Problem: Sprängd högtalare av dålig mjukvara?

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av freddepe, 10 jul 2014.

  1. freddepe

    freddepe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sony släppte tidigare en dålig mjukvara som gjorde att ljudet som ska spelas upp i "stora" högtalaren spelades upp i "talhögtalaren", den mindre.

    Nu har jag dålig och knastrande ljud när jag pratar med folk i telefon efter att jag programmerat upp den till senaste mjukvaran.
    Tänkte lämna den på garanti om detta, men intressant och veta om fler än jag har problem.Tråkigt nog råkade jag tappa den på rätt hårt underlag igår, så jag vet inte riktigt vad affären kommer att yrka på. Återstår att se.

    Någon som har liknande problem?
     
  2. Nicke4ever

    Nicke4ever Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har precis köpt en Z1 Compact på Tradera och fått hem, testade idag första gången att ringa och chockades av det usla ljudet.

    Redan innan samtalet är kopplat hör man på tonerna som går fram att det låter mysko, och ljudet är fortsatt knastrigt när man talar.

    Har kontaktat tidigare ägare som inte haft något att anmärka på kring ljudet, vilket är underligt för jag vet inget som skulle kunna ha hänt från det att jag fick den.
    Jag har ingen aning om det berott på någon form av mjukvaruproblem.
    Vet du något mer specifikt om vilken version av mjukvaran det rör?

    Ska försöka få ordnat det på garanti hos 3. Hur gick det för dig?
     
  3. HSt

    HSt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Chefens sambo gick från en iPhone 5 till en Z1C och blev förvånad över dåligt ljud under samtal.
    Hon hade hört rykten om att gamla iPhone-abonnemang från Tre har dålig ljudkvalitét.

    Kan själv inte bekräfta detta, som sagt, det är bara rykten. Prova med ett annat sim-kort från en annan leverantör.
     
  4. Nicke4ever

    Nicke4ever Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag lämnade in min z1c på garanti för att få den trasiga högtalaren lagad. Verkstaden dröjde dock så länge att jag fick en splitterny z3 compact istället.
     
  5. bauta

    bauta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Min Z1C är på verkstad för knastrigt ljud. Får se vad som händer, 10 dagar nu...
     
  6. bauta

    bauta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Resultatet blev utbytt högtalare och mjukvara. Nu låter det bra igen