Varför är androidfolket så intresserade av CPU:er?

Diskussion i 'Allmänt' startad av jonas18z, 21 okt 2014.

  1. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Asså, du verkar inte riktigt fattat ännu vad som pågår bakom kulisserna?
    Som du säger, finns hundratusentals sidor som rapporterar om problem med apples produkter. Men förklara gärna, VARFÖR bryr äpplet om vad computerbild rapporterar om bendgate problemet och ger dom kängan utav alla hundratusentalen sidor som vsiar upp samma problem? Dom är inte först eller ensam om att rapportera om bendgate och säkert hundratusentals andra sidor som hunnits före? DAMAGE CONTROL!!

    Om du inte fattar det, då är det du som förvränger sanningen, duh. :cry:
    Jag bryr mig inte om vilket företag släpper bästa produkten, det är inte att jag får betalt för försvara deras produkter.

    Sen en rapport?
    https://www.google.se/search?q=which+mobile+os+crash+most&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=5PRNVOaOA5Cr8weh-oDYCw

    Nu orkar jag inte diskutera mer, detta är anledningen och totalt meningslös, när folk är så enögd och kan inte se helheten.

    /End
     
  2. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Ja flertalet träffar där bygger på en rapport från Crittercism. Det är alltså samma källa. Det blir inte mer sant för att flera olika tidningar återger samma sak!

    Damage control vågar jag påstå att alla företag pysslar med. Diskussionen gällde ditt påstående om att media inte skriver negativt om Apple. Det är rent skitsnack eftersom det finns miljoner artiklar om problem med Appleprodukter.

    Som sagt: Hata gärna Apple, jag bryr mig inte det minsta om vad du tycker om dem. Det som stör mig är att du blir så hatisk att du glömmer sanningen i dina försök att svartmåla.
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Enligt min lilla erfarenhet med Lollipop så flyter det faktiskt aningen bättre än iPhone (jämför med iPhone 5 med iOS7 och Nexus 5 med Lollipop, ganska rättvist). iPhone hackade mer i market t.ex och vid multitasking. Ska man jämföra systemen bör man i alla fall göra det utan 3'e parts sunkiga optimeringar. Så jag tycker denna gamla urvattnade diskussion är ganska förlegad. Jämför inte äpplen med päron. Android flyter idag minst lika bra som iPhone (i och med Lollipop).

    Sent from my LG G-Flex
     
    Last edited: 27 okt 2014
  4. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Tycker det är ganska relevant att jämföra med tillverkargränssnitt ändå eftersom de flesta aldrig kommer i kontakt med något annat. Ska man jämföra Google och Apple så är det kanske orättvist. Men handlar det om android vs iOS så blir det annat.

    Man ska också ha hårduvaruskillnaden i åtanke.

    Iphone 6 har 2x1,4 GHz och 1 GB ram. Nexus 5 har 4x2,3 GHz och 2 GB ram. Med den hårdvaran så är det inte särskilt imponerande att "hänga med". Nexusen borde vara överlägsen Iphone, men det är den inte.
     
    Last edited: 27 okt 2014
  5. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hur mycket kostar respektive mobil?

    Sent from my Nexus 5
     
  6. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Iphone är betydligt dyrare, men det är inte så relevant. Just nu jämför vi OS:en och deras resursanspråk.
     
  7. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Topic är cpuer. Det sista vi behöver är ännu en diskussion om ios vs android. Ta och lägg ned det annars måste jag börja moderera den här tråden

    // mobilt
     
  8. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Återigen
    SJälvklart går det att optimera bättre med bara en hårdvarukonfiguration.

    Jämför t.ex hårdvaran i en skaplig speldator med t.ex Playstation. Skillanden här är dock att ett playstation är ordentligt mycket billigare. Men det är inte relevant.

    För att återgå till topic..

    Varför skulle man inte vilja ha den bästa hårdvaran om man har möjligheten att välja?
     
  9. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Självklart för dig och mig. Omöjligt att förstå för andra.

    För övrigt så tycker jag att det är svårt att ignorera detta helt i diskussionen. Jag tror androids bristande optimering och prestanda är deb absolut största orasaken till det stora intresset för CPU:er bland androidfans.
     
  10. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ni fick en ganska snäll varning av mig. När jag kommer hem ikväll kommer jag banna Kate och Boss302 i ett par dagar.

    // mobilt
     
  11. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Gör så.. Hade dock börjat skrivit min post innan din dök upp.. Skiljer 1min.
     
  12. Android Expert

    Android Expert Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2015
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Vissa människor verkar gilla att ha det senaste och bästa så de köper en telefon som har den bästa hårdvaran. Inte bara därför utan också vill man ha en mobil som flyter på utan några som helst problem och som ska hålla under en viss tid så man vill ha något som funkar i ett par år. CPU , Skärm , RAM minne och Kamera är ett par saker som tillhör hårdvara. Det beror naturligtvis också på vad du ska använda din mobil till. Men du är fri att välja om du vill ha den bästa skärmen, kameran , CPU eller vad du nu vill ..