Diskussion: Vi som beställt Note 4

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av TomasL, 13 sept 2014.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    När det gäller fall så handlar ju mycket om hur telefonen landar. Om bakskalet skulle få repor eller skador så går den väl byta ut lätt? Vet inte om bakskalet går att köpa eller om det måste ske via Samsung service. Annars kommer väl bakskalet med trådlös laddning att finnas. Det är värre när skärmen tar stryk. Alminimum-ramen skyddar nog en del (visst får du då repor på ramen men hellre det än skärmen). Förstått att skärmen inte går runt kanterna som på iPhone eller Nexus.
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Du nämner aluminum ramen, du är medveten om att metall ramen har en magnesum ram i kanten ? Kan nog förklara vad en mjukmetall har att göra på en mobilram vars uppgift är att vara så stabil som möjligt ? varför inte ha aluminum i hela ramen vilket håller bättre (typ iphone 5s)

    Bakstycket är inte av intresse då det finns för 190 kr att byta ut vanligtvis, är ju inga dyra bakstycken precis.. och dom ska vara ganska reptåliga, killen i tele2 butiken han tog fram en nyckel och började försöka repa baksidan men lyckades inte..

    Hur som helst jag vill iallafall framföra att samsungs drop test video är ren propaganda, dessvärre kommer dom undan med det och miljoner av människor går på det (inklsive mig själv). Note 4 är dock något tåligare än dom flesta mobiler när det gäller glaset, men pga av att hela framsidan är täckt med glas likt iphone så är chansen störtst att glaset går sönder högst upp och längst ner och inte i själva skärmområdet. Det må se snyggare ut men det gör också telefonen mer sårbar, att krossa sin skärm på en mobil som kostar 7400 är inget mindre än en katastrof.. så jag skulle råda att flip cover.. även om det ser så jävla old school ut, alternativt att du är jävligt rädd om den, vi alla är olika.

    Note 4 för mig blir nog bara aktuellt när dom släppt Lollipop..bättre att man får den bästa upplevelsen direkt och förhoppningsvis är den mer laggfri då, recensenter har redan klagat på att telefon laggar..

    Angående flipcover så tror jag ej vill ha det, det beror på hur lätt den är att mecka med, och vad reserv delar kostar, vad kostar t.e.x en ny metall ram, vad kostar nytt glas ? Det är ganska lätt att byta reserv delar själv om man är någorlunda händig.. kan du bygga en dator kan du också byta teleffonens reservdelar i många fall.. (vissa mobiler är mer helvetiska än andra) är reservdelarna billiga skippar jag hellre flip cover.. då det är så jävla klumpigt med flip cover..inte minst när man ska använda kameran...men samtidigt känns det så jävla old school med flip cover, tror om 1-2 år så är flip covers ett minne blott..
     
  3. Ompa

    Ompa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om det nu diskuteras skydd för Note 4. Är det någon här som har erfarenhet av Spiegen skal till telefonerna? Exempelvis Neo hybrid.
     
  4. Maximus3D

    Maximus3D Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    501

    MINA ENHETER

    Man brukar inte använda rent aluminium eller magnesium i komponenter så som ramen till denna telefon utan en aluminium/magnesium legering som är betydligt starkare med fördelar från båda metallerna samt en låg vikt och tillverkningspris. Det används även inom systemkamerors chassi för ökad stabilitet och låg vikt.

    / Magnus
     
  5. hjertis

    hjertis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Jag har haft Spiegen skal till andra telefoner och jag gillar dom inte. Det som stör mig mest är att det är extra knappar utanpå som jag tycker funkar lite sisådär.

    Men i övrigt så är väl passformen bra. Kvaliteten vet jag inte direkt då mina Spiegen skal åkt av ganska fort igen pga de där knapparna.
     
  6. Ompa

    Ompa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, då tackar jag för svaret. Såg några filmer på tuben om som skalen, och det var just knapparna som flera påpekade inte höll måttet [emoji19]
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    Om jag köper Note 4 kommer jag köpa Magneto Original. Finns inget alternativ för mig.

    Jag har Spigen CandyShell till min Nokia Lumia 1020. Sitter jättebra på den och gör den mycket lättare att hantera. Lumia 1020 är väldigt hal annars. Visst blir den lite tjockare men kameran sticker inte ut lika mycket.
     
  8. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Har du en länk till det skalet Rebecka?
     
  9. Droid55

    Droid55 Guest

    Vilket skal syftar du på?
     
  10. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Oj sorry!

    Magneto tänkte jag på.
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Skrev om det i tråden för tillbehör.

    http://merskal.se/vara-kollektioner/planbok/magneto-

    Finns inte till Note 4 än men det kommer om en vecka i helsvart och helvit. Haft Magneto Limited Edition tidigare och var supernöjd.

    <iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/8oRphDbsgbk?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    <iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/p89364IeW_Q?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
  12. Mammaspojke

    Mammaspojke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Ser ganska omständigt ut att behöva ta ut telefonen från skyddet varje gång man får ett samtal och hålla i fodralet samtidigt med andra handen.
     
    Last edited: 3 nov 2014
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Inte alls. Tycker du det så är vanliga plånboksfodral värre enligt mig. Det enda som är bättre är väl om du inte har skydd eller bara bakskal eller något skinn. Dock är syftet med plånbok alternativ flipcover att skydda telefonens alla delar. När jag är hemma ligger den inte i plånboken såklart.
     
  14. Mammaspojke

    Mammaspojke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja det kanske fungerar bättre i real life. Jag hade velat ha någon typ av skydd för baksidan och sidorna men med 2-3 fickor för kort sedan komplettera med plast för skärmen. Dock inget jag har hittat än.
     
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    Menar du skärmskydd plus bakskal med kortfack på baksidan?
     
  16. Mammaspojke

    Mammaspojke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis :)

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Mammaspojke gillar detta.
  18. hjertis

    hjertis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
  19. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    Jag har sett på en del leverantörers sidor att de har ett senare datum när N4an i guld släpps. Någon som har koll på om den är försenad jämfört med svart och vit?
     
  20. asseponken

    asseponken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror det sades att en skulle släppas senare, vet dock inte varför.

    Någon som har beställt från Tele2 och fått den skickad eller kanske levererad?