Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

  1. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Ja, hur som helst intressant.
     
  2. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Last edited: 22 aug 2014
    MeemSenco och robcar gillar detta.
  3. inact_0022

    inact_0022 Guest

    Fick en förberedande uppdatering på cirka 5mb till min 920 nu.
     
  4. Hamster

    Hamster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Fick också en uppdatering och nu efter den installerats kom en ny, får se vad det är för något
     
  5. inact_0022

    inact_0022 Guest

    Fick också notifiering om ny uppdatering nu... Tyvärr kan jag ej uppdatera då jag saknar trådlöst internet.:(
     
  6. Hamster

    Hamster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Det är uppdateringen 8.10.12393.890 alltså 8.1 update in progress
     
  7. Hamster

    Hamster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Tråkigt :(
    Hoppas du snart får trådlöst snart


    Är lite spännande att se vad uppdateringen bjuder på :)
    (har inte läst så mycket om Windows 8.1)
     
    inact_0022 gillar detta.
  8. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Nyheter om nya modeller är ute och även va den nya FW kommer innehålla. Gött med stöd för 4k, om inte annat låter det fräckt, och som ni alla vet så måste man vara cool.
     
  9. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Någon som har någon idé om hur man antingen kommer över ett ladd-skal till 1020, eller om det går att modda in QI i den, eller kanske i dess vanliga skal?

    Frågan härrör från att usb-ingången är glappig, ska ändå köpa ny lur inom kort, och jag kan tänka mig att ha kvar den men då som en som ligger avsides på sin lilla platta. Kan inte fatta att jag inte köpte det skalet innan, men lätt att vara efterklok. Som jag ser det så är QI alltid att föredra om man inte har bråttom, då kör jag den extra snabba som de har, annars en helt vanlig.

    Skalet verkar slut, och det är lite trist, nu när det kommer lite fräckare QI-plattor som lyser om den får kontakt, så slipper man gå dit för att se detta. Bra grej.

    Jag såg hur de moddade in 925 och 1020 från själva skalet, men QI-kretsen ser annorlunda ut på 1020 så jag misstänker att den är det av en anledning. En sak skulle vara att testa med ett 925-skal och sedan modda in det i det vanliga skalet,så blir det som att ha QI i, då jag ändå alltid har skal.

    Frågan är bara om 925 klarar det, men det får jag väl köpa å testa, inser att det knappast går att få veta annars.

    Blir så irriterad så jag funderar på att köpa 930, när ändå ska iväg, jag som lovat mig själv att vänta in de kommande modellerna då jag vet att jag kommer reta mig på min dumhet att inte ha tålamod över att invänta en minst lika bra som även har Glance, något jag inte står och dör med, men som jag inte ser någon anledning till att vara utan.

    830 är ju ruskigt lik 930, 930 har vissa hårdvarufördelar, men 830 är lättare, har Glance, ny kamerateknik, den verkar vara närmare 930 än 820 var 920.


    Danne kan ju koka soppa på en knapp, misstänker att det finns fler som moddar och rootar och ändrar rom varannan dag och grejar, som gör en lite hur de vill med sina telefoner. Det är främst till er jag vänder mig, ni som portar appar och håller på. Är inte sånt svårare än detta? Hoppas ni tycker det. Detta har iaf jag lekt med tanken och smygtestat pyttelite, det andra ni gör vet jag inte ens hur man börjar.

    Eller ska jag löpa en 930, och tvingas se i ca 1 år hur dum i skallen jag var som köpte en utan Glance, eller att jag frångick mitt löfte. Det vore nästan kul, men med en 930 i min ägo så lär jag spy på mig själv inom några månader då uppföljarna till 925/1020 bör vara här.

    Jag har en 920 så länge, så egentligen är det ingen fara, men jag skulle känna mig lite cool att fixa iordning min oestetiska kamera-bjässe.
     
