Problem: Inget ljud i telefondelen efter uppdatering?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av jemakrol, 28 okt 2014.

  1. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Hej!

    Sitter fortfarande med min M7 och det börjar märkas att den snart är 2 år :/

    Idag fick jag en uppdatering: 6.09.401.10.

    Efter denna uppdatering har jag inget ljud i telefondelen. Musik/systemljud hörs men i samtal får varken jag eller den jag pratar med något ljud - dvs mic och högtalare (oavsett vilka på telefonen som används) funkar inte under samtal.

    Nån som upplevt detta? Jag pratade i den nån timme innan jag lät uppdateringen installeras, tror inte det är ett sammanträffande bara...

    Det är en icke operatörslåst telefon som inte är rootad eller något sådant. Det är också oroväckande lite info om uppdateringen och eventuella problem med den (eller så är jag oroväckande usel på att finna den info som finns).

    Omstart hjälper inte, nästa steg är väl en factory reset. Men annars? Tja, roota den då och smacka in nån custom men jag låter gärna bli om jag kan. :)
     
  2. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Har uppdaterat min också, även den ej operatörslåst ej heller root, men jag upplever inget av dina problem. Iom att dina problem uppstog i samband med uppdatering så är det ju mest troligt att just den är orsaken, alltså inget hårdvarufel. Blir nog tråkigt nog en faktor reset och hoppas att den löser problemet. Har du testat htc servicemeny, kollat genom den om mic mm fungerar? *#*#3424#*#*

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
    jemakrol gillar detta.
  3. Apptelope

    Apptelope Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade samma problem. Stängde av snabbstart och startade om telefonen så löste det sig.
     
    jemakrol gillar detta.
  4. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har också blivit av med ljudet, just precis igår.
    Dock utan att jag har uppdaterat telefonen.
    Vilken operatör? Funderar på om det inte är våra telefoner som krånglar.
     
    jemakrol gillar detta.
  5. KennethK

    KennethK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X
    Uppdaterade min telefon nyss och allt ser ut att fungera som det ska efteråt.

    Kenneth
     
    jemakrol gillar detta.
  6. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Ja, mic och annat funkar, det var det första jag kollade.
    Apptelope: testade och vad det verkar hjälpte det. TACK!
    Jompis: telenor. Finns ett enkelt sätt att testa, Slå på Fastboot igen och se om det slutar funka.

    Ska testa det, så jag vet att det faktiskt var det som hjälpte. Fastboot off alltså. Men... känns som rätt allvarligt.

    Tack för respons alla!!
     
  7. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Mnja. Nu är fastboot på igen. Det funkar fortfarande. Operatörsproblem? Eller fixade omställningen fastboot det en gång för alla?

    Enda som är mer än problem med saker är problem med saker som man inte fattar vad de berodde på. Men det är ju löst - i alla fall för denna gång.

    Jompis: operatör?

    Likväl, tack för respons!!
     
  8. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag blåste om telefonen. Går ju så smidigt med Titanium backup, så man är up and running med samma telefon inom ett par timmar. Ljudet kom tillbaka.
    Kan bara spekulera i vad som orsakade det.
     
  9. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Mmm. Nu har jag inte rootat min så Titanium går ju inte att köra. En orsak god som någon att roota iofs. Saknar bra backup på appdata, så man slipper köra om spel och annat vid ominstall. Eller jag kanske missat nåt där, vad vet jag.

    Irriterande när det buggar ur och man inte vet varför. Då kan det ju teoretiskt sett hända igen, när som helst.
     
  10. ludwign

    ludwign Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    *Edit
    En factory reset löste mitt problem.
    *

    Hade problemet innan uppdateringen, trodde det var Zlauncher som var problemet för mig, när det dök upp startade jag om telefonen så funka det några dagar. Men efter uppdateringen funkar det inte alls, inte ens urbockning av fast boot och omstart...bara göra en blåsning av telefonen som återstår nu, är väl dock på tiden, aldrig gjort det sen den var ny...
     
    Last edited: 28 nov 2014