Fråga: Ny med Android - frågor om funktioner

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av Pips, 15 okt 2014.

  1. Pips

    Pips Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har efter några år med Iphone bestämt mig för att testa Android.

    Det jag skulle behöva hjälp med är:
    På min Iphone (jailbreak) kunde jag hålla in volymknapparna och byta låt framåt och bakåt. Det fungerar inte på min Z3. Finns det något program / mod som ordnar detta?

    Kalenderappen är trevlig, men jag vill ha en "widget" som speglar kalenderappen till fullo. Den som finns med visar enbart dagens händelser men inget väder, månadsvy etc.

    Jag har installerat dachclock men förstår inte hur jag får upp den på "låsskärmen".

    Meddelanden / mail etc ger helt värdelösa notiser, det plingar till men jag ser ingenstanns på hemskärmen att jag fått SMS / Mail. Utan måste öppna notiscenter eller vad det heter på Android, känns sjukt omständigt (alt öppna mail / sms app men jag vet inte vad jag har fått och måste i värsta fall öppna båda om jag börjar i fel ordning).

    Att höja och sänka volymen från headset är tydligen en Iphone funktion, trisst.

    Min far har en Note 3, där kan han på tangentbord ställa in så att han kan dra fingret över tangentbordet och så flyttar sig markören, på xperia tangentbord finns ej den funktionen, finns det något tangentbord som har den funktionen? Swiftkey har det inte.
     
  2. Nicholas

    Nicholas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har "sunrise" kalender och tycker den är skit bra, snygg design och kan synca icloud kalender. Däremot har widget inte de funktioner som du önskar.

    Om du vill ha dash clock widget på låst skärmen få du helt enkelt lägg till det genom att dra din klockan till höger sidan i låsskärmen tills du se en "plus" tecken. Men om du vill ha den på när du docka din mobil på magnetisk laddaren få du göra det i inställningen - display - dagdrömmar - aktivera dash clock widget.
     
  3. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Vill du göra så att skärmen tänds och det syns på hem skärmen. Så ladda ner Textra

    skickat ifrån Xperia Z3
     
  4. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 055
    Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    SwiftKey har den funktionen, du får gå in i inställningarna för swiftkey och aktivera Flow om det nu är att du vill dra fingret över tangentbordet för att skriva ord du menar.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  5. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Nog kan man

    Svepa på Z3s tangentbord för att skriva!!!

    /Seekay ;)
     
  6. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Men hans skriver ju

    "Min far har en Note 3, där kan han på tangentbord ställa in så att han kan dra fingret över tangentbordet och så flyttar sig markören, på xperia tangentbord finns ej den funktionen, finns det något tangentbord som har den funktionen? Swiftkey har det inte."

    "Flytta markören" jag läser inget att swipe to write dock..
     
  7. Bluray

    Bluray Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Går att lösa med appen Noyze: https://play.google.com/store/apps/details?id=me.barrasso.android.volume