Problem: Uppspelning stängs av om man justerar volymen i Spotify såväl som Podcast-app

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Herr Klocka, 21 aug 2014.

  1. Herr Klocka

    Herr Klocka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har noterat en sjukt irriterande sak på min LG G3.

    När jag justerar volymen, antingen via knapparna på telefonen eller headset, så pausas all pågående uppspelning (Spotify, Youtube, Podcast Republic etc)...

    Någon som känner igen detta och eventuellt vet vad jag kan göra?
     
  2. Herr Klocka

    Herr Klocka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haha, mod kan låsa den här tråden. Hittade troligtvis vad som var problemet. Det var RadioPlay som var installerad och skiten skapar tydligen det här problemet, har bara testat snabbt några gånger nu att sätta på en låt eller podcast och se om uppspelningen stängs av och hittills har den inte gjort det. Skönt!

    Här i denna tråd hade de svaret (om nån annan har samma problem) - det är alltså RadioPlay som ska avinstalleras.

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=102539&page=2
     
    probeb gillar detta.
  3. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Helt sjukt att en app kan ställa till med så mycket strul.
     
  4. Herr Klocka

    Herr Klocka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag vet, helt sjukt faktiskt, inte haft några problem alls nu sen jag avinstallerade RadioPlay. En annan sak utöver det problemet att när jag justerade volymen så pausades uppspelning var att mobilen ibland började spela upp låt eller podcast av sig själv utan att jag rörde mobilen (den låg på bordet) måste också berott på RadioPlay för nu har jag inga problem med det heller.