[Minecraft] Swedroids Officiella Minecraft Server -Hemligastugan!

Diskussion i 'Off Topic' startad av Alto, 19 maj 2014.

  1. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    [​IMG]
    Hej och välkommen till tråden för Hemligastugan Minecraft!

    Note: Denna tråden är en reboot för att den gamla tråden var väldigt outdated och trådskaparen inte längre har hand om servern. länk till den gamla tråden är HÄR

    Hemligastugan är en Minecraftserver som drivs i samarbete med Skyttegrav.se. Servern drivs av mig, Alto och bl0m1 och har varit igång sedan MCbeta 1.3 (februari 2011).


    IP: MC.HEMLIGASTUGAN.SE

    Hemsida: www.hemligastugan.se
    Dynmap: www.hemligastugan.se/pages/Dynmap/
    Facebook: www.facebook.com/Hemligastugan

    [​IMG]
    Målet med Hemligastugan är att erbjuda en snabb och stabil server med hög uptime som passar för alla minecraftare oavsett vad man gillar. För att lyckas med detta så erbjuder vi 4 spelstilar uppdelat på ett antal kartor som spelare kan hoppa mellan utan att behöva byta server!

    De spelstilar vi erbjuder är:
    * Creative - En helt öppen värld där du kan bygga vad du vill i creative mode.
    * NonPvP Survival - Spela minecraft med andra utan att riskera att någon kommer och dödar dig och tar dina grejer.
    * Factions Survival - En riktigt hardcore spelstil där du och dina kompisar kan skapa factioner och kriga mot andra spelare.
    * Minigames - Ibland kan man tröttna på att minea i gruvor och bygga hus, då erbjuder vi ett stort område med massor av minispel från spleef till gris race, från parkour till survival games.

    [​IMG]

    De världar som spelare kan spela på är:
    * Hub
    - Det är denna värld som binder ihop alla andra världar, här finns portaler till dom andra världarna samt lite information

    Varje grupp här nedanför har separat inventory/enderchest så att man inte kan plocka grejer från ett gamemode till ett annat (typ från creative till fullPvP)

    * Creative Erbjuder 2 världar, en vanlig och en nether, där alla är i creative mode och kan bygga vad dom vill!

    * NonPvP Survival Erbjuder 3 världar där du kan vara. En vanlig värld, Nether och The end!

    * Factions Survival Erbjuder 3 världar, en vanlig, en nether och en the end värld där pvp är helt öppet och factions aktiverat!

    * Games erbjuder spel som: Spleef, Paintball, Parkour M.M.

    [​IMG]

    Mumble!
    Tack vare samarbetet med Skyttegrav så har hemligastugan ett eget rum på Sweclockers/Skyttegravs mumble!
    Mumble IP: Mumble.Sweclockers.com eller Mumble.skyttegrav.se

    Hemligastugan finns under: Skyttegrav & SweClockers Mumble -> Gemensamma kanaler -> Minecraft -> Hemligastugan


    Regler
    För att hålla en trevlig och fin server så har vi ett antal regler som alla spelare behöver följa, så när man första gången loggar in på Hemligastugan så behöver man klara av en frågesport om reglerna som tar ungefär 2 minuter att gå igenom.

    En komplett lista på regler finner du på vår Hemsida

    Kort sagt så
    * Fusk inte tillåtet
    * Griefing inte tillåtet
    * Spam inte tillåtet
    * Reklam inte tllåtet

    [​IMG]

    Fördelar:
    + Eget prefix (SwD)
    + Skippa Nybyggar stadiet och hoppa direkt till gruppen Äventyrare (rank 2)
    + När ni spelat ett tag så får ni hoppa över gruppen Upptäckare (rank 3) och hoppa rakt till rank 4, så att ni kan njuta av fördelarna utan att behöva vänta så länge

    Enda kravet är att du varit medlem på Swedroids forum i minst 2 månader :)

    Så, alla SwD spelare, Skriv ert minecraft namn här i tråden så uppgraderar vi er till SwD gruppen efter att ni har klarat frågesporten :)
    Spelare som varit inne tidigare och redan är SwD ranken behöver inte skriva här :)
     
    Last edited: 9 aug 2015
    bernard gillar detta.
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Roligt! Man kanske får ta och titta in någon gång :)
     
  3. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Är det Swedroid som står bakom denna sidan eller är det användare? Om det är de som har sidan som står bakom så är den officiell, annars är den inofficiell.
     