    Last edited: 14 sept 2014
  10. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Har du testat att försöka fixa glappet i usb-porten? Alternativt byta ut själva usb-porten. Skalet fanns på ebay men till hutlösa priser... Det finns ju billiga qi-spolar till Samsung mobiler, kan inte en sån fungera i värsta fall? Kan ju vara värt att chansa.

    Tror du verkligen att nya flaggskepp släpps innan årsskiftet eller är du villig att vänta ytterligare?
     
  11. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Japp, och då pajade jag den helt istället.

    Har inte kollat där så noga än, men ska kika där.

    Har sett flera modda om 1020s ladd-skal till att lägga in det i det vanliga skalet, eller från 925s ladd-skall in i luren, så jag funderar lite på att kolla på hur 925s krets ser ut eller skita i det och köpa ett om jag kommer åt, eller så biter jag ihop, för jag tror inte det dröjer länge innan 1030 kommer, den har redan omnämnt i media, och sades komma under hösten.

    Ja, definitivt. Som det är nu finns inget odiskutabelt flaggskepp. 930 saknar Glance, 830 är väl egentligen minst lika bra, eller iaf, den konkurrerar på ett helt annat sätt än 820 kunder göra emot 920?

    En lur med mer skillnader än likheter till, 830 lärt och bör dyka upp. 1030 har nämnts, 1525 har nämnts, men den sistnämnda är helt ointressant.

    Vad menar du med qi-spolar?
     
  12. jeensa

    jeensa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Söker en app till wp8 som stänger nät och wifi då skärmen är släckt. Finns det? Android har ju tex Green power...

    mvh jensa
     
  13. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Ny uppdatering av developer preview, denna gången får även HTC 8X vara med :)
     
  14. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hur har det gått? Löste det sig?

    830 kanske är ett alternativ men jag tycker den är på tok för dyr. Den är ju inte ett flaggskepp med en 400-processor - ändå kostar den nästan 4000 kr... Jag hoppas på en Surface-telefon eller något annat istället.

    Sent from my Nexus 5
     
  15. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  16. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Förståeligt, men man förstår ju att folk på WPcentral blir griniga. Har som sagt gett upp hoppet på att WP ska kunna ta upp kampen med ios och Android. Från början trodde jag bara det var en tidsfråga innan WP skulle explodera men nu vete sjutton. Hoppas MS kommer med bättre hårdvara nu när man käkat upp Nokia, en Surface-telefon vore kanon med tanke på vilka byggen Surface-plattorna är.

    Sent from my Nexus 5
     
  17. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  18. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    WP8.1 fungerar fint för det mesta, smidigt oftast, rätt snyggt men det krävs nog ännu mer för att driva över folk från de andra två stora OS.

    Kanske något med namnet "Windows Phone" har en negativ effekt på folk för jag tycker det låter så tråkigt och gammalt, men de ska ju ändra det nu.

    Tycker MS borde fixa mer unika tillfredsställelse i IU och kanske inte extremt "svart-vit" eller "enkelt" som i drawern eller inställningsmenyn tex.
    Mer inställningsmöjligheter, tex att man skulle välja olika varianter och former på livetiles osv.

    Sen fattas det attraktiva mobiler på marknaden, speciellt high-end med konkurrenskraftigt pris. Tycker MS borde lansera Nexus liknande mobil för att nå massan bättre.
    Att man inte får med sig något stort företag att göra en bra telefon som Samsung, LG...Synd!
     
    Last edited: 25 sept 2014
  19. Azylum

    Azylum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har sedan innan kopplat mitt telefonnummer till min epost-adress, är det möjligt att skapa en ny epost-adress som är kopplat till samma nummer, så att man alltså har två olika epost-adresser (en för appar osv. en privat) till en o samma telefon?
     
  20. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Vet inte om jag förstår dig helt, men du kan ju lägga till flera e-postkonton. Jag har till exempel Outlook och Gmail.
    Öppna bara Epostprogrammet, klicka på de tre punkterna och lägg till e-postkonto.