Motorola Moto 360

Diskussion i 'Motorola' startad av rolle90, 19 mar 2014.

  1. rolle90

    rolle90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    OP Uppdaterad med ny flik. Recensioner och tester.

    här är en video som bl.a. är länkad. Han säger att moto 360 och lg g watch har typ samma batteri tid. 24h. hurra!
    <iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/xYJdFum3uo8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    <iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/4f10yonLB8o" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
    Last edited: 8 sept 2014
  2. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Nice! Kliar i fingrarna nu :D.

    EDIT: Fän, märkte inte det förrens de nämnde det i videon. Finns ett litet svart område i nederkanten av skärmen >_>.
     
    Last edited: 8 sept 2014
  3. rolle90

    rolle90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    haha har du inte sett det förrän nu :)
    jag vet det är lite trist, men jag tycker faktiskt inte att det stör mig alls :)
     
  4. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Det är så irriterande att den är så svår att få tag i. Om det inte vore för att moms och tull beräknas på totalpriset inklusive frakt hade jag nog köpt en via eBay.

    Hade tänkt köpa via Motorola.com + Borderlinx men ville kolla upp bästa sådan reshipping-tjänst innan. Då var de slut. Hörde dock senare av motorola att de inte skickar ordrar till adresser som går till sådana tjänster.

    Hade man vetat det och att den skulle säljas exklusivt i USA hade man ju kunnat beställt till någon bekant där. Stör mig lite på hela lanseringen.
     
  5. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ytterligare en review: https://www.youtube.com/watch?v=nh6YclqLQag

    1:20 in förklarar han varför vissa påstår att batteritiden bara är 12h medan andra påstår minst 24h. Det beror på funktionen Ambient Screen vilket helt enkelt håller skärmen på hela tiden med väldigt låg ljusstyrka. Men eftersom klockan tänds automatiskt när man tittar på den så ser jag verkligen inte nyttan med funktionen.

    Jag måste säga att jag är oerhört besviken på dom reviews som påstår att batteritiden är dålig utan att ens nämna att skärmen är på jämt. Framförallt The Verge som ändå ska framställas som seriösa och "tech nördiga".
     
    zaragon gillar detta.
  6. RobertB

    RobertB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Med skärmen på hela tiden kan man när som helst se om det finns några notifikationer, förutsatt att armen är positionerad så att klockan är i synfältet. Om klockan släcker skärmen efter en stund så måste man knycka till med armen för att se om det hänt något (om man missade den stund då klockan tändes omedelbart då notifikation togs emot), och i vissa videorecensioner verkar det som om detta knyck ibland missas om det inte är tillräckligt kraftigt. Jag tycker absolut att det verkar finnas en poäng med att ha skärmen på jämt. Det är ganska ofta jag diskret sneglar ned på min Pebble-klocka i situationer då jag inte vill behöva rotera min arm i en snabb rörelse. Tyvärr tror jag att detta kan vara en reell issue men jag hoppas att jag har fel, för jag är rejält sugen på en Moto 360 men rädd för detta med skärmen.
     
  7. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Haha ja. Blev själv så glad när jag såg eposten att den kommer släppas under dagen (när jag fick den och det minns jag inte). Så kan man i princip inte få tag på den. urk.
    Känns inte direkt värd dubbla priset (350-500) på ebay just nu.
     
  8. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har en Gear 2 och där vrider jag på armen för att väcka den. Det funkar fint. Man behöver ju inte knycka till på något speciellt sätt utan bara vrida armen precis som att man tittar på en vanlig klocka. Visst tänds den lite då och då men jag är nöjd med att ladda varannan dag. Om jag får tag i en 360 så kommer jag absolut inte att ha alltid på iaf.
    Vill man kolla diskret på en 360 så kan man ju bara peta till skärmen lite lätt.
     
  9. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ser inte heller något problem med det så här utan att någonsin testat det.

    Det någon nämnde om att man måste "knycka" rätt hårt för att det ska funka är nog bara något som ser konstigt ut i vissa reviews där dom sitter konstigt, fladdrar mycket med armen samt ska vinkla det mot kameran och inte i den normala vinkeln mot sig själv.

    Det är iaf ingen som sagt att det fungerar dåligt.
     
  10. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Haha jag vet! Tittat på hur många bilder som helst, fattar inte själv hur jag kan ha missat det! xD

    Stör mig nog inte så mycket på det, men bäst är nog att vänta tills man har den fysiskt i handen innan man uttalar sig :P.
     
  11. rolle90

    rolle90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    ifixit öppnar upp klockan :)

    får 3/10 i hur lätt det är att laga klockan.
    <iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/5TutR8FaaD4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
  12. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Nej, som du säger har ingen recension sagt att det fungerar dåligt. Snarare har alla som nämnt den rörelsen sagt att det på Moto 360, till skillnad från några av de tidigare Android Wear-klockorna, fungerar utmärkt.
     
  13. RobertB

    RobertB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag tror fortfarande att vissa av er underskattar betydelsen av att skärmen slocknar. Min Pebble kan jag ofta snegla på utan att behöva röra min arm överhuvudtaget, vilket nog är enda sättet att göra det utan att det blir ett distrationsmoment. Och trots att vissa recensenter sagt att det inte är ett problem så ser man tydligt på filmerna hur kraftigt de rör sin arm (och jag kan inte se att det skulle vara någon konstig vinkel eller så som någon gissade). När de roterat armen för långsamt så har man också sett att skärmen förblivit släckt. Jag är sugen på en Moto 360 eller en LG R men vet inte om jag vågar mig på ett köp utan att ha prövat själv.

    [ompostat eftersom jag råkade posta i fel tråd]
     
  14. MumboJumboMike

    MumboJumboMike Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G7
    Ja nu fick man ju ännu mer beslutsångest, har precis avbeställt min 360 på CDON...

    Tyckte stenen han laddade på var ett smidigt alternativ om man nu vill ha den på ambilight, den verk iofs lite dyr så jag kollade på Aliexpress och det verkade finnas en liknande/samma men i annan färg för 195:- inkl frakt, och som ägare av en Nexus 5 kan man ju ha ihjäl 2 fåglar med samma sten (pun intended).
     
  15. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det skulle vara vissa då. Inte jag. Jag har som sagt en Gear 2 och det funkar kanon.
     
  16. tooobe

    tooobe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    884
    Mottagna gillanden:
    515
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Länk?
     
  17. MumboJumboMike

    MumboJumboMike Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G7
  18. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
  19. zeramic

    zeramic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Det verkar som att Moto 360 släpps i oktober i England och Frankrike enligt deras Twitter. Det brukar vara så att man släpper en produkt i Europa börjar man med typ 7 länder (självklart hör inte Sverige till dessa).

    Vi får hoppas att den släpps här i november eller december iaf, särskilt nu när det ryktas om att HTC ändå ska släppa en klocka.

    Edit: nån som har lust att fråga om svensk release på deras twitter? Jag har inte Twitter :(
    https://mobile.twitter.com/Motorola
     
    Last edited: 12 sept 2014
  20. Johannes

    Johannes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    OnePlus 3T
    Telefon 3:
    LG G4, LG G2
    Platta:
    Asus Transformer Prime
    Jag har väntat på att klockan ska släppas, och har bokningen liggandes både själv och så fick jag en i present i förra veckan (dvs 2 bokningar) :)
    Men har tvekat sedan förra veckan då alla klagade på batteriet, till att vara hoppfull då tester efter visar att den visst håller bra en dag.

    Nu har TalkAndroid testat Moto jämfört med LG G Watch och Moto är riktigt dålig i jämförelse med skärmen påslagen.
    http://www.talkandroid.com/reviews/...ser-look-at-the-battery-life-on-the-moto-360/

    Så nu har jag igen växlat från att jag ändå ska ha den till att jag försöker inse att jag måste vänta på nästa generation. för det verkar inte alls vara en acceptabel batteritid.