Tips: Samsung Galaxy SIII orginal 3000mAh batteri

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av th3_Dud3, 16 dec 2012.

  1. Roshag

    Roshag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 8
    Last edited: 25 maj 2014
  2. Raymond

    Raymond Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  3. Roshag

    Roshag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 8
  4. Raymond

    Raymond Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Om du menar http://www.ebay.com/itm/181157861019 så passar den under originalskalet.
     
  5. Roshag

    Roshag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 8
  6. Dentist

    Dentist Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Någon som vet om det finns Flip Case eller plånbok som passar med 300mAH batteri ?
     
    Last edited: 22 jul 2014
  7. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Bumpar den här då pojken ärvt min S3 och behöver ett flip cover eller eventuellt ett gummiskydd. Batteriluckan har dessutom gått sönder i alla hörnen så det skulle också behövas...
     
  8. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Såg de här två batterierna, i originalstorlek och på 3450mAh respektive 3850mAh. Antar att dessa är fake?

    http://www.aliexpress.com/item/3450...35-I747-L710-I9308/583434918.html#60050736777

    http://www.aliexpress.com/item/2014...I-I9300-I535-I747/1829875075.html#60055313704


    Produkterna har ändå fått bra omdöme, men jag antar att folk med sina 2 år gamla batterier upplever en förbätting även fast batteriet bara skulle vara på 2100mAh?

    Finns det några batterier i originalstorlek som faktiskt är på över 3000mAh?
     
  9. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om Aliexpress säljer fake produkter. Men läser man på deras Facebook sida så är det onaturligt många som beklagar sig över att de inte får sina grejor, men att pengarna dras från deras konton. Och att det inte går att komma i kontakt med service avdelningen.

    Själv vill jag inte göra reklam för dem heller. Jag har i många år varit mycket noga med att inte lämna ut mitt Visa kortnummer om jag inte varit säker på att det hanteras ärligt. Har heller inte haft några problem i den vägen. Inte förrän i förra veckan. Då handlade jag en liten elektronikpryl från just Aliexpress. Var lite tveksam eftersom man inte kunde betala med PayPal utan bara med kort. Grejen ifråga hittade jag inte på någon annan sajt, så det var bara att köpa eller låta bli.

    Mindre än en vecka efter köpet ringer man från säkerhetsföretaget som min bank samarbetar med. De ville checka om jag hade gjort just tre specifika inköp. Det hade jag klart inte. Bl. a. hade någon köpt en resa i USA på mitt kort. Jättefestligt!

    Naturligtvis kan jag inte vara säker på att mina kortuppgifter läckt ut från Aliexpress. Men jag är i alla fall 99% övertygad om det, eftersom jag alltid varit noggrann. Men släppte lite på garden just för en vecka sedan. - Du bestämmer naturligtvis själv vem du skall handla hos. Detta var bara min högst personliga erfarenhet och uppfattning.
     
  10. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    568
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Är man misstänksam använder man nåt e-kort såklart :P
     
  11. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vad tänker du då på? Jag känner till PayPal men dem kunde inte användas där. Kunde bara se vanliga betalkort hos Aliexpress. Du får gärna utveckla vad och hur man då kan använda det du kallar e-kort. Vore bra för kommande affärer.
     
  12. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    568
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Ett virtuellt bankkort, kan man säga, en tjänst som jag tror dom flesta banker har? För min del som har Nordea skapar man det på internetbanken och väljer hur mycket pengar det ska ha tillgång till och så får detta separata kortuppgifter.
    Det betyder alltså att om uppgifterna sen används för fraud så förlorar man ändå inte mer pengar än vad det virtuella kortet har tillgång till.
     
  13. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Är det någon som vet var man kan köpa ett sånt här trevligt lite större batteri utan att behöva pröjsa 300 som är för mycket för en två år gammal telefon..
     
  14. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    jag skulle nog köpa det på ebay borde väl finnas massor, tveksamt om en svensk butik har ens dom kvar i lager ?
     
  15. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Mjo. Kollade lite och den finns i några svenska webbbutiker men 300-400 är för dyrt som sagt. Lite osäker på Ebay då man inte vet om man verkligen får ett originalbatteri eller ett annat skumt.
     
  16. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    568
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Originalbatteri kostar ungefär lika överallt, så ska du ha billigare är det bara att ge upp direkt. :P
     
  17. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Jo. Misstänker att det är så. Tycker dock man kan sänka priset då telefonen är två år gammal ffs. :P
     
  18. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    bvb om du beställer nåt på ebay och inte får vad som skrevs i annonsen då har man rätt att få pengarna tillbaka, har själv fått pengar tillbaks när en vara inte kom alls.
     
  19. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T


    Det där låter jättekonstigt. Aliexpress är ju inte direkt någon random halvskum e-handlare, utan världens största. Större än både Ebay och Amazon tillsammans.

    Är du säker på att du betalade hos Aliexpress och inte följde någon annan länk på säljarens sida? Alternativt har något skit i datorn..
    Nu minns jag inte på rak arm vilka betalningsalternativ Aliexpress har, men de har iaf en hel del.

    Har köpt dussintals produkter där och det är högst sällan man stöter på problem. Och gör man väl det brukar säljarna (ifall man handlar från någon seriös med bra omdöme) vara väldigt snabba på att kompensera en.
     
  20. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Lite för mycket tillfälligheter för att jag inte skall vara fortsatt säker på 99%. Kollade deras Facebooksida efter att jag gjort affären. Massor och åter massor med missnöjda kunder. Alltid varit noga med kortet och aldrig haft ett sådant problem jag skrev om. Trodde att denna stora sajt skulle höra till dem som inte skulle ge något problem. Säljaren hade gott positivt betyg! Så det var inte det det hängde på.

    Nu i efterhand visade det sig att grejen jag köpte inte fungerade. Startade en dispyt om det och de ville inte betala tillbaka några pengar. När säljaren fick veta att jag skulle använda den till Windows 8, skrev han att den inte fungerar med W8 och sade att jag skulle använda den till W7 istället. Väldigt seriöst... när han i sin annons skrev att den skulle fungera med XP, W7 och W8.

    Tycker för övrigt att det varit mycket bättre och säkrare om de använt sig av PayPal, eftersom inga pengar går ut till någon, utan att jag själv får säga OK varje gång. Med ett kontokort som uppgifterna flyter omkring för och kan användas lite hur som helst om de är snabba. Jag misstänker att någon på vägen tankat över mina uppgifter och lämnat dem vidare, för tre inköp blev gjorda i USA.