Motorola Moto 360

Diskussion i 'Motorola' startad av rolle90, 19 mar 2014.

  1. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Är det någon som är intresserad av en Motorola 360 silver vid den 19 November? Tänkte köpa den i England och testa den en gång bara.
     
  2. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Pris?

    Sent from my SM-N9005
     
  3. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    2450kr
     
    Last edited: 2 nov 2014
  4. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Hmm nä det var lite väl mycket för en som är begagnad. Kostar 40 mer enligt prisjakt, dock släpp i januari. 1500 hade varit OK.

    Sent from my SM-N9005
     
  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Haha snälla någon. Om han bara testat att den fungerar så ska värdet tappa skitmycket?
    Efterfrågan är stor, tillgången begränsad i antal och tid. Så nog kan priset ändras. Men en sådan diskussion är ot.

    Fick efter mycket väntan pga posten hämtat ut min moto360 idag. Ojoj vad roligt.
    Känner sig som ett litet barn som leker spion när man snackar med den. Jag lade till en påminnelse när jag var utomhus och gick till bussen. Fungerade förvånansvärt bra.
     
  6. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    kan tipsa om att Pebble steel band nu finns hos bland annat Mediamarkt. Köpte själv en i lördags, gör sig riktigt bra med klockan enligt mitt tycke :)

    [​IMG]
     
  7. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Köpte mitt på Teknikmagasinet för 250kr för 1½ vecka se'n. Lite pyssligt att byta, men klart värt det - ser grymt mycket bättre ut!
     
  8. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Angående batteritiden så är det väl lite synd att den behöver laddas varje dag, men den verkar i snitt dra omkring 3-4,5% i timmen, och efter 20 timmar med "normal" (vad nu det innebär) användning har jag därför ibland runt 35% kvar av batteriet när jag drar mig tillbaka. Så inte ett problem, men skulle väl inte klara en helg. (Det gör å andra sidan inte mobilen heller, såvida jag inte skaffar en Sony Z3 Compact, men likväl.)
     
  9. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 110
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Det verkar som om många fortfarande läser de där första testerna och inget om mjukvaruuppdateringarna som kom sedan.

    Jag glömde min moto 360 i ett annat rum över natten söndag-måndag, så den fick inte sin laddning under natten. På morgon igår hade den lite drygt 50% kvar på batteriet. Istället för att lägga den på en snabb laddning tog jag på mig den och stack till jobb, för att se hur länge den skulle klara sig.
    Resultatet blev att jag tog mig igenom arbetsdagen samt kvällen, runt kl 21 stoppade jag klockan på laddning igen och då var batterinivån på 14%. Klockan hade då varit utan laddning sen kl 9 på söndagen, så 100-14% på 36 h.
     
  10. Albin

    Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II
    Info:
    Primär lur efter att min Z3 dog.
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Info:
    Batteriet stendog.
    Jag påbörjade idag en liten jakt på ett releasedatum.

    Först ringde jag till Motorola Sverige. När jag kom fram förklarade jag att jag hade frågor om Moto360. Svaret jag fick var: Vad hette den, sa du?
    Moto360 hade hon inte hört talas om, men hon skulle höra efter. Efter nån halvminut sa hon att om det gäller mobiler så har Google köpt upp det.

    Jag googlade och insåg att det nog är Lenovo som har hand om Motorolas mobiler och Moto360. Jag ringde Lenovo och satt i kö en stund.
    Tröttnade.
    Ringde igen och valde alternativet att bli uppringd. Det tog mig till en telefonsvarare. Jag lämnade namn och nummer, men blev inte uppringd på flera timmar.
    Ringde igen på kvällen. Jag frågade om jag kunde vända mig till dem med frågor om Motorolamobiler. Det visste han ingenting om. Och Moto360 hade han aldrig hört talas om.
    Lenovo har väl köpt Motorolas mobilavdelning? frågade jag. "Vad mina chefer sysslar med har jag ingen aning om" fick jag till svar.

    Ingen lycka där.
     
