Inget mobilnät

Diskussion i 'Hero' startad av Mswidi, 21 aug 2009.

  1. Mswidi

    Mswidi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vid två tillfällen har jag på morgonen märkt att telefonen tappat kontakt med mobilnätet. I morse så stod det att den inte hade nån kontakt, och så fanns en lista över tillgängliga operatörer, varav Telia var en - jag har ju telia. När jag valde Telia så klagade telefonen att mitt simkort inte tillät access till det nätet.

    Startade om telefonen, så funkade det. Det har inte inträffat förrut med det simkortet, som jag ju haft i flera andra telefoner...

    Någon fler som har upplevt liknande bekymmer?
     
  2. bridgemill

    bridgemill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det kan vara problem med ditt SIM kort. Har du möjlighet att bara testa med ett annat för att se om det blev någon skillnad?
     
  3. mabl

    mabl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Y GT-S5360
    Info:
    Privata numret. KANONNALLE!
    Jag hade samma problem ganska snart efter att jag fått tag på min. Blev såklart rätt nojjig och försökte välja operatör=telia men precis som för dig så hade jag inte access. Det visade sig dock att för mig var problemet helt enkelt att jag inte tryckt till simkortshållaren ordentligt så simkortet hade poppat ur halvt bakom batteriet. Sen dess, två dagar, har det fungerat utan problem.
     
  4. Mswidi

    Mswidi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo jag har ju andra simkort på jobbet, men det händer så pass sällan så det är ju jättesvårt testa. Kanske värt ta hem ett nytt kort från Telia då