Fråga: Service gällande OnePlus One

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av Nevgh, 13 okt 2014.

  1. Nevgh

    Nevgh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Platta:
    iPad (6th Generation)
    Tänkte fråga vad folk här har för erfarenhet angående service på sina OPO.
    Har ni reklamerat någonting?

    Hur fungerar garantin? Skickar de ut en utbytesenhet eller skickar ni in den på service?

    Hur är kundservice? Snabba? Hjälpsamma?

    Om man t.ex. råkar spräcka skärmen finns det verkstäder som reparera OnePlus one?

    Tacksam för alla svar :)
     
  2. TomasL

    TomasL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 10.1
    Har ingen egen erfarenhet av deras kundservice. Det man dock kan läsa sig till på OPO forumet så är den väl inget vidare. Väldigt dåliga på att svara på frågor och reklamationer. Detta är som sagt inte egna erfarenheter.

    Sent from my 1+1
     
    Nevgh gillar detta.
  3. Inkognito

    Inkognito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Av egen erfarenhet skulle jag aldrig någonsin köpa en produkt från detta företag igen. Min OPO led av döda pixlar (7 stycken) och den ökända gula randen i botten på skärmen. För att inte tala om den ostabila mjukvaran, där min föregående Nexus 5 var många strån vassare.

    Svar från kundtjänst var långsamma och luddiga. Dels hävdade de att den gula randen i botten var helt normal och att deras tillverkningsprocess inte tillät såna fel.. Gällande döda pixlar länkade kundtjänst en ISO-standard för hur många döda pixlar som var tillåtna på en LCD-skärm. Vilket också var skumt med tanke på att min skärm hade fler döda pixlar än vad som tilläts.

    Till slut gav de med sig och jag fick skicka tillbaka telefonen. Märk väl att jag mailade dem första gången i slutet av juli, de lät mig skicka tillbaka telefonen i mitten på september och jag har ännu inte fått tillbaka mina pengar. Pengarna ska tydligen vara på gång men jag tvungen att maila dem för att det skulle hända något.

    Herregud vilket skämt till företag, undvik!
     
  4. Nevgh

    Nevgh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Platta:
    iPad (6th Generation)
    Det är lät mycket illa, man blir ju orolig som ägare. Hoppas på en förbättring när de har fått ordning på allting

    Hoppas du får tillbaka dina pengar snart :)
     
  5. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    1 147
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Jag ryckte nästan med i hypen på One Plus One. Var på deras event och alla tog fram sina. Då OPO inte har någon verkstad runt om i världen förutom Kina så innebär det att alla reklamationer där telefonen måste in på verkstad så måste den åka till Kina. Tänk ledtiden och jag förstår inte egentligen varför alla är så galet förtjust i en telefon som kostar 3100 inkl frakt. En LG G3 med liknande specs kostar bara 600 kr mer. Det är märkligt det här.

    Inkognito: Du borde ha gjort en PayPal Claim medan du hade chansen, men det är lätt att vara efterklok. Många förstår inte att när de köper en telefon så är de tinte bara hårdvaran de betalar för. De betalar för garanti och kundsupport. Folk är nästan religiösa när det gäller OPO. Ni som undrar kan kolla i OPO:s officiella forum där fanboysen/fangirlsen inte kan ta kritik utan att skriva saker som "köp inte telefonen om du inte gillar villkoren" osv.
     
  6. none

    none Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Var får du en Lg G3 för 3700:- ?

    Helst en känd butik......
     
  7. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Min SE Arc jag hade förr inlämnad på elgiganten i min stad där jag bor som skickades på service tog 3v att få tillbaka (Enda gången jag har behövt bruka garanti på ca 20 telefoner och års av användning). OM ledtiden skulle vara lika långsamt alt 1v extra för en sådan här bra telefon så gör det mig inget då det inte är någon garanti att det går snabbare om jag köpt lokalt?! Vet inte vad ni som har skickat på service säger, om någon har?

    Jag har haft 2st LG lurar bla G2:an som hyllas här och det var inget som passade mig (Bla samtalsljudkvaliten, kasst original flip window case, as stark lysdiod som bländar varje gång man låser upp luren osv). Jag har inte kollat på G3, men det jag ser tilltalar inte mig.

    Jag är ingen fanboy, jag varierar kraftigt och byter lur med ca 6mån intervall i snitt, ibland snabbare. Men nu är jag helt såld på One! Samtalskvalite, skärm, känsla, flipcase, batteritid, prestanda, uppdateringar, möjligheter med rommar och bibehållen garanti, pris... jag vet inte vad jag ska klaga på då allt är på topp!?!?
     
    Last edited: 17 okt 2014
    Atmos gillar detta.
  8. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    1 147
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Tele2 körde en kampanj. Kika i fyndtipstråden.
     
  9. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    1 147
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1

    Det är klart att om allt fungerar och är tipp topp så har du inget att oroa dig för. Vi har alla olika behov. Har du inga problem så tar du det bara lugnt? Dock upplever jag att många dras utav hypen och att det är invites och så. Min Nexus 4 är köpt i USA och där har jag haft tur och inte behövt nyttja mig utav garanti. Så ibland chansar man.
     
  10. Mahti

    Mahti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Kan skriva lite av min uppfattning av service personalen, har iofs bara varit i kontakt med 2 herrar men fick en bra bild av mitt serviceärende.

    Spräckte min display, fick relativt snabba svar från support. Svaren var personliga (inte något autogenererat någon gång) och jag är glad att jag slapp svar från någon kass "noreply" mail.

    Jag förklarade att jag för tillfället bor i Norge och vill helst inte skicka den till Kina med tanke på att Norge och tull ibland är jobbigt, detta var inga problem och fick lov att skicka telefonen till england till deras lager där. Kort därpå skickade de en ny telefon till mig (mot kostnad av reparation så klart).

    Har min telefon väntandes i sverige, så vet inte om det är något skräck-exempel med 43211 döda pixlar och pissgul skärm. Hoppas på det bästa, min förra OnePlus var iaf jäkligt nice (om än lite stor).
     
  11. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Har precis skapat ett ärende på deras sida. Haft telefonen en vecka och har redan haft problem med ghost touches och multitouch om telefonen ligger på ett underlag, alltså inte i handen.

    Jag valde return och skrev att jag vill ha pengarna tillbaka , får se vad de svarar där.

    En del av mig vill bara ha pengarna tillbaka och sen invänta n6, medan en annan del av mig tycker det känns lite surt då OPO är en jävligt prisvärd telefon som kostar hälften av en n6..

    Vande mig snabbt vid storleken så det blir jobbigt att gå tillbaka till en liten n5 med sämre batteritid och ingen dt2w.