Fråga: Är du nöjd med din telefon?

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av cobbe, 9 okt 2014.

  1. cobbe

    cobbe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Funderar att köpa en z3 och undrar om du är nöjd? Jag tycker den verkar stor, men det är kanske en vane sak.
     
  2. RBJ

    RBJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2014
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 9 Pro
    Har prövat i tre månader en Moto G, en bra telefon men dålig kamera, ett oslagbart budgetval i mina ögon.

    Har även prövat Nexus 5, i 6 månader, gillar konceptet Nexus och detta är en bra telefon till ett bra pris.

    Men Sony Z3 är mer premium, IP68 känns som en kvalitetstämpel. Batteritiden är påtagligt imponerande, kommer väl bli ännu bättre när Andriod L kommer förmodar jag.

    Smolket i bägaren är märkligt nog ljudet i mina Bose (aktiva), saknar bas och ljudet känns "platt", men det känns som att det är en konfigurations sak och har inte riktigt haft tid att se vad det kan vara.

    Edit: Det var skit bakom spakarna, nu är det bra ljud i mina Bose! :)


    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
     
    Last edited: 10 okt 2014
  3. PePPiZCH

    PePPiZCH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Supernöjd, har haft en iPhone 4 och SGS3, även testat nyare telefoner och tycker Z3n är bäst för mig (varför skulle jag annars köpt den? :))

    Byggkvalité, batteritiden (herregud vilket batteri), hastigheten, skärmen... allt är top notch.

    Det enda jag är lite besviken på är ljudet. Kvalitén är ok, men ljudvolymen med t ex de lurar man fick med i förköpet är lite får lågt. Ibland vill jag lyssna på en högre volym än vad max kan åstadkomma. Med in-ears är det för det mesta tillräckligt dock (använder Spotify, även testat Music Unlimited).
     
    Last edited: 9 okt 2014
  4. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Grym telefon galet bra batteri tex tog ur den 04:00 har nu kl 21:09 55% kvar och då har jag använt den mycket under dagen och kvällen!
     
  5. Aloha

    Aloha Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det positiva överväger det som jag anser är negativt.

    Jag har tidigare haft Samsung och utifrån det är jag besviken på följande saker.

    Skärmen, färgerna känns urtvättade och bleka jämfört med en lur från Samsung, även kontrasten tycker jag är betydligt sämre. Däremot så är den väldigt ljusstark.

    LED:en på baksidan. Den är ett skämt jämfört med Samsung. Synd då jag ofta använder telefonen som ficklampa. LED:en på framsidan är också i svagaste laget, men det funkar..

    Sensorerna fungerar inte heller lika bra som på Samsung. Ex. ska man kunna stänga av ringsignalen när det ringer genom att vända telefonen upp och ner. Vet inte om det bara är min telefon men det fungerar bara ibland och den är seg på att reagera. På samsungen fungerade det alltid klockrent.

    Jag saknar en del funktioner i gui't också, men det mesta har jag fått till genom tredjeparts-appar.

    Skärmen är lite för stor. Man når inte till andra sidan med en hand utan att riskera att telefonen åker i backen.

    Det positiva har folk ovan redan skrivit om och det håller jag med om. Det överväger som sagt det negativa. Av de telefoner som finns på marknaden idag skulle jag fortfarande välja Z3.
     
  6. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Haft lite olika mobiler, SGS3, Z1 m.m.
    Denna lur är det absolut bästa jag haft, jag har faktiskt ingenting att klaga på.
    Superskarp skärm, bra färger (inte som Samsungs disneypanel), ligger bra i handen, kameran är verkligen superb! Och såklart ubersnabb.

    Du kommer inte ångra ett köp, kan garantera till 100%
     
  7. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Kommer från SGS3, SGS5, SGS4 och LG3 i den ordningen.

    När jag packa upp den först så kändes den lite stor och inte lika smidig som sgs5 på något sätt.. Men nu efter 2 dagar kan jag säga att jag är super nöjd.

    Den är snabb som fan, inget lagg över huvudtaget !
    Trodde det skulle ligga i klass med sgs5 men det känns faktiskt som att vara snäppet över sgs5.

    Ljudet från högtalarna är rikigt nice, men som foregående sagt så är det inte lika "kul" att titta på skärmen den är inte lika övermättad som t.ex samsungs.

    Dedikerat kamera knapp med två steg (fokus - ta bild) är skit nice att ha.

    Om du kan komma över att telefonen är lite stor och ganska 4kantig så är det en rikigt nice telefon. Batteritiden hittils har varit bra men med tanke på att LiOn batterier har en inkörningsperiod så gissar jag på att den kommer bli ytterliggare bättre med tiden.

    Måste tillägga att jag tog av den från laddaren igår vid 12, nu vid 12 har jag 70% kvar det är efter pillande och fixade med launchers och massa appar o såntdant ! GRYMT!
     
    Last edited: 10 okt 2014
  8. Portokostar

    Portokostar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Haft iphone 4, sgs3, sgs4 och z3an är helt klart den bästa luren hittills.
     
  9. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Ska tillägga att jag haft iphone 3,3gs 4,4s 5 5s alla galax ifrån s1 och denna luren toppar dom alla.
     
  10. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Jag har dock compact men är jävligt nöjd förutom med kameran, frugan har iphone 6 och jag är riktigt avis på den kameran ;)
     
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Velade mellan Z3 och Z3c, hade en Z2 innan. Valet föll till slut på en Z3c då jag tyckte att Z2 var för stor för mig. Var VÄLDIGT skeptisk till att få ner i skärmstorlek men har inte ångrat mig. Z3c är en fantastiskt smidig och bra telefon telefon, rapp som satan och batteritiden är grym
     
    Last edited: 11 okt 2014