Problem: Det malfungerande hörlursuttaget gör mig galen!

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Herr Klocka, 3 okt 2014.

  1. Herr Klocka

    Herr Klocka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Telefonens hörlursuttag är på något vis ytterst känsligt och råkar man röra hörlurskontakten det minsta så kommer musiken/podcasten stängas av. Telefonen tror då att hörlurarna dragits ur varför den stoppar ljudet men om man tar fram mobilen och trycker på play så börjar ljudet spelas utan problem. Det har alltså aldrig varit så att hörlurarna dragits ur utan det är telefonen som är för känslig på något vis. Är det någon annan som har samma problem eller kanske till och med lyckats lösa det?

    Här är en länk till en person med samma problem (dock LG G2 och inte G3)
    http://forums.androidcentral.com/ve...nnoying-problem-headphone-jack-need-help.html

    Tack på förhand!
     
  2. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    Har samma problem! Uttaget funkar som det ska om man använder ett headset med tredelad kontakt!
     
  3. Herr Klocka

    Herr Klocka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur menar du med tredelad? Att man har en förlängningskabel liksom?
     
  4. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Tror han syftar på ett par hörlurar med mikrofon, blir en tredje pol på kontakten då.
     
  5. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    Precis! Var kanske lite otydlig! :)
     
    Last edited: 5 okt 2014
  6. Frequey

    Frequey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Samma för mig, använder därför sällan mina bättre in-ears som inte har mic (3 delad). Utöver ditt problem så dyker även voice mate upp titt som tätt när jag råkar komma åt kontakten....
     
  7. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Samma här! Trodde min mobil blivit fuktskadad och att jag varit oförsiktig med luren! Men då är det något annat då.

    Någon som testat att använda ngn tidigare firmware än 10H (10J för mig som har Tre) och så om det skulle lösa problemet. Vi borde alla höra av oss till LG.
     
    Last edited: 6 okt 2014
  8. Herr Klocka

    Herr Klocka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Precis samma sak för mig. Voice Mate dyket upp titt som tätt, skitdrygt! Har försökt stänga av Voice Mate helt och hållet men man måste tydligen roota mobilen för att kunna göra det.
     
  9. Herr Klocka

    Herr Klocka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Okej, då fattar jag. Tackar! Ska fixa hörlurar med mikrofon i s f! Men fan att det ska vara så här! Uselt av LG.
     
  10. Herr Klocka

    Herr Klocka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har en snabb fråga. Är det så här på ALLA LG G3-telefoner eller är det bara några som har det här problemet om man inte använder hörlurar med tredelad kontakt?
     
  11. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag har kört med samma hörlurar hela tiden och detta problem kom efter ett tag. Kan ha varit i samband med 10j uppdateringen som TREs kunder fick (10h för övriga som inte har Tre).

    Vad lurar med tredelad kontakt är vet jag inte riktigt, men jag har ett par sony inear lurar utan mic, och ett par sony med mic och de har båda samma problem. Så att ha lurar med mic löste inte mitt problem.

    Jag tror inte det påverkar alla lurar då skulle betydligt fler personer skrivit i denna tråden. Frågan är bara om nån rapporterat det så LG är medvetna om problemet, jag har inte hittat någon egen tråd om problemet hos XDA så det känns som det är ganska få påverkade. Folk nämner mest att voicemate poppar upp, inget om att man kan pausa music/video, byta track osv.
     
    Last edited: 9 okt 2014
  12. Herr Klocka

    Herr Klocka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har Tre jag också så du kanske har rätt gällande det. Kanske att det är ett mjukvarufel alltså.

    Kan andra som har samma problem bekräfta att de också har Tre som operatör?
     
  13. rolkr183

    rolkr183 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har samma problem som ni andra. Har Tre som operatör MEN jag har haft problemet sedan telefonen var ny.

    När jag upptäckte problemet fungerade inte micen (märke på lurarna?) men när jag använde de som följde med telefonen fungerade allt.

    Skickat från min LG-D855 via Tapatalk 2
     
  14. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    Min telefon är olåst och obrandad. Har haft problemet hela tiden, köpte min när den lanserades!
     
  15. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag läste ett trick på nått andoid forum om problemet och jag trodde aldrig det skulle funka men det gjorde det.

    När man stoppar in sina hörlurar ska man göra det riktigt långsamt. Stick in ungefär halva kontakten som vanligt men efter det så fortsätta trycka in den kanske bara typ 2 mm i taget, tills den sitter ända inne. Det är svårt, irriterande och det funkar bara 2 ggr av 10 kanske men får man till det så funkar uttaget precis som vanligt tills nästa gång du drar ut och sätter in dårå.

    Jag ska kontakta LG om detta och höra om det är känt, misstänker att jag kommer få skicka in luren. Tur att jag har min gamla pålitliga G2:a att gå tillbaka till då.
     
  16. Herr Klocka

    Herr Klocka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan du höra av dig om vad LG säger när du hört av dig till dem är du bussig?

    Ska nog också lämna in min lur för det här funkar fan inte, vill kunna använda mina gamla hörlurar och inte behöva köpa nya (har bygelhörlurar som jag använder ofta).

    Har en 32 GB med 3 GB RAM. Har alla ni med 32 GB problem? Är det problem med 16 GB-versionen också?
     
    Last edited: 13 okt 2014
  17. Psyswe

    Psyswe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2014
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har totalt testat 4 olika hörlurar, ett par stora Audio-Technica, ett par Samsung in ear, ett par Sennheiser in ear och LGs egna man fick med telefonen och det funkar utan problem för mig med samtliga... Har 32gb versionen
     
  18. Psyswe

    Psyswe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2014
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Orginal lurarna och Samsung lurarna har ju mic båda funkar som headset utan problem
     
  19. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Yes självklart gör jag det, så jäva irrterande för det är det första problemet jag haft med luren och det har inte kommit förrän nu den senaste månaden.
     
  20. Herr Klocka

    Herr Klocka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Okej, och Audio-Technica har väl inte mic va?

    Tackar! Hoppas du får bra besked från dem, lycka till! Ser fram emot att höra vad de säger :)