 eller om det kan åtgärda den låga ljudnivån med nästa uppdatering.


    Synd på en annars så grym platta.