Problem: Ljussensorn krånglar vid samtal

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av bamz, 25 maj 2014.

  1. bamz

    bamz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har märkt att ljussensorn som släcker skärmen vid samtal inte fungerar speciellt bra.

    Vid samtal hör jag att telefonen klickar runt i menyerna och ändrar saker något jag inte haft problem med vid tidigare lurar. När jag tar telefonen från örat för att avsluta samtalet är skärmen ofta svart och reagerar inte på det.

    Några andra som också märkt detta?
     
  2. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Händer mig med...
     
  3. knut_jr

    knut_jr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2013
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Samma här..

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  4. TookieDroid

    TookieDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    1 430
    Mottagna gillanden:
    158
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Det händer mig också, ibland blir inte skärmen svart när jag håller telefonen vid örat , och ibland när den väl blir svart så lyser inte skärmen upp när jag tar ner telefonen från örat så jag måste tända skärmen från power knappen..

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  5. emilemil

    emilemil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också samma problem. Talade med en på phonehouse som bara haft Sony privat. Enligt honom beror det på att telefonen är så stor att man rör sensorn utanför örat och släpper in ljus. Men jag köpte inte den förklaringen. Så om någon har något tips så skulle jag bli hur glad som helst. Jag fick ha Call guard i ett halvår på min iPhone för jag bytte displayen själv och då funkade inte sensorn alls. Sjukt jobbigt
     
  6. cpumaster

    cpumaster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    ROM:
    CM12 Lollipop 5.0.2
    Har liknande problem med min. Men har testat sensorn i flertal appar och i systemmenyn och den verkar funka klockrent. Hade samma bekymmer med min Xperia V när den var ny och i den fixades det till efter ett par mjukvaruuppgraderingar. Så tror nog att det även kommer att göra det här.
    Och att det även påverkas av att mobilen är stor är nog inte helt tokigt, men det är definitivt inte hela anledningen till att det strular.
     
  7. Oneleg

    Oneleg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min släcker skärmen helt vid samtal utan problem då jag håller den mot örat, däremot så tänder den aldrig skärmen efter att samtalet är avslutat.

    Att det skulle bero på att telefonen är stor köper jag inte då min Xperia Z ALDRIG misslyckades med att tända skärmen efter avslutat samtal och skillnaden i storlek är inte stor alls.
     
  8. Derixx

    Derixx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2014
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Själv funkar det utan problem, släcks när jag sätter telefonen mot örat och tänds när jag tar ifrån den från örat.
     
  9. magwin

    magwin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2014
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Händer mig med, att den inte släcker skärmen när jag för den mot örat, och tvärtom. Mest irriterrande är det när man duttar till nån knapp med örat.
     
  10. JoeNish

    JoeNish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Den klickar runt i menyer osv ibland för mig också. Jag har börja med att trycka på powerknappen innan jag tar den till örat och då har det inte blivit så (släcker den manuellt mao). Får hoppas det kommer en uppdatering som löser det problemet för det är väldigt störande.
     
  11. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 627
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    händer mig med vet inte varför jag tror inte det ska vara så , har iaf skickat in min lur till verkstaden med en 1.5 sida lång och utförlig fel beskrivning har inte haft så här mycket fel på en lur sen z , nu använder jag xperia arc s mens luren e på verkstaden lite seg men inget mot vuxensjukdomarna som z2 lider av :(., tråkigt lur fan kostade ju 6000, de bytte mainboard och då funkade iaf samtal ypperligt , men nu e det nya fel ., skönhetsfel och wifi och nätverk . e några fel hoppas verkstaden kollar och fixar denna nu, börjar bli lite trött på den , man skulle bott i någon av städerna där de lagar lurar fick jag prata med dom öga mot öga .
     
  12. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Samma här.. numera svarar/ringer jag och sen stänger jag av skärmen med powerknappen.. Enda sättet.. Har ringt upp andra mitt i samtal, pillat loss som faen i menyer och tagit bort genvägar/widgets på hemskräme pga av att den sensorn är tvärkass..
     
  13. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har samma problem som övriga i tråden, mest irriterande är att man måste trycka på power knappen efter samtalet för att kunna lägga på...

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
    CABBAN05 gillar detta.