Diskussion: Nu fick jag uppdateringen!

Diskussion i 'Optimus G - Allmänt' startad av Hjulspinn, 15 aug 2014.

  1. Hjulspinn

    Hjulspinn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sådär ja, igår ikväll fick jag ladda ned uppdateringen. Igår uppdaterade jag och idag körde jag en fabriksåterställning (hört att det kan vara bra att göra det efter uppdatering så "allt faller på plats").

    Vad har blivit bättre/sämre?

    Jag saknade med en gång "Sparläge" som man kunde ha som snabbval för att CPU in skulle kräma på för fullt och på så vis äta batteri. Denna funktion är nu borta? (Så vida inteman går in i inställningar osv osv osv)

    Ett plus var i alla fall "billäget". :)

    Ja ni kan ju skriva i tråden vad ni tycker, och om ni hittar nya funktioner med mera.
     
  2. Flaide Laise

    Flaide Laise Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är själv rootad, och behöver nog unroota för att den ska låta mig uppdatera. Har dock lite frågor angående uppdateringen;
    Hur mycket har låskärmen ändrats? Funkar lockscreen-widgets? Finns alla gamla upplåsnings-animationer fortfarande att välja på, och finns några nya?
     
    Last edited: 15 aug 2014
  3. Kosh

    Kosh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sparläget är INTE borttaget, det ligger under Battery (batteri) på menyn och heter "Sparläge" (inte Energisparläge, det ligger där med dock men det är inte va du letar efter), bara att det inte finns kvar som direkt länk på "drawern", håller du dock in fingret på Energisparläge (i drawern) så öppnas en ny ruta, klicka uppe till vänster för att "backa", där kan du sätta On/Off när du vill att cpun ska gå på minimum 200mhz-800mhz och inte 100% vid load!
     
  4. Kosh

    Kosh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    du behöver inte unroota om du gör det via kdz, var själv rootad och uppdaterade via kdz, mobilen uppdaterade sig auto efter omstart, dock tappar du då rooten såklart och behöver roota om efter!
     
  5. Kosh

    Kosh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Dock positivt med uppdateringen är att när du får inkommande samtal / sms/mms etc så kommer det upp en liten popup när du sitter i annat, exempel ser en film eller spelar ett spel, du blir alltså inte avbruten på samma sätt, och kan därmed multitaska bättre, man kan svara i små rutor för sms etc (som kalendern var i 4.1.2, flytande docka på skärmen, som windows fönster). Dock är det en sak jag irriterar mig på, det är när man får ett sms (ex) och man sveper bort det på drawern så ligger det kvar som "nytt och oläst" tills man öppnar sms appen och klickar på smset ytterligare än gång, gör man inte detta fortsätter aviseringen (ljud/vibrator), stör mig enormt mycket! Saknar att adda egna appar till qslide....men jag har MYCKET bättre batteri tid med denna version, även med stock emot vad jag haft med cyanogenmod som åt batteri vad man än gjorde för att motverka det. Dom har lagt till aktivitetshanteraren på HOME knappen, rätt skönt att ha där, mycket småsaker som är plus, saknar somsagt direktlänken för cpu optimeringen, ni får titta runt helt enkelt :)
     
  6. Kosh

    Kosh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    tangentbordet...

    ville dela med mig av både en positiv och negativ grej med tangentbordet, gillar LGs inbyggda, ser ut som det gjorde på tjejens gamla Samsung G, man får fram alla tänkta/liknande ord ovanför tangentbordet och kan trycka på dom dirr, dock en varning (man blir rätt arg) ^^ , det är nämligen så att när du skriver och flyttar musen/markören till ett ord så får man en liten blå "pil" och den kan skymma just exakt det ordet du vill trycka på, har man dessutom stora händer/fingrar är det ännu värre, vet inte va dom tänkte med här när dom gjorde detta, uppenbarligen en STOR miss, men förutom detta så är det funktionsmässigt bättre än innan!
     
  7. Flaide Laise

    Flaide Laise Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ah, tackar för infon! Får ta och fixa det när jag får tummen ur ändan, då.

    Passar på att fråga om låsskärmen igen. Vilka olika upplåsnings-animationer finns i KitKat?
     
  8. extasy

    extasy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    vad är versionsnumret för den version som gick ut i norden?
     
  9. Kosh

    Kosh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  10. uffeb

    uffeb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Märker inte av några stora skillnader efter uppdateringen.
    Några problem har dock uppstått.
    När jag går in för att tex uppdatera en app i Google Play så dyker det upp en liten grå ruta som säger: "Tyvärr Bluetoth har stannat". ???
    LGs tangentbord vid tex SMS skrivande har blivit snurrigt eller extremt känsligt på något sätt, skriver fel väldigt ofta med mellanslag och felaktiga bokstäver.
    Batterimätaren stannar kvar på 100% ganska länge men jag tror inte att batteritiden blivit längre snarare känns det kanske som om den blivit lite sämre.
    uffeb
     
  11. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Efter en stor uppdatering är det bra att göra en återställning utav telefonen. Förhoppningsvis borde detta lösa några buggar.
     
  12. uffeb

    uffeb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    En fabriksåterställning?
    Då försvinner väl allt från telefonen?
    uffeb
     
  13. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Har för mig att Optimus G inte tar bort det på minnet (om de inte ändrat), men ta det säkra före det osäkra och spara allt du vill ha kvar på datorn innan.
     
  14. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Förstår inte varför folk drar sig för återställningar idag. Det mesta finns sparat i molnet och är bara att tanka hem igen.
    Jag kan väl inte vara en minoritet som har det såhär?
     
  15. Mattsson91

    Mattsson91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Uppdaterade min lur till 4.4 igår och tycker inte alls om det. Tangentbordet är sämre, låsskärmen ser ju för jä**a ful ut. Men å andra sidan så dök det ju upp nån bra bilapp också. Får se vad den har att erbjuda för vettigt sen. Och att LG smartworld fortfarande inte ha Sverige som landsval :ehm:.
     
  16. uffeb

    uffeb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Till slut så tog jag mig tid att göra en fabriksåterställning efter uppdateringen.
    Alla problem med tangentbordet försvann. Problemen med felmeddelanden försvann. Batteriet håller längre och går fortare att ladda.
    Blev som ny. En toppentelefon som inte behöver bytas ut än på några år.
    uffeb