Tycker att HTC får skärpa sig

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av robinofstockholm, 16 jun 2010.

  1. mynta2004

    mynta2004 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ¨

    Det var inte meningen att nedvärdera, det ber jag om ursäkt för.
    Men du klagar ju rätt friskt på ett flertal ställen så jag vädrar bara min åsikt.
    Så det vore trevligt om du levde som lär, dvs. att min åsikt är lika mycket värd som din.

    Nog om det.

    Har du gjort en hard reset och du VET att du inte har några "skit" appar installerade så föreslår jag att du kontaktar ditt inköpsställe.
    Jag känner 5 personer förutom mig som äger en Desire, 2 av dom råkade ut för wifi-3G problemet och det löstes med uppdateringen.
    Bortsett från det så har ingen av oss haft några problem, vilket tyder på antingen en defekt telefon, app/appar som spökar eller handhavande fel.

    Vi är således 6 personer som inte har nått att klaga på vad det gäller HTC (förutom batteri-"buggen")
     
  2. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Hard reset, sedan reklamera telefonen.
     
    Last edited: 17 jun 2010
  3. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Fråga för er som har "batteri-buggen".
    Jag lånade en kompis piratladdare som laddade förbaskat långsamt till min Nokia 5800 XM.
    Efter det höll batteriet i 3 dygn med smsande osv. som vanligt. I vanliga fall håller den 1,5 dag (ca).

    Har någon utav er prövat just med en mycket långsammare laddare och se ifall de håller längre.
     
  4. sfa

    sfa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte min telefon i helgen som var.
    Har inte haft några som helst problem.
    Det största jag råkat ut för är typ FC när jag försöker ladda upp 5 samtidiga filmer till youtube så istället för jag ladda upp 1 åt gången.
    Wifi fungerar klockrent. SMS inga problem. Inte MMS heller.
    Batteriindikatorn fungerar även den som den ska. Inga laddproblem.
    Väldigt nöjd med min telefon.
    Enda jag kan säga som gjorde mig lite fundersam var skärmen. Hade en LED skärm före så det krävdes lite tillvänjning för att inte störa sig på texten på AMOLED skärmen.
     
  5. alongusername1

    alongusername1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker att batteritiden är sämre än på min Magic och även sämre än min brorsas Nexus One. Men i övrigt måste jag säga att jag inte har sprungit på så mycket buggar eller saker jag stör mig på. Men ska byta mot farsans Nexus eftersom han inte vill ha touchknappar och jag vill ha en vanilla 2.2 med root :)
     
  6. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Hur ser man om man har denna nya uppdatering?

    Står 2.1 update 1

    Men sen Program varu nr 1.15
     
  7. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Den nya uppdateringen har program nr. 1.21.405.2
     
  8. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Mm har för mig att de va nåt på 1,2

    Medlade HTC och tydligen är man i kö för uppdateringar enl dom.

    För jag hitta ingen när jag sökt med telen.
     
  9. Gurk

    Gurk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det skönaste är dom som dag 1 skriver något i stil med "Jäkla skittelefon, x y och z funkar inte som det ska och det flyter inte på. Nu får HTC skärpa sig!" och dag 2 skriver "Oh jag hittade problemet, det var appen x som jag hade installerat som pajjade allting".

    Hilarious.
     
  10. supervalpen

    supervalpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft minsta problem med min desire, och det verkar ju uppenbarligen som att de flesta är nöjda med sina telefoner så det är synd att den minoriteten som inte är nöjda skriker högst, och istället för att erkänna att "android är inget för mig" så är allting istället HTCs fel. Har man ingen teknikkunskap så är det svårt att använda en Android oavsett märke eller modell. En average datoranvändare har problem med exempelvis linux också, skillnaden är möjligtvis att då är man medveten om att man själv installerat ett visst OS, men vi kommer troligtvis se fler av dessa klagomål när öppen källkod och linux kommer installeras från start på datorer också.

    Jag inser att inlägget kanske blev lite osammanhängande, men jag hoppas att de flesta förstår innebörden

    Jag vill avsluta med ett asgarv åt det faktum att det troligtvis är samma typ av människor som klagar över att HTC och Android har för mycket buggar som klagar över att de släpper uppdateringar alldeles för sällan (när desiren förövrigt knappt är två månader gammal)