Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Största anledningen till att SD går fetbort för mig är deras ofantligt idiotiska medlemmar. Gång på gång ser man hur många av dem egentligen tänker. Hur många har avgått senaste året efter att de visat sig vara rasister?

    <iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/7r5S8cEFHdA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    www.interasistmen.se

    Lite mer om de uppsatta i SD:

    http://www.interasistmen.se/granskn...listar-de-varsta-hoten-och-valduppmaningarna/

    T.ex.:
    Thomas Bengtsson, SD-kandidat Växjö. 2014. Förutom att han under pseudonym kallat invandrare för ”negerjävlar” och ”inavlade jävla cpblatte” uppmanar han flera gånger till våld och till att döda människor. Han skriver ”era jävla halvapor jag vill döda er. Fy fan vilka jävla as ni är” och ”jag tror det är dags att skjuta några som skapat detta sinnessjuka samhälle. Jag blir så trött”. Om andra politiker fortsätter han skriva ”jag anser att de politiker som ställt till detta elände ska avrättas om de inte rättar till det de ställt till med”.

    Om asylsökande vid ett asylboende har han skrivit ”jag föreslår nackskott”.

    Henrik Kunni, SD-kandidat Eda. 2012, 2013. Han skriver, vid flera tillfällen, att han vill att svenska fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic ska avrättas. Han skriver ”Snälla skjut f-nskapet”, ”skjut honom och gräv ner han om han skulle vägra” och konstaterar att han helst vill se Zlatan i en grav i ytterligare ett inlägg. Han önskar även livet ur regeringen, då han uttrycker att han vill uppleva en repris på Stockholms blodbad – ”då kanske vi får in lite friskt blod i regeringen. Det som finns där nu är redan förgiftat och korrupt”, skriver han.

    Marianne Danfjorden, f.d SD-kandidat Gotland. 2013. Bland en rad vidriga uttalanden har hon skrivit ”VI BEHÖVER STARTA MOTSTÅNDSKRIGET NU!!!”. Detta uttalande, riktat mot invandrare, är ett tydligt uttryck för en våldsbejakande uppmaning. Och när vi skriver att detta är ett av en rad vidriga uttalanden, så menar vi verkligen det – våldsbejakande är bara en del av hennes arsenal:
    [​IMG]

    Hmmmm. Skall jag rösta på det partiet? Hmmmmmmmmm....
     
    Last edited: 12 sept 2014
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Det beror ju enbart på att SD har andra frågor som dock överskuggas av deras främlingsfientlighet. Minns jag rätt vill de bland annat forska mer på kärnkraftverk. Jag tvivlar på att du fick 100% SD på valkompasser du tagit?

    Valkompasser är alldeles för lite information att göra ett bra val, det man borde göra är att efter kompasser gå igenom valmanifester och stadgar på de partier som man fick bra poäng hos (beroende på hur nära de är behöver man gå igenom många).

    Jag är definitivt emot SD, precis som Sebbe Staxx nämnde så har S tyvärr misslyckats med integrationspolitiken förr och det är en anledning till varför det finns sk ghetton/fattiga områden. Men det är helt fel att bara klaga på en folkgrupp (invandrare) och tro att man kan lösa problemen genom att utvisa folk och inte ta emot nya.

    De flesta partier är väl ganska mycket pest eller kolera, så finns det partier (SvP, SD, PP) som är ganska mycket "enfråge-parti" som dock har mer än just den frågan i sitt valmanifest.

    Sjukt skrämmande att dessa missnöjepartierna i Europa tar så mycket makt genom att bara skylla allt på invandrarna. Det är lättare att skylla på någon annan än sig själv.

    Straff-systemet är ganska intressant, straff är meningen att omskola folk och få de redo att komma tillbaka till samhället som en bra medborgare, inte straffa bara för att vara hård pga det de gjort. Missförstå mig inte, brott är moraliskt förkastliga men vårat rättsystem är gjort för att omskola folk och inte bara straffa dem. Se hur enbart straff inte fungerar i t.ex USA.
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag gör skillnad på brott och brott. Jag ser hellre att rånare eller liknande omskolas än mördare, våldtäktsmän och pedofiler.
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 022
    Mottagna gillanden:
    8 515
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    För att klippet visar hur många människor som är utsatta.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 022
    Mottagna gillanden:
    8 515
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Absolut inte 100% men det var det partiet som hade flest procent tätt följt av de två nästkommande.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
  6. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Det är en ganska stor skillnad att leva i fred under fattiga förhållanden på att fly från t ex en etnisk rensning...

