Fråga: Köptankar: Hur är det med Netflix och touchen?

Diskussion i 'Sony' startad av Parika, 8 sept 2014.

  1. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag går i köptankar. Aldrig haft en tablet förr men både jag och sambon har Sony telefoner så det känns logiskt med en Sony platta.

    Men blir lite tveksam när man läser om problemen med Netflix (osynkat ljud) och att touchen inte registrerar tryck som den ska. Några tycks ha upplevt en förbättring med touchen med senaste uppdateringen.

    Hur upplever ni dessa två problem just nu? Är det generella problem eller olika?
     
  2. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Min touch är inte helt hundra. Men jag har inte installerat den senaste uppdateringen heller. Annars är det en kanonplatta!

    Skickat från min D5503 via Tapatalk 2
     
    Parika gillar detta.
  3. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för svaret! Har du testat Netflix på den också?
     
  4. Fraise

    Fraise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag upplever inga problem med touchen visst händer det att man får trycka två gånger men om det är ett touchfel eller ett slarvigt tryck vet jag inte. Har inte netflix men har inte haft några problem att se film tycker bilden är kanon. Plattan funkar super jag är jättenöjd med min.
     
    Parika gillar detta.
  5. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Har haft plattan i 2 månader snart och inte upplevt ett enda problem med touchen.
    Netflix och viaplay fungerar klockrent för mig iofs inte kollat mer än 3-4 filmer men en massa serier utan problem som sagt.
     
    Parika gillar detta.
  6. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Härligt att höra! Har bara hört (läst) om dom som haft synkproblem med Netflix, så kul att höra motsatsen också :)
     
  7. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta

    Ja det har jag! Och jag har inte störts av att det ska vara dåligt synkat. Men jag är inte superpetig med sånt ska jag säga :)

    Skickat från min D5503 via Tapatalk 2
     
  8. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag har inte testat netflix men väl viaplay, både på min Nexus 10 och min Z2. Ljudet laggar på båda och jag vill påstå att det är relaterat till mottagningen.

    Dessutom försvårar bluetooth wifi-prestandan på 2.4GHz-bandet så undvik den kombinationen. Micron också förresten.

    Touchen gick från usel till normal funktion i, gissar jag, samband med en uppdatering i somras.

    Sony har valt att inte erbjuda flera användare som väl kom i Android 4.2 och du kan inte överföra skärmen till chromecast som fungerar i "vanilla". casta skärmen i netflix osv. funkar. Bortsett det är det en bra padda. Bra batteritid och vikt.

    Skickat från min SGP521 via Tapatalk
     
    Parika gillar detta.
  9. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack så mycket Avarell_Dalton! Börjar luta allt mer åt ett köp! Men du menar alltså att man inte kan köra flera användare på den? Trodde den möjligheten kom med Android oavsett märke. Det kan bli en dealbreaker :(
     
  10. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag har letat efter funktionen men inte hittat den men jag är blott en användare :innocent:
     
  11. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Haha...okej! Kanske någon annan som kan bekräfta om det går att växla användare. Kommer nämligen att dela plattan med min sambo :)
     
  12. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Googlade och fann svaret på min egen fråga här

    Puh! Verkar som att det ska gå bra att ha flera användare :)
     
  13. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Gött för er. Jag läste mellan raderna i ditt första inlägg att ni nog ville ha det.. På Sony:s hemsida finns en pdf för enheten. Den borde ju ge svar. Kanske skiljer det mellan wifi-modellen och min öh, 4G-modell förresten? Det skiljer ju mellan N10:an och min Sony så

    GL,AD
     
  14. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Det går på Wifi versionen men inte på LTE. Däremot ryktas det om att det kommer inbyggt i Android 5 / L, men det är väl rykten som sagt vad jag med.
     
    Parika gillar detta.
  15. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Pekskärmen har blivit bättre sedan uppdateringen men ljudet är ofta ur synk i flera appar (Netflix) och spel. Ljudproblemet är irriterande å jag skrev Sony om det, deras svar var att det omöjligen kan vara plattans fel och att de inte kan hjälpa vad som händer i tredjeparts-appar.
    Förutom detta gillar jag plattan.

    Sent with Tapatalk that ignores my privacy and tracks my activity
     
  16. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Angående köptankar, sitter där splitterskydd på Z2 tablet?
     
  17. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Känslan jag har är att det inte sitter i Z2:an och som jag skrivit tidigare är upplevelsen likadan i min Nexus 10. Användarupplevelsen totalt sett skiljer sig inte åt nämnvärt,, ingen känns rappare än den andra. Eller för att vara riktigt tydlig, ljudet släpar efter lika mycket på båda.


    Det finns mycket att ta i beaktan när man ska streama mycket data trådlöst. Först lär man kolla grannskapet, vad har man för andra wifi-nät, finns det en ledig kanal man kan välja i sin ap? Kör man bluetooth, går micron?

    Man kan sitta bredvid sin ap, max mottagning och ändå ha dålig prestanda. Första åtgärd bör vara att köra på 5GHz-bandet, det är inte så trångt där. Om inte det går försöka hitta ett fritt utrymme (kanal) och välja aktivt i ap:n istället för auto-val som är default i alla ap. Bandbredden halveras om det är fler än tre nät inom räckhåll. Jag tror det måste vara minst tre kanaler emellan för maximal prestanda. Sen bt, det går inte bra ihop med 2.4GHz och videostreaming, de stör verkligen ut varann.

    Detta är min egen dyrköpta läxa från i somras då jag skulle ligga i hammocken och kolla F1. Googlande, trial and error, missade starter i loppen. Frustration. Kolla din omgivning med https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer Kjellfakta har en förklarande artikel i ämnet, sök på wifi på kjell.com s kjellfakta
     
  18. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ljudlagg får jag tyvärr i vissa appar som spelas direkt från plattan (typ spelet Worms). Det beror på mjukvara någonstans men om det ligger på Sony eller utvecklaren av spelet är svårt att säga. Jag tror såklart att det är Sonys fel eftersom andra plattor inte verkar ha problemet direkt.
     
  19. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Ok på det. Själv har jag inte upplevt det du nämner men vi har kanske olika användarmönster.

    Min utläggning om wifi-problem härrörde till ts fråga om Netflix och osynkat ljud. Jag kan tillägga till min tidigare information att Viaplay inte laggar i ljudet när jag spelat hämtade videoklipp (i appen) samt att lagget verkar variera med mottagningen. Men, ta inte vad jag säger för en sanning, prova själv <3
     
  20. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag startade den här tråden...och hade innan uppdateringen till 4.4.4 problem med både touchen (peroidvis) och osynk i ljudet på Netflix hela tiden. Problemet med Netflix hade sannolikt inget med wifi att göra...då Netflix fungerade felfritt på alla andra enheter (dator, chromecast, PS3 mm) och andra streamingtjänster fungerade bra på plattan.

    Men nu efter uppdateringen är båda problemen som bortblåsta. Peppar peppar kanske man ska säga :)
     
    kalleboston gillar detta.