Lumia 925

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Jesse93, 7 okt 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Jesse93

    Jesse93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag överväger att köpa mig en lumia 925.
    För ett halvår sedan köpte jag en Galaxy Ace 3 som blev utsliten väldigt fort. Har uppdaterat den med cyanogenmod men den fungerar fortfarande inte optimalt och kameran är en besvikelse, varav lumian verkar intressant.

    Vilka andra telefoner i samma prisklass (~2500:-) har en premium känsla och ger mycket för pengarna?

    Design och kamera samt byggkvalité är högt värderat.
     
  2. pikkilini

    pikkilini Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag hade en Lumia 925 tidigare. Jag vill bara varna dig angående kameran (min klarade sig undan det) men det finns flera rapporter på nätet där flertals Lumias fått grön/gul ton på bilderna efter uppdatering. Detta verkar vara väldigt vanligt. Så kolla upp det noga är mitt tips. Annars är kameran väldigt bra (för att vara mobilkamera).

    Sen får man räkna med att vissa appar helt enkelt inte finns för att Windows Phone är inte intressant marknad för de många företagen. Ett exempel är Swedbank, de hänvisar en till mobilsidan istället och har absolut inga planer på att göra en app.

    Flytet är dock det bästa jag känt i en mobil. Det bara flöt på, vad man än matade den med.
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 442
    Mottagna gillanden:
    8 373
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har haft 925 och skulle inte köpa den nu. Designen är riktigt läcker men kameran är överskattad, batteritiden halvdålig, WP känns trist även med 8.1 o.s.v. Byggkvaliteten var väl bra men inte perfekt. Bakluckan var lite glapp på min. Dessutom tror jag du kan få en för 1000-1500 begagnad. Andrahandsvärdet är riktigt dåligt på WP-lurar, det är också värt att tänka på om du lessnar och vill sälja den senare.

    Den enda WP jag skulle överväga att köpa nu är 1020 som gått ner rejält i pris. Då får man iaf en riktigt bra kamera. Den som sitter i 920 och 925 är väl okej men inte så mycket bättre än vad som funnits i androidlurar sedan 2-3 år tillbaka. Tror faktiskt jag föredrog kameran i Note 2 framför Lumia 925 med undantag för foton i mörker/svag belysning.
     
    Last edited: 7 okt 2014
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Plussa på en 300 kr och få en OnePlus One. Bästa design och kamera för pengarna.

    Sent from my OnePlus One using Tapatalk
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.