    Skickat från min Z1 via Tapatalk
     
  7. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Men tyder inte en del sådana brott att gärningsmannen verkligen skulle behövt hjälp tidigare? Har för mig mannen som gick lös med vapen (knivar, yxa har jag för mig) på en buss i Norge som gjorde det när han skulle bli utvisad.

    Det råder inga tvivel om att vårdsystemet i Sverige för psykiska besvär är inget annat än ett skämt.

    Edit: Mijailo Mijailović är väl ytterligare ett praktexempel på den svenska misären.
     
    Last edited: 12 sept 2014
  8. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 453
    Mottagna gillanden:
    1 120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    För dom som missat det är slutdebatten ikväll 20.00 på SVT1
     
  9. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

  10. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
  11. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 022
    Mottagna gillanden:
    8 515
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Slå dövörat till och låt var och en rösta vad de vill. Enklast så [emoji1]

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
  12. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 453
    Mottagna gillanden:
    1 120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
  13. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Allvarligt talat. Det är känns lite för mycket.

    Tycker det visar på det absolut största problemet i detta landet inför stundande val. Att man vägrar respektera varandras åsikter.

    Att försöka på ett tvivelaktigt sätt att påverka andra om vad dom ska rösta är inte okej.

    Det är så en folkomröstning i en demokrati fungerar och om man inte accepterar det eller står för den demokratin så undrar jag om man ska tjafsa mot SDare eller rannsaka sig själv om man egentligen är för en demokrati eller någon form av demokratur där man enbart tycker det är okej att rösta på vissa partier.

    Man hjälper bara SD igenom att lägga all energi på att smutskasta dom som media gör och folk i samhället försöker göra.
     
  14. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Word. Något jag irriterar mig på är de som på FB väljer sina vänner enbart efter hur de röstar.

    "usch, han röstar SD, jag vill inte ha honom som vän"

    Sent from my OnePlus One using Tapatalk
     
  15. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 453
    Mottagna gillanden:
    1 120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Det var nog det vettigaste jag sett någon skriva på mycket länge.
     
  16. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Som andra generationens invandrare tycker jag denna diskussion är mycket intressant. Ska jag vara här eller inte? Är jag svensk eller inte?

    // mobilt
     
  17. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Vad är jag, andra eller tredje generationens? Min farfar var dansk och min mormor var finsk.

    Sent from my OnePlus One using Tapatalk
     
  18. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 453
    Mottagna gillanden:
    1 120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Jag förstår inte varför alla är så kåta på att få kallas "svensk", jag är inte 100% svensk och är mest italiensk och chilensk visst jag är svensk medborgare men jag bryr mig inte om jag kallas svensk eller inte.

    Om jag flyttar till kina och bor där i 2-3 år och fixar medborgarskap är jag kines då ?
     
    Last edited: 12 sept 2014
  19. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Oh herregud, tror nog du ska börja packa dina väskor inför stundande utvisning ;)

    /Tapatalked
     
  20. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Varför skulle du inte vara här? Du verkar ju vara född och uppvuxen här? Svensk är du också, men med rötter i X.

    Är kluven till det här med svensk eller inte. Jag tycker det är ett svårt begrepp. Om någon svensk flyttar till Japan och blir japansk medborgare skulle jag inte säga att den personen är japan. Samtidigt så verkar det vara oerhört känsligt att inte kalla i princip vem som helst för svensk. Varför vet jag inte. Är själv amerikansk medborgare men mest uppvuxen i Sverige så jag ser mig som både svensk och amerikan.

    Edit: Men skulle någon säga att jag inte är svensk så bryr jag mig inte.
     
    Last edited: 12 sept 2014
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.