Huawei Ascend Mate 7

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av citronbitare, 10 sept 2014.

  1. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Ja 4900 känns på tok faktiskt. Kan tänka mig betala 4000 men inte nått mer egentligen. 3500 känns okej. Undrar om de börjat få lite förbeställningar och tänker "shit, verkar ju bli mer efterfrågan på denna än vi trodde, vi passar på att försöka mjölka ut ett par tusen extra"?
     
  2. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Sen är det väl faktiskt också lite så att ska man lägga ut 5000 för en ny mobil kan man lika väl betala 2000 till för att få en trots allt klart bättre Note 4..
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    tråkigt..detta..var nästan inställd på Mate 7an. men samtidigt borde man kanske inte bli alltför förvånad alla andra länder och siter jag set hittils ligger priset på runt 4500 kr.

    Tror precis som med note 4an att priset kommer sjunka enormt inom 3 månader... men dessvärre kan jag inte vänta så länge.

    Köper jag mate 7 för 4500-4900 kr idag kan jag få den såld max för runt 1500 om ett år. Huawei mobiler är dessvärre väldigt svårsålda.

    Jag ville sympatiköpa Mate 7 för att stödja en tillverkare som fokuserar på minimala sorgkanter och mest skärmyta i procent på telefonen.

    G3an har en bra kameran, den är ENORMT skön att hålla i, men skärmen drar för mkt batteri och den är inte ljusstark nog och dessutom så kan man inte ha högst ljusstyrka för länge då blir gpun för varm och ljusstyrkan justeras nedåt. Batteritiden är också ett problem. Som förmodligen blir bättre med Android L... men LG är ju inte direkt kända för att vara snabba med uppdateringar.

    Mitt intresse för Note 4 måste jag säga sjönk rejält efter deras "gapgate".. känns så jävla pseudo-kvalite att bygga en fin jävla ram sedan inte lyckas få helt tätt mellan ramen och telefonen.. och samsung säger att det inte är något problem.. men vem som helst kan väl förstå att det är ett ingengörsfel ? det är pinsamt.. och det drar ner hela kvalitesintrycket. Betalar man 7500 då ska det fan vara tätt. Och hur blir det med fukt och vatten ? kan ju inte vara bra.
    Men samtidigt har den bästa skärmen, och hårdvaran och mjukvaran verkar mycket bra. Känns lagom kul att lägga så mkt pengar på en telefon som man inte är helt nöjd med..
     
  4. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Jo jag känner som du, men känns som antingen Huawei, deras importör eller försäljarna fått lite hybris plötsligt.. Med det här priset blev också en eventuellt kommande Lenovo Vibe Z2 aktuell istället. Eller Note 4an, Touchwiz till trots..
     
  5. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Lite lustigt att blåsa upp ett stort luftslott av hype från lockpriserna från några små tveksamma butiker på prisjakt som inte har mobilen i lager och kanske aldrig kommer ha det...

    Köp Note 4 för 7500 istället men klaga inte om "bästa skärmen" har inbränningar efter några veckor (precis som på Note 3 alltså).

    Mate och Mate 2 var inte heller billiga, ni får väl köpa kopian från Samsung (Galaxy Mega).
     
    Last edited: 4 okt 2014
  6. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Har läst att Huawei är väldigt dåliga med att uppdatera sina lurar. Hur pass sant är detta?
     
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Är det Vibve Z2 PRO du pratar om eller Z2 ? Z2 PRO har nämligen en betydligt bättre skärm. Men kommer dessvärre bli svårt att få tag på den här i sverige.
    Utan blir att importera utomlands, någon återförsäljare kanske tar in den i lager om några månader eller så, finns ju trots allt några svenska återförsäljare som foksuerar på grå importerade mobiler.

    På Bild tycker Jag Z2/Z2 Pro ser riktigt snygg ut framifrån, stilren och clean, men baksidan är inte snygg.. även om den förmodligen ser bättre ut i verkligheten då den är i aluminum. Men det är väl framförallt kameran som ser ful ut, det är inte snyggt med mobiler som har utputande kamera, Men på z2an har dom inte lyckas alls med att få den snygg..vilket är synd för baksidan är annars snyggt, borstad aluminum, är nog ingen annan mobil som har det ?
    Annars är deras reklamfilm angående kameran mkt övertygande tror kameran är riktigt grym på Z2 Pro... den har OIS.

    http://youtu.be/ZVESwR1sEZk

    Men för mig faller det på saker, den utputande kameran är verkligen inte snygg, men sist men inte minst så verkar den ha avsaknad av gorilla glas, vilket gör mig väldigt skeptisk till stöttåligheten på denna mobil ?
     
  8. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Z2 pro tänkte jag på. Jo den är ju lite blandad. Och kameradelen ser ju bokstavligen ditskruvad ut i efterhand.
     
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    lenovo skickar med ett flipcover, vilket så klart ger signalen att dom själva är medveta om att glaset förmodligen går lätt sönder

    http://www.youtube.com/watch?v=21aAQu6EeeE
     
  10. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Jasså, det visste jag inte. Nä, det får ju en att dra öronen åt sig. Hoppas iaf på snabbt prisfall när mate7an blivit släppt.
     
  11. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    De skickar inte med något cover (om det inte är något specialerbjudande) och självklart har den gorilla glass 3.
     
  12. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Låter ju rimligare.

    Edit: nån som ett nån releasedate på VZ2 pro:n förresten?
     
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    vart står det att den har gorilla glass ?
     
  14. Log300

    Log300 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    mate 7 verkar vara en riktigt intressant telefon faktiskt. speciellt med tanke på priset.
     
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  16. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Nu är det så att Samsung dopar sina telefoner för just benchmark och enligt mig är dessa tester helt onödiga
     
  17. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Mobilen ska säljas för nästan 5000 kr i Kina, det säger sig själv att den inte har vanligt glas.
     
  18. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    okej slog till på en ny och oöppnad LG G2 istället. fick den för 2300 kr tradera.
    Känns mer prisvärt, LG G2 är även 2014 en riktigt bra telefon och telefonerna som släpps 2014 har varit besvikelser och väldigt hög prisättning. Kanske blir en LG G4 till Våren.
    Eller någon annan mobil som släpps under våren. Går förlust kanske 1000 kr om jag säljer min G2a.
     
  19. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Fick svar idag från liontech, nästan som att mejla en kines, man frågar flera frågor men får bara svar på en av dom :


    Hej, såg att ni kommer sälja Huawei Ascend Mate 7 till ett förmånligt pris. Några frågor:
    Kan man förboka ett exemplar?

    Finns bara svart färg att förboka?

    Är det en Europeisk version eller en Kina-import? Tänker på om 4G kommer fungera.

    Vilken version gäller priset, 16 eller 32gb?




    Detta svar fick jag:

    Hej,

    Vi hade en kampanjdag på den och nu priset är den normala tyvärr.
     
  20. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER