Skillnad på mottagning/ köpråd

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Tellus, 4 okt 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tellus

    Tellus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Står lite i valet & kvalet att skaffa ny nalle, har kikat lite på N5, S5 eller Z3 compact. I dagsläget har jag inte direkt bra mottagning på något nät varken 2,3 eller 4g (bor väldigt avsides) men jag vet att tele2 har precis byggt ut 4g här så jag tänkte hoppa på dom. Dock kvarstår faktum att 2 & 3g näten är nästan obefintliga & då krävs det mobil med bra mottagning, min fråga blir då om någon vet om tester på mottagning eller andra erfarenheter på just detta?

    PS. Det val jag har gällande operatörer här är Telia eller Tele2, resten finns helt enkelt inte. Jag tänker heller inte flytta om nu någon tänkt tipsa mig om det ;)
     
  2. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Nexus 5 är känd för dålig mottagning.

    Huawei har satsat på täckning och antenner, i alla fall på en del nyare modeller. Samsung har inte gjort det.

    Några av Sonys modeller fick väl bra på antenntestet i Danmark förut, men du får nog kolla på just Z3C vad folk tycker, gamla meriter behöver inte gälla nu.
     
  3. Tellus

    Tellus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Då vet man att Nexusen faller bort, det verkar va lite småknepigt att få fram information om just mottagning, en aning underligt då det är själva huvudfunktionen i en telefon... Får se om man kan gräva fram nåt om Z3C då, tack för tipsen iaf :) Om någon har mer info får ni gärna hojta till.
     
  4. Log300

    Log300 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Moto X 2014 har jag hört ska ha väldigt bra mottagning :)
     
  5. Tellus

    Tellus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har faktiskt sneglat lite åt motorola hållet, gillar väl kanske inte designen så mkt men funktionerna verkar rätt bra. Har också sneglat på att slänga upp en Yagi antenn med en enkel 900MHz gsm förstärkare/repeater/booster (lite PTS känsligt men då ja bor mitt i ingenstans är det nog lugnt...)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.