  4. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Swedroid står varken för hårdvara eller kostnader, det står vi själva för men vi har pratat med Hund och vi har en deal så vi är den officiella :) Hund är också med i vår staff på minecraft
     
  5. nostalgi

    nostalgi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej gott folk!

    Har börjat spela hos er igen efter ett lååångt avbrott från minecraft. Förmodligen är väl ingen jag kände när jag spelade här för ca 4 år sedan kvar.
    Jag är i vart fall kompis med fisklik och bobby som spelat betydligt mer än mig som ni kanske känner.
    Kommer förmodligen dimpa ner en miljard frågor från mig snart eftersom ni installerat massa system jag inte är bekant med, hoppas det är okey. :D
    Finns det någon människa som är lite mer i min ålder som spelar här förresten, alltså 25+ typ, eller är det bara småttingar?

    Tänkte bara säga hej och hoppas vi ses på servern.

    Ha det ljuvligt allesammans.
     
  6. AKERSKUUUG

    AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    513
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag tänkte hoppa in och spela lite ikväll om jag hinner efter att ha klippt podcast, är bara 24 men kanske kvalificerar mig som äldre ändå? ;)

    AltoAlto: Mitt Minecraft-namn är detsamma som mitt namn här, AKERSKUUUG.
     
    Last edited: 7 jul 2014
  7. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Fasen vad trevligt! Ett tag sedan jag spelade på denna server, och ett tag sedan jag spelade minecraft, men jag vill börja igen. Får möjlighet till detta i slutet av augusti och framåt. Jag är 22 år gammal och mitt minecraft namn är TacoBoy47.

    Vi ses!
     
  8. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    En pre-release till Minecraft 1.8 släpptes för 2 timmar sedan, såklart så har vi på Hemligastugan satt upp en 1.8 "Lek server" där ni spelare kan testa alla nyheter i 1.8 i Survival eller Creative mode :)

    IP till pre-release servern: mc.hemligastugan.com:25572

    För att välja 1.8 i launchern:
    1. tryck "edit profile"
    2. bocka i "Enable expermiental development versions ("Snapshots")
    3. välj "snapshot 1.8-pre1" i drop down listan
    4. tryck play och kom in på servern
     
  9. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Servern uppe? Kommer inte in på den :/
     
  10. rolle90

    rolle90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Det finns ingen Yogscast Complete pack server uppe? :)
     
  11. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Tyvärr kan vi just nu bara köra bukkit servrar. det kan finnas möjlighet i framtiden att köra någon slags tekkit/ftb/yogscast server men just nu så är det bara vanilla, sorry! :/
     
  12. rolle90

    rolle90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    ok :(
     
  13. Droid_278

    Droid_278 Guest

    Halloj Swedroidare!

    Nu har vi kört 1.8 ett tag med ny fräsch karta och dom nya materialen samt biomeerna.
    Servershopparna i Survival är placerade närmast spawn men vi har större planer för området runtomkring så det är "under construction".

    Ni som inte spelat på 1.8 än har ert "gamla" inventory kvar från 1.7 när ni loggar in.
    Om man däremot spelat på 1.8 betan så har man samma inventory som då. För att få ert inventory från 1.7 kontakta bl0m1 eller AltoXn så löser dom det.
    Era homes på 1.7 kartan är fortfarande aktiva, kartan finns kvar till och med sista januari.
    Vill ni ha nått flyttat från 1.7 till 1.8 så kontakta admins eller owners så kan det fixas när båda är online samtidigt. Man kan ansöka om förflyttning via hemsidan också, så vet vi i förväg vad som skall göras. Men leta först upp en bra plats på 1.8 att ställa det på.

    Nytt för 1.8 är bland annat att vi gett VIP fler permissions, följande kommandon kan användas i Creative:
    /top - man kommer till översta blocket på samma x och z koordinater som du är på
    /asc - gå upp en våning
    /desc - man åker ner en våning (om det finns någon)
    /thru - man åker igenom väggar

    Vi har även fixat 4 kommandon för att underlätta samarbetet i gemensamma projekt.
    Nu kan man ge automatisk access till andra spelare för hela eller delar av områdesskyddet med griefprevention:
    /containertrust <namn> - ger spelaren åtkomst till kistor och djur
    /accesstrust <namn> - ger spelaren tillgång till dörrar och redstone
    /permissiontrust <namn> - spelaren kan ge ut samma trust som han har fått, tex med accesstrust och permissiontrust får spelaren ge vidare accesstrust i sin tur till nästa.
    /trust <namn> - ger både containertrust och accesstrust på samma gång
    OBS! Utan griefprevention så behöver man låsa manuellt med /cprivate och för att ge access till andra spelare /cmodify namn.

    Vi har gjort modifieringar på creative så det krävs nu att man claimar INNAN man bygger.
    Detta för att minska griefandet.

    Passa på att kolla runt på vår nya förbättrade hemsida, i galleriet tex kan man numera tanka upp egna bilder. Vi har även fixat ett spelarforum så att man kan snacka med varann, bolla ideer på projekt, planera byggen, anmäla buggar eller annat.

    Vår hemsida (http://mc.hemligastugan.com)
    Dynmap (http://mc.hemligastugan.com/dynmap)
    Vi vill också passa på att påminna om att gilla vår facebook sida för att få uppdateringar (http://www.facebook.com/Hemligastugan)


    Första BYGGTÄVLINGEN för i år är igång och pågår till nästa söndag, 25 jan.
    Temat är portalutposter för väderstrecken i Survival, inom både 5000 samt 10000 blocks avstånd från spawn, så behövs 8 nya portalbyggnationer. Ifall ni vill anpassa kreationen till omgivningen så finns skyltarna till utposterna vid spawnplatsen på tävlingskartan /warp contest. Vi hoppas på enastående portaler som kommer till stor användning för lång tid framåt.
    GOOD LUCK !

    Miljöerna vid utposterna är:

    5000 block:
    Norr: Öken med ökenberg
    Öst: Swamp, nära till en darkoak forest
    Syd: Skog med oak och björk träd
    Väst: Tallskog (2x2 träd)

    10000 block:
    Norr: Björkskog, nära till slätt, village, träsk och swamp
    Öst: Stor ö
    Syd: Snöberg vid kusten
    Väst: Stor äng med en liten dunge (några få träd) nära träsk
     
    Last edited by a moderator: 19 jan 2015
    indika gillar detta.
  14. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Måste ta och vattna min döende minecraftinstallation snart. Alltid skoj med nya block :)
     
  15. Bobby

    Bobby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Är det något drag på servern vad gäller aktiva spelare? Isåfall kommer jag in
     
  16. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Hej alla sköna Hemligastugan spelare! Nu när januari närmar sig sitt slut är det dags att ta farväl av 1.7 kartan. Alla servrar kommer stängas av vid midnatt mellan lördag och söndag så att vi kan ladda ur 1.7 kartan och utföra underhåll på servern. Nedtiden uppskattas bli någonstans mellan 1-3 timmar, men vi startar såklart så fort vi blir färdiga och vi är säkra på att grejerna funkar som de ska.

    För dig som ännu inte flyttat över dina prylar/ditt hus finns det fortfarande tid kvar, men kom ihåg att på midnatt mellan lördag och söndag är det för sent

    Hoppas ni har en fortsatt trevlig fredag och en god helg!
    MVH Hemligastugan Staff
     
  17. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Mojang har idag släppt funktionen att man kan byta namn på sitt Minecraft konto, vi rekommenderar att ni väntar innan ni använder denna funktionen tills våra plugins på servern är uppdaterade ordentligt. Om ni byter just nu så kommer ni inte kunna öppna dörrar ni låst med /cprivate, ni kommer förlora alla levlar i McMMO pluginnet och er online tid kommer ställas om till noll

    Så vi på Hemligastugan rekommenderar att ni undviker byta namn funktionen till att börja med

    MVH Hemligastugan
     
  18. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Månadens byggtävling har dragit igång!

    Temat är Djungel koja, byggtiden är till på söndag 22 Mars

    Tanken är att den ska placeras en bit upp i träden - inte på marken.

    Tävlingen utförs i creative mode på vår tävlingskarta som du kan nå med /warp contest

    Vinnaren tilldelas VIP i 30 dagar och kan även få sitt bidrag kopierat till egen plats på Creative kartan (frivilligt förstås).

    Vinnaren avgörs genom röstning av spelarna på servern !
    Mer info om det kommer när byggtävlingen närmar sig sitt slut...
     
  19. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Byggtävlingen i mars är över och vi har fått massvis med fina bidrag så nu är det dags att rösta fram en vinnare!

    Att rösta är super enkelt:
    *Åk till tävlings världen (/warp contest)
    *Leta upp ditt favorit bidrag
    *Åk till hörnet med en skylt ovanpå några sea lanterns (Det nordöstra hörnet) *Se bild*
    *Högerklicka skylten
    *Klar!

    Omröstningen pågår fram till Torsdag den 2 April 23:59
    [​IMG]
     
  20. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Hur mycket folk är de om dagarna?