Surfplatta med vettig kamera?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Slugg0, 6 sept 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Slugg0

    Slugg0 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte för ett tag sedan en LG G-pad, som jag är rätt nöjd med, men kameran är totalt värdelös!
    Sambon använder plattan till att fota med hela tiden så nu är det dags för en platta med bättre kamera, som hon också kan använda på jobbet.
    Finns det någon surfplatta med bra kamera? Som dessutom är vettig i andra lägen också?

    *Den kommer användas som kamera/surf och till att visa produktbilder i butik.
    *Måste gå att använda med iZettle också.
    *Ska kunna användas med SIM- kort.

    Tips?
     
    Last edited: 7 sept 2014
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Galaxy Tab S 8.4 och Sony Xperia Tablet Z3 compact är nog två rätt hyggliga alternativ i sådana fall. Den sistnämnda finns inte ute i butik ännu, men bör väl dyka upp om en månad eller däromkring.
     
  3. Slugg0

    Slugg0 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset! Har dock hört att Samsung- tabbarna inte är så bra?

    -- EDIT: --
    Har förresten tagit bort önskemålet om mindre storlek, då hon tydligen hellre vill ha en större/full- size (typ 10").
    Dock är kamerakvalitet något övervägande över storlek.
     
    Last edited: 7 sept 2014
  4. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    446
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jag har själv en LG G pad 8.3 och tycker kameran är riktigt bra så länge ljuset är okej. Speciellt för att sitta i en surfplatta, så jag är lite förvånad över omdömet värdelös.. Ni kanske har fått ett dåligt ex? eller använder den mycket i dåligt ljus? Leta efter en platta med blixt i så fall, Jag vet att Samsungs bästa modeller har det.
    För övrigt är nog inte kameran det som tillverkarna prioriterar högst på surfplattorna.
     
  5. Slugg0

    Slugg0 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Utomhus i dagsljus funkar väl kameran i G-pad OK, men vi fotar mycket inomhus, i "vardagsrumsbelysning" (har en liten liten grabb som sambon gillar att ta kort på :) ) och där blir bilderna värdelösa IMO, de blir väääldigt brusiga.

    Jag vet att det inte är så lätt att hitta plattor med bra kamera, då de prioriterar annat som du säger, men någon måste det väl finnas?

    När jag köpte LG'n blev jag starkt avrådd att köpa Samsung- Tabbarna, men då prioriterade jag mindre storlek och bra filmtittarskärm.
    Är det så att Samsung faktiskt är att rekommendera vad det gäller fotografering och bildvisning ändå??
     
  6. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    446
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Det finns säkert plattor med något bättre kamera, men jag vet tyvärr inte vilka.

    Att fotografera barn är oftast svårt, även med bra utrustning. Men vore jag i er situation skulle jag nog skaffa en "riktig" kamera med bra sensor och wifi (så kan ni lätt föra över bilderna till surfplattan). Jag tror inte ni kommer ångra det när ni sitter i framtiden och kollar på bilder när grabben var liten.
     
  7. Slugg0

    Slugg0 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, vi har en proffs- systemkamera också. Och mobilkamerorna (Galaxy S2 och S4), som är bra mycket bättre än surfplattans.
    Men sambon verkar föredra att fota med plattan ändå av någon anledning.

    Den vi ska köpa nu kommer dock användas mycket till att fotografera produkter i en butik, som sedan ska kunna visas för kunderna, därför är det att föredra om bilderna tas med samma platta som kunderna får titta på. (flytta media mellan enheterna kommer inte hända i den butiken)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.