1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Problem: Ej fungerande touch

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av villevillekulla, 24 aug 2014.

  1. villevillekulla

    villevillekulla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Köpte en G3:a för ett tag sen och har nu fått ett stort problem.

    På vissa delar av skärmen så behöver jag klicka 3-10 gånger för att något ska hända. Det gäller längst ner och längst upp på vänstra sidan, och täcker stora delar av tangentbordet (vilket är extremt jobbigt) och det är precis att jag kan dra ner notiscenter.

    Jag han inget skärmskydd på och problemet kan ha kommit i samma veva som en spricka som som går från högra hörnet till vänstra kanten.

    Någon som har samma problem eller vet vad man ska göra? Om jag går till 3, behöver jag betala ny skärm för 1300 eller vad det nu är eller går det på garantin?

    Tacksam för svar!
    Ville
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Har du själv orsakat sprickan får du själv betala för lagningen. Har skärmen självspruckit så står inte du för reparationen, men att övertyga en säljare om det kan bli svårt.
     
    villevillekulla gillar detta.
  3. villevillekulla

    villevillekulla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack! jag har också en död pixel som inte jag orsakat. Skulle då gå att lämna in telefonen till 3 och få den reparerad och i samma veva kanske bli av med mitt problem med touchen och sprickan?
     
  4. Magic163

    Magic163 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Om du orsakat sprickan tror jag inte att de kommer att byta touch och skärm pga en pixel utan att du betalar för det.
     
  5. Herr Klocka

    Herr Klocka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nej, de kommer såklart säga att den döda pixeln kom fram när du tappade telefonen, de kommer aldrig att fixa det så du får nog betala allt själv tyvärr.