[Telenor] Tråden om Telenor

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 12 jun 2013.

  1. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Vimla kan kräva att man skickar in studentleg. Har själv inte behövt göra det ännu. Bara så att ni vet. Än så länge är jag väldigt nöjd. Bra täckning och hastigheter :)
     
  2. 79juha79

    79juha79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2013
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har man tillgång till 4g nätet?

    Skickat från min GT-I9505
     
  3. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Ja, det har du.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  4. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Vilka hastigheter får ni med Vimla? Min Note 2, som endast har 3G får jag ut 5Mbit/3Mbit och vilka hastigheter får man om man har en 4G lur?

    edit:
    Glömde bort min Samsung SM-P605 har 4G och testade precis. Får ut max ca: 55Mbit/26Mbit. Fast signalen är lite kasst här jag bor, endast 2 staplar max utav 4.
     
    Last edited: 15 sept 2014
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Det är ju många saker som påverkar hastigheten. Dina 3G-hastigheter kan vara både bra och dåliga, allt beroende på hur det ser ut med signalerna i ditt område. Om du har bra täckning och endast får dessa hastigheter är det inte speciellt bra - men har du sämre täckning kan det vara bra hastigheter.

    Vad gäller dina 4G-hastigheter så är det bra hastigheter. Normalt ligger jag på 15-50Mbit/s med Telenors 4G-nät.
     
  6. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Hemma så ligger jag runt 22/3 med Vimla på 3G nätet. Annars när jag har testat har jag hamnat runt 13-16 ner och 2 upp lite överallt. Mycket nöjd med resultatet :)
     
  7. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Ja det förstår jag att du är nöjd med. Vi ligger med vårt Vimla! med 3G på cirka 3-5 ner och 2-3 upp.
     
  8. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Japp.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
     
  10. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Vad händer när någon av de tipsade personerna väljer att avsluta sitt abonnemang?
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Om någon av de tipsade personerna pausar eller avslutar sitt abonnemang, kommer priset att öka igen. Alltså med 10kr/person.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
     
  12. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Jag har inte 20 kompisar som vill byta operatör, foreveralone.jpg
     
  13. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Det verkar gå trögt med Vimlas gratiskampanj. Cirka 500 nya kunder på en månad måste väl vara långt under deras förhoppningar.
     
  14. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Hänger man inte på sidor som denna så vet man ju kanppt att dom existerar, reklamen är ju icke existerande...
     
  15. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Vilket modem/radio/basband rekommenderas för Telenor? Bor strax utanför Lund om det har någon betydelse. Har tidigare haft Telia och kört med XXALI7.
     
  16. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det ska inte spela någon roll.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
    rytterstedt gillar detta.
  17. HydraGel

    HydraGel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fortfarande 286 kvar av 1000 (eller vad var det?). Jag trodde att det nästan skulle gå åt som smör i solsken. Inte riktigt, men ändå attraktivt.
    Deras marknadsföring kan ju inte ses som lyckad med tanke på att det var något som är gratis för kunder. I och för sig har jag inte sett någon reklam för det. Bara den här tråden. Hallon har jag däremot sett reklam för en hel del.
    Finns ju ändå en hel del ungdomar med kontantkort som man borde kunnat locka över. Men vissa blir väl "skrämda" av priset efter fast man kan byta operatör igen.
    Jag har uppfattningen att väldigt många är villiga att byta operatör idag än för fem år sedan.
     
    Last edited: 16 okt 2014
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Vimlas marknadsföring finns ju knappt, skulle jag säga. Om den gjorde det hade ju abonnemangen varit slut på några dagar, som max.

    Vimlas priser är ju inte dåliga, men samtidigt inte de bästa. Så många hade nog åtminstone kunnat byta för att ha ett gratis mobilabonnemang ett tag och under perioden lyckats värva fler vilket hade gett ett bra pris. :)


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
     
  19. HydraGel

    HydraGel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja deras/Telenors marknadsföringsavdelning har failat rejält. 1000 kunder är en piss i Mississippi men inte ens det lyckades de få hittills på detta gratiserbjudande. Undrar hur många de fick tidigare när det var normalpris.

    Jag har inte frågat, men jag tror extremt få i bekantskapskretsen känner till Vimla. Hallon är också väldigt okänt. Halebop och framförallt Comviq är väldigt känt. Men förvånansvärt många vet inte vilken operatör som bolagen tillhör. De vet inte att Comviq=Tele2, Halebop=Telia osv. Många tror jag också tror att operatörerna har sina egna nät där "den operatören har mycket snabbare internet" fast de delar på ex. 3G-nätet. Med telefoner som inte har 4G.
    Min mamma har något gammalt Telia-kontantkort och jag har försökt få henne att byta men "jag ringer ju gratis till alla fasta telefoner och jobbarkompisar som har Telia". Hon har också datatrafik avslaget.

    Jag tror operatörerna inte vet hur oinsatta kunderna är. Även unga människor som är så "teknik- och datorintresserade".
     
    Last edited: 16 okt 2014
  20. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Nej, jag tror att operatörerna vet hur oinsatta folk är. Hur annars lyckas operatörerna sälja mobila bredband som inte låter en göra någonting i praktiken?

    Hallon har i varje fall gjort reklam för sig i tidningar etc. Men jag kan inte påstå att jag någonsin sett reklam för Vimla, vare sig i tv, tidning eller hört i radio.
    Klart att Vimla då inte får in så många kunder.

    Dessutom, för vissa äldre personer så kan de faktiskt vilja ha tillgång till kundsupport via telefon. Att som äldre ge sig in i världen av chattsupport där man måste vara inloggad vid en viss tid etc fungerar inte för dem.
    Även för mig som yngre så är faktiskt kundsupport via telefon snabbare än att förklara ett ärende via chatt.

    Detta märkte jag när jag hade Hallon, ibland var det krångligt att förklara sitt ärende via chatt, samt väntetid på att personen på andra sidan skulle svara. Ibland kunde ett svar komma först efter 5 minuter.
    Med kundsupport via telefon så vet jag att jag har all uppmärksamhet från supporten.

    Virtuella operatörer fungerar bra för yngre som inte behöver kontakta kundsupport ofta och är mer vana vid chatt samt inte tekniskt insatta.
    Men för oss mer tekniskt insatta i en fråga så är det som att försöka förklara för ett barn varför en sak inte fungerar i praktiken. Kundsupport via telefon så kan de alltid skicka vidare till mer kunnig personal, detta händer inte med chattsupporten.

    Det är bland annat andra orsaker till varför Vimla inte lyckas i samma utsträckning som Comviq exempelvis, med Comviq har du tillgång till support via telefon(om du är kontantskortkund). Samt att Comviq funnits till längre tid på marknaden.
    Dessutom när Vimla lanserades så hade de samma prislägen som Telenors kontantkort. Samma mängd surf etc. Så det fanns inte samma incitament till att byta operatör då.