Diskussion: Vi som beställt Note 4

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av TomasL, 13 sept 2014.

  1. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 650
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    citerat från samsungs chat med läsarna på mobil.se
    "Note 4
    Lennart Eriksson: Jag kommer att köpa Note 4 så snart den finns tillgänglig. Eftersom jag åker till Tyskland på em den 7-e november vill jag veta hur säkra ni är på att få ut Note 4 till butiker så att de finns att köpa på fm den 7-e.
    Svar: Hej Lennart, vi har redan börjat skeppa ut Note 4 till våra återförsäljare, så kolla med din lokala butik eller gör en förbokning för att vara på den säkra sidan"

    vill ha den 7 nov nu:)
     
  2. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Något som retar mig är att Samsung fortfarande envisas med att endast tillåta 4 ikoner i bredd/höjd på hemskärmarna när det med lätthet får plats 5 ikoner (appdrawer har 5x5).

    S Finder och Quick connect som syns om man drar ner notifikationsfältet hade jag mer än gärna gjort mig av med.

    Jag hade faktiskt planer på att köra stock rom på denna men det blir nog att flasha en custom rom så snart en bra finns tillgänglig.

    Jag kommer troligtvis att rota telefonen relativt snabbt för att kunna modda lite själv fram tills det finns en vettig custom rom.

    Sent from my totally awesome GNote 4
     
  3. ORCA

    ORCA Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p
    Telefon 2:
    Sony xperia ultra
    ROM:
    Scrubbers
    Platta:
    Samsung tab s8.4
    Nämnde inte nån i en review nånstans att sFinder och Quick connect gick att ta bort från notifikationsfältet?
     
  4. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER


    Exakt. Har sett reviews där de inte finns i rullgardinen.
     
  5. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Om jag inte är helt fel ute så tror jag att USA-varianterna från AT&T och Verizon inte har de "knapparna", kanske någon av de som var med?

    Sent from my totally awesome GNote 4
     
  6. ORCA

    ORCA Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p
    Telefon 2:
    Sony xperia ultra
    ROM:
    Scrubbers
    Platta:
    Samsung tab s8.4
    Nepp det var en Tysk variant med SD 805.

    Skickat från min C6833 via Tapatalk
     
  7. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Idag var man och testade Note 4 - alla har den (TPH, Telenor, Tele3 etc.). Första jag tänkte på när jag tog tag i den var "Note 3" - såg, märkte inte så stor skillnad. När jag började med designen så såg den i princip lika ut som Note 3, skillnaden;
    - ramen, Note 3 silver, "plastig" ram och denna svart aluminium - detta gjorde att den kändes mer premium, mer stil/klass, men det var enda "stora" skillnaden jag märkte (i stort sätt).
    - Note 3 är svart, "stel-svart" denna kändes/såg lite "mjukare"/blänkande ut, och den var lite mer svart/grå.

    De "inre", det är verkligen en super lur, riktigt snabb, allt går på millisekunder, kameran var riktigt bra, men kort och gått, (samma sak här) första jag tänkte på var "Note 3" pga. kände/märkte inte så stor skillnad när man väl tänker på priset.

    - Pennan funkade perfekt, verkar som att de har jobbat med den bra, reagerar bättre en tidigare.

    Så vad jag kan säga är att de som har Note 3, och trivs med den, inte behöver en ny då skulle jag nog föredra att vänta till Note 5 (om man håller sig till Note-serien). FÖRUTOM de som kanske vill ha lite mer premium/finare känsla av att hålla i sin mobil, då kan man byta till denna.

    Hade jag haft Note 3, så hade jag haft kvar den och väntat på S6 eller Note 5, men sitter idag med S4+, så för mig blir det en Note - men innan Note så ska jag vänta på Edge och känna på den.

    - Allt är ju självklart enligt mig, alla tycker inte lika.
    - Detta var ju bara snabb "test" i butik, måste ha den i hand (utan larm) och leka med den ett tag innan man kan komma med "större"/bättre resultat av vad man tycker.
    - Jag var i olika butiker, alla hade den, men bara svart (bara som jag är intresserad i) men vela ändå se en vit, och Samsung i Kista hade både svart och vit, Samsung i Täby har säkert också den.

    [​IMG]
     
    Last edited: 26 okt 2014
    hjertis och alna6431 gillar detta.
  8. hjertis

    hjertis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    @aalx:
    Man bli ju inte mindre taggad när man nu ser att den börjar hitta ut till butiker :) Knappt 2 veckor kvar nu innan man förhoppningsvis har den i handen själv. Blir en tidig julafton iår.
     
  9. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    aah,jag avbeställde min och beställde en Nexus 6. Men nu kliar det i fingrarna igen.. :P Dock inte sugen på att beställa på nytt när min första beställnig låg på 6600 kr:P
     
  10. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Var och kände på en idag i Täby centrum. Helt klart Samsungs bästa lur hittils (ingen konstigt). Helt klart ett snäpp uppåt i kvalite, kändes gedigen med ramen. Mjukvaran flöt på bra redan nu på det jag testade och det är ett bra tecken.
    Man blir ju lite sugen trots storleken men jag avvaktar :cool:
     
  11. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Hur kommer det sig att det är den 7/11 som är säljstart då telefonen redan verkar finnas i butiker? Är det Samsung som bestämt att den inte får säljas innan ungefär som med Z3 som fanns i butik, men inte fick säljas till kund förrän den 30/9?
     
  12. Droid55

    Droid55 Guest

    Några i tråden har ju redan fått sina beställningar så jag vet inte hur datumet ska tolkas. Kanske Samsung som lovar att alla återförsäljare har möjlighet att leverera den 7/11?
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Ni som skriver att Note 4 finns i butik. Gäller det bara i Sthlm eller har ni stött på Note 4 i butik i andra delar av Sverige? Blir sugen på fråga butikerna i stan för se om de har Note 4 inne så jag kan få känna på den i verkligheten. Hade egentligen tänkt vänta tills Nexus 6 finns i butik så jag kan känna på båda och jämföra. Det verkar dock oklart när Nexus 6 dyker upp.
     
  14. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Jag är med intresserad av att veta det. Bor i Halmstad med.
     
  15. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    Jaha.. Då tillhör man den här exklusiva klubben :)
     
  16. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Finns inte i Skövde hos någon operatör eller TPH, samma sak i Borås senast kollat igår.
     
  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Maila och fråga? Funderat på göra det själv men känner ingen brådska just nu. Tror det kommer bli en Nexus 6 för min del men jag har lovat mig själv att känna på båda först innan jag tar mitt beslut.

    Då är det bara vår huvudstad som går före oss andra som vanligt. :)
     
  18. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag tror att det är demoexemplar som åsyftas när folk skriver "den finns överallt", inte exemplar som kan köpas. Jag har iaf inte sett Note 4 i lager i någon fysisk butik i Stockholm. Prisjakt styrker detta. Finns inte i lager nånstans.

    De som lyckats få ett exemplar redan har haft tur.

    / p
     
  19. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag syftar givetvis på demoexemplar. Inget annat.
     
  20. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    SER DU PENNORNA I GLASRÖREN REBEKKA!! ;):P:innocent::-*:-*:-*:scared::neutral::)
     
    aalx gillar detta.