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Imponerande svar du fick. Man får ju nästan känslan av att dom har koll på läget ☺

    Skickat via Tapatalk
     
  12. Albin

    Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II
    Info:
    Primär lur efter att min Z3 dog.
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Info:
    Batteriet stendog.
    Det kanske var naivt att tro att Motorola skulle veta någonting om Motorolaprodukter.
    Eller att Lenovo, som köpt Motorola, skulle veta någonting om att de köpt Motorola.
    Eller att de skulle veta någonting om Motorolas mest efterlängtade produkt på många år.
     
  13. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Äkta yrkesstolthet. Right there.

    :)

    Sent from my LG-D855 using Tapatalk
     
  14. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 110
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Men de har ju fortfarande inte gått ut med någon officiell release i Sverige?

    Om man ska tro på gamla nyheter (från 2008) - http://mobil.computersweden.idg.se/computersweden/2.2683/1.150614?mv=on - så pysslar Motorola inte ens med distributionen i norden, så de ni får tag på arbetar förmodligen inte ens med mobildelen.

    När det kommer till Lenovo - det finns en(1) enda telefonmodell från Lenovo till salu i Sverige, från en enda återförsäljare, vilket man skulle kunna tolka som om att inte de heller har någon närvaro i Sverige när det kommer till telefoni.

    Men det är klart roligare att hetsa upp sig till någon slags yra där man är arg på alla för att de inte håller löften som de egentligen inte givit. :P
     
    Last edited: 6 nov 2014
  15. Johannes

    Johannes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    OnePlus 3T
    Telefon 3:
    LG G4, LG G2
    Platta:
    Asus Transformer Prime
    För någon vecka sedan gjorde jag samma sak och kontaktade motorola supporten. Fick svar igår som var intressant:

    Vi får många efterfrågningar angående den produkten just nu och vi hoppas kunna lansera den i Sverige i framtiden. Tyvärr så har vi ingen information om när detta skulle ske för tillfället. Moto 360 har precis blivit tillgänglig i Storbritannien och vi undersöker möjlighten att lansera den i övriga Europa.​

    Valen av ord här är intressant :

    "hoppas kunna lansera den"

    "undersöker möjlighten att lansera den i övriga Europa"

    Svarade vänligt för svaret och gav lite release tips som tydligt kommunikation, färdig releaseplan samt inte ha lång period från presentation till produkten blir tillgänglig.

    Nämnde även att jag baserat på ovanstående sedan i går har en LG G watch R runt min arm då de levererar.
     
  16. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Haha, jag skulle nästan haft svårt att stoppa mig själv från att fråga om personen verkligen jobbade på Motorola..

    Nästan patetiskt att folk har så dålig koll ibland. Det hade väl varit en sak om det var en liten affär, men när det handlar om att köpa ett så pass stort varumärke som Motorola (som funnits i hur många år som helst) borde de väl åtminstone ha hört nå'nting. I alla fall de som sitter i kundtjänsten... :neutral:
     
  17. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 110
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
  18. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Om den vinnande urtavlan (som nu läggs till) från designtävlingen är anpassningsbar, kan jag mycket väl tänkas välja den framöver. Vill gärna se tiden digitalt med "analog" sekundvisare (åker mycket kommunalt, och det är praktiskt med en snabb koll på både minuterna och sekunderna vid byten), samtidigt som man ser batteri och kanske väder och kanske något mer.

    Använder just nu Pujie Black där jag har timmar och minuter digitalt (09:13 t.ex) och sekunderna tickar längs ytterkanten, och jag ser också batteri på både telefonen och klockan, samt rådande väder, men är inte 100% nöjd med själva designen, så vill gärna ha något snyggare. :)
     
  19. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 110
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag har ritat lite på en slags analog/digital historia i Facer.
    Blev inspirerad av en bild jag såg på en Moto 360 med en alternativ urtavla som jag inte kunde hitta, så jag ritade en ny själv. Den har digital tid/datum/väder i mitten och analoga visare runtom.
    [​IMG]
     
  20. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Det var en hel del år sedan jag satt med en analog klocka på armen eller någon klocka på armen. Det tar lite tid att ta reda på vad klockan faktiskt är måste jag säga.