Telecare

Diskussion i 'Allmänt' startad av Zerge, 24 apr 2014.

  1. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Det bör du få.
     
  2. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Aa, pratat med Sony och läst runt och de säger själv att man får en helt ny enhet som den är fuktskadad för att det kan ju bli skador senare som inte reparationsfirman visste om.
     
  3. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Det brukar ta ett par dagar när det meddelandet dyker upp.
     
  4. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Och vad brukar hända efter det?
     
  5. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    För mig stod det att de sedan väntade på ersättnings enhet, därefter skickades ersättningen till återförsäljaren.

    Sent from my Nexus 10 using Tapatalk
     
  6. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Nice, om jag har tur så borde ju Telecare fått infon imorgon :)
     
  7. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Nu bör det gå lite snabbare. Har någon varit med om något liknande? Detta kallar jag bra kundservice!

    [​IMG]


    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  8. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Har de kundservice? :O

    När jag ringde fick mman först vänta 10 minuter i kö, sedan var det alltid att vi ska kika på den senare idag eller första grejen imorger (UNDER 4 VECKOR!)

    (Du kanske har förstått att min upplevelse med TC inte är den bästa.)
     
  9. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Detta var Sonys kundtjänst, Telecares är inte hjälpsam alls utan skyllde bara på Sony, och sa att det skulle ta upp till 4 veckor till... Jag kontaktade Sony via deras live support, 5 minuter senare så hade de beslutat att jag får en helt ny telefon och meddelat telecare detta. Bör ha min utbytesenhet på Onsdag :)

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
    Last edited: 4 maj 2014
  10. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Sony däremot sköter sig bra. Det håller jag helt med om.
     
  11. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Helt klart, dock så skiter Telecare i sina kunder. De är dock snäppet bättre än Anovo.

    Sent from my LT18i using Tapatalk 2
     
  12. Legogris

    Legogris Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Grattis!
    FWIW: Jag har haft väldigt dålig erfarenhet av Infocare och Anovo i mina dagar, men nyligen hade jag en telefon inlämnad för glappande laddkontakt hos Elgiganten och fick den servad hos Deltaservice och blev positivt överraskad: Det gick fort, inget tjafs och de gjorde en allmän genomgång och bytte även ut lite annat på telefonen som jag inte lämnat in den för. Riktigt bra.
     
  13. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Sådär, nu är ärendet klart efter lite tjat i telefon och en ny enhet har skickats ut o bör anlända på onsdag senast

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  14. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Grattis!
     
  15. Gulliviper

    Gulliviper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill starkt varna för Telecare och för den delen HTC som helt struntar i sin kunder.

    Jag köpte en HTC One M8 i somras och tappade den själv så glaset krossades på sensommaren.

    Kontaktade HTC (eftersom ingen garanti gällde) och dom hänvisade mig till Telecare.
    Försökte få en tidsangivelse och kostnads idé, vilket inte gick att lova, men dom gissade 2 veckor.

    Sände in telefonen och först efter på tryckning så fick jag prisförslag efter 4 (!!!) veckor. Accepterade och betalade omgående, sen hände inget.
    Det blev många mail och samtal och till slut förberedde jag en polisanmälan gällande stöld. Där började det röra på sig, fast med många olika och löften och besked som inte stämde.
    I går fick jag telefonen åter. 8 veckor tog ärendet och inte en dag av det beror på mig själv.

    Jag vet att andra kunder fått kompensation pga väntetid, men jag fick absolut nada. HTC har jag kommunicerat med, och dom har inte på något sätt varit till hjälp eller intresserade av kompensation eller rabatt. Samma sak gäller Telecare.

    8 veckors frånvaro är alltså rimligt och normalt när ni köper telefon från HTC och den går sönder.

    Det är upp till var och en att ta bra beslut baserat på den informationen, men själv köper jag inte en HTC igen, resten av livet. Samma rekommendation ger jag till var och en som söker ett råd.

    Och jag är låååångsint....
     
  16. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Förstår dock inte varför du är arg på HTC. Det var du själv som tappade den och skadade den.
    HTC har inget med den att göra så länge det inte är ett garantiärende. Var arg på TC och inte HTC. Varför skulle HTC kompensera dig för att en verkstad är sega?
     
    jnsson gillar detta.
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Svårt att se att du ens skulle kunna få ersättning för något alls, eftersom det var du som själv som orsakade skadan. Hade det varit ett fabrikationsfel hade jag förstått om du var arg, besviken, sur eller motsvarande och då har du möjligtvis rätt till ersättning från din återförsäljare.

    Men när du själv har orsakat skadan och skickar in telefonen för reparation så tror jag inte heller att den är högt prioriterad i kön heller, tror att telefoner med fabrikationsfel prioriteras.

    Brukar dock finnas två sidor av mynten, ibland kan ju TC behöva vänta på reservdelar från HTC eller någon av deras partners - vilket kan dra ut på tiden. Oavsett så går ju det snabbt att få reda på i vilket läge det fastnade genom att kolla upp historiken på www.telecareservice.se och söka på telefonen.

    Vill också ge Telecare lite beröm för hur snabbt de byter ut en iPhone - tog en vecka (lördag -> fredag). Lämnade in telefonen på lördagen i en 3Butik, Telecare hade telefonen på tisdagen och påbörjade kontrollen på torsdagen - samma dag som den nya även skickades ut så att jag hade den på fredagen. Känns helt okej för mig.
     
  18. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Serviceverkstaden har förmodligen ett avtal skriver med tillverkaren. En ganska dåligt lönsam lista över vad serviceverkstaden kan debitera för olika åtgärder. Kanske har de också avtal för tidsaspekten. Resonemanget avser garantiservice.

    När man debiterar vanliga kunder där garanti ej åberopas blir garanterat marginalen bättre. Jag tror inte att serviceverkstaden ockrar utan att avtalen med tillverkare är pressade.

    Med det sagt, och med erfarenheten av att ha jobbat i en kedja där vi hade (garanti)service in house, tror/hoppas jag att olika kunder inte prioriteras olika per se men att förtur förekommer av andra orsaker.

    Skulle vara intressant med kommentarer på hur lång tid ett beställt jobb får ta. Jag tror att uttrycket "skälig tid" finns med i nån lag i all typ av beställt arbete. Det kan inte få ta fem år att bygga en friggebod exempelvis utan eftergifter. Själv kan jag inte alls den problematiken