Tips: USB OTG-kabel

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av inact_0004, 1 okt 2014.

  1. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Hej alla nyblivna Xperia Z3 Compact ägare!

    Det kan vara smidigt att använda sig av en USB OTG-kabel om man ska flytta information från en frukttelefon till sin nya Xperia via vår Xperia Transfer Mobile app, eller när man vill ansluta mus, tangentbord eller varför inte en spelkontroll?

    Så därför vill jag bara tipsa om att om ni kontaktar vår support på telefon 013 24 45 00 så kan ni få en Sony original USB OTG-kabel hemskickat till er kostnadsfritt. Uppge bara ditt IMEI-nummer vid kontakt med supporten.
     
  2. kongo

    kongo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Får man en till? man fick ju en i kartongen..
     
  3. Strip

    Strip Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2014
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Det var ju onekligen snällt och genomtänkt att erbjuda en sån kabel! Det är inte helt självklart att man råkar ha en sån liggandes, även om den som kom med telefonen är förvillande lik just en OTG kabel.

    Du kan inte skicka en HDMI-kabel istället?
     
  4. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Ni har alldeles rätt. För Xperia Z3 Compact så medföljer den faktiskt i kartongen. Jag missade helt enkelt det. :) Men om man behöver en extra så är det bara att ringa.

    HDMI måste användas via MHL adapter, och några sådana har vi tyvärr inte för kostnadsfria utskick.
     
    Perra82 och mikehawk gillar detta.
  5. Cosmo08

    Cosmo08 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2014
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Är helt sjukt besviken på Xperia Transfer Mobile som skulle vara en funktion för att föra över info från en iPhone till Z3C. Körde migreringen och det enda den fick fatt i vad bilder, filmer och appar. Inga mess, inga kontakter eller historik. När väl bilder och filmer var överförda så går det inte att visa dem, alltså ingen bild eller film fördes över. Av mina 120 appar va det väl kanske 15-20 som fördes över. Riktigt riktigt dåligt. Googlat lite och det verkar som att om man har backup på sina kontakter och dylikt i iCloud så går det inte att få över dem till sin Sony-telefon. Alla iPhone-användare med lite hjärna har väl backup på sina kontakter i iCkoud...
     
  6. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Det inte vara så att det är fel i andra änden? Dvs Apples fel...

    Har väldigt svårt att se att Apple tillåter något annat förutom deras egen mjukvara/produkter att jobba mot iCloud.

    Bilder och videos, kollat så inte iPhonene konverterat dom till sina egna format och därav att dom inte går att spela upp?
     
    Last edited: 4 okt 2014
  7. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Använder appen helium, funkar kanon. Men det går väl bara Android till Android...
     
  8. Cosmo08

    Cosmo08 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2014
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fast nu är det ju Sony som gjort ett verktyg för att föra över info från en iPhone till en Android? Hur kan det vara Apples fel när det inte funkar? Om jag köper en bok på polska och så ska den översättas till svenska så kan jag ju inte gärna skylla på polackerna att översättaren har missat hälften av alla ord? Att 99% av iPhone-användarna synkar mot iCloud kan ju inte vara en hemlighet för ett företag som Sony. Och givetvis ligger kontakter och allt lokalt på telefonen även om de backas up mot iCloud, annars hade ju de försvunnit vid typ Flygplansläge.

    Givetvis har Apple egna film och bild-format. Om det nu mot all förmodan är så att Sony inte vet det ska de nog inte bygga ett verktyg för att konvertera om dem...

    Jaja, 3G verkar inte funka heller på telefonen har jag märkt idag så på måndag åker den tillbaka till butiken och jag köper en iPhone istället. Android-resan blev kort och obehaglig.

    Nu låter det som jag är värsta Apple-muppen men så är det verkligen inte, därför jag valde att gå över till Andoid. Men Apples telefoner och iOS verkar vara det minst dåliga alternativet för min del.
     
  9. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Du greppar inte detta riktigt ser jag. Gå du tillbaka till Apple, det är nog lugnast så.
     
    Last edited: 4 okt 2014
  10. Cosmo08

    Cosmo08 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2014
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jorå, är det något jag greppar så är det faktiskt det här. Har för övrigt utvecklat en app för både iOS och Android. Samt utvecklat integrationer mellan många IT-system. Vill inte dra det i långbänk men vill Sony hämta grejer från iPhone får de ju rätta sig efter Apples API:er och liknande. Det är Sonys problem att få det att funka, inte Apples.

    Men nu funkar mitt mobila internet så jag ska ge den en chans till:innocent: