När, inte om, de går sönder.
Haft firmabilar som haft fel på turbo, hjul-whatever och saker som displayer inuti bilen. Min sambo hade en 9-3:a när vi träffades. Under de halvåret, innan hon sålde den, kostade den runt 7000 spänn i olika småreparationer. Det klonkade ur bakvagnen, dämpare som tjärvade, backspeglar vars färg flagnade osv osv.
Klonket var t.ex. en bult "som ABSOLUT inte skall lossna" som hade lossnat ifrån bakvagnen någonstans. Kostade 1900:-. EN BULT.
Det finns säkert bra SAAB också men av de jag haft har ingen varit särskilt billig. Då har de varit SAABar som har 5-7 år på nacken.
Edit, jag hade hellre lagt pengarna på en V40 äldre modell som ser fin ut. Haft två sådana 2.0t och båda har vart underverk! Båda hade gått över 20k mil och de kostade tamejfan ingenting i reparationer. Sen finns säkerligen dåliga exemplar av sådana också men jag kan bara tala av egen erfarenhet.
Edit igen, och ja bensinen. Helvete så de drar bensin! Alla 9-5or jag haft (2,3tx2 och nån biofuel 2.0t) låg över liternt/milen. Sambons 9-3:a drog strax under. Och spolarvätska.
Tre munstycken med dubbla strålar. Den drar fan mer spolarvätska än bensin om man kör på typ 45:an när det är smutsigt vatten som flyger runt
Från Göteborg till Karlstad drog faktiskt en av mina 9-5or mer spolarvätska än bensin. Fyllde på hela tiden haha
Click to expand...