Fråga: Vilka kamerainställningar använder ni?

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Kiwinho, 4 okt 2014.

  1. Kiwinho

    Kiwinho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vilka kamerainställningar använder ni? Jag har själv bara tagit enstaka bilder och då använt autoläget, tycker bilderna blivit bra.

    Hur gör ni? Är ni nöjda med kameran?
     
  2. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag har bara använt auto. Jag bryr mig inte att det är 8 mpx men jag hoppas den använder hela sensorn (eller så stor del som går 16:9) i alla fall
     
  3. gurgel

    gurgel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    kan man spara favorit inställningarna i kameran på något sätt, alså om man kör manuellt?
     
  4. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Sensorn på Z3C är inte i 16:9. Detta kan du se själv om du väljer manuellt läge, sedan väljer du högsta möjliga MP-antal. Kör manuellt är mitt tips, annars "croppar" sensorn, alltså zoomar in bilden (ie: autoläget). Att köra manuellt är inte så farligt som det låter, inte så manuellt som det låter heller :P Men du kan utnyttja mer av sensorn.

    Dock fungerar såklart autoläget utmärkt också, om man inte bryr sig så mycket :-)
     
  5. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Givetvis croppar den en del för att få till 16:9. Det jag menar att jag hoppas är att den använder hela sensostorleken som är kvar (typ 15 mpx) även om den inte sparar bilderna i den upplösningen.
     
  6. wulltd

    wulltd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Du kan i Autoläget välja att köra 4:3 istället.. Det borde väl använda mer av sensorn?
     
  7. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Vissa telefoner har dock sensorn i 16:9.

    Men iom att du croppar så blir det som det blir. Den använder inte "hela" sensorn i autoläget. Det närmsta du kommer om du vill ha 16:9 är nog 15.5mpx i manuella läget. Det är liksom antingen eller :P