Kontakter, Telefon eller Google

Diskussion i 'Hero' startad av bjornrn, 16 jun 2010.

  1. bjornrn

    bjornrn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kanske är blind men jag fattar inte hur man ändrar en befintlig kontakt i telefonen till google-kontot. Längst till höger i telefonboken står det Telefon eller Google, problemet är att dom som står under telefon inte följer med i syncen med g-mail. Nån som kan hjälpa mig med detta?
     
  2. Fisk

    Fisk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gå in i telefon kontakten, tryck på numret och kopiera det, skapa ny kontakt och klistra in numret...
    Det var så jag fick göra iaf, det går inte så vitt jag vet att ändra till en annan sorts konto
     
  3. Zechnubis

    Zechnubis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7edge
    Telefon 2:
    Nokia Lumia 930
    ROM:
    Windows 10 mobile
    Telefon 3:
    LG Nexus 4
    ROM:
    Marshmallow 6.0
    Platta:
    Trekstor Surftab 10.1
    Du kan använda ett program för att konvertera dina kontakter med, minns inte namnet nu men sök på market. :)

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  4. Deavent

    Deavent Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder ContactSync. Starta programmet, tryck på den enda knappen och inom en millisekund är det färdigt. :P
     
  5. Lucke

    Lucke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    395
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hade samma problem förut och skrev ner en liten tutorial för er andra :P Ni behöver inte installera några program för detta!

    (Gäller endast 2.1 rommar (de som har exportfunktion))

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=8046
     
    Last edited: 17 jun 2010
  6. ergoforcen

    ergoforcen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    WARNING: phone instability has been reported on HTC Hero and Eris (it seems OK on Dream and Magic). Use at your own risk !

    Flera har givit programmet 0 i betyg då det har förstört Heron,men några har också påstått att det fungerade fint med deras Hero


    Ovanstående länk hjälper inte heller då org rom till Heron inte har någon "exportera" vi kan "importera" och vi kan spara på sim kortet men att få alla sim och/eller telefonkontakter till Google har jag klurat mycket med och inte funnit någon smidig lösning på .Det ser ut som om manuell en och en är det enda ,kul om man har hundratals kontakter.

    10 gången som jag hittar något med Heron som inte funkar när det gäller att ringa och ringfunktioner ,mitt råd är surfa ha @post osv med Heron, men ha en annan telefon att5 ringa på
     
    Last edited: 17 jun 2010