Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

  1. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg att du hann före, det kanske är därför den segar ner sig så j*vligt ibland?
    Då löser det sig säkert då 2.2 kommer.

    Eller vad tror ni?
     
  2. helldin

    helldin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dehär kallar jag lila
    Gjorde en spott mätning imellan telefonerna för att få en rättvis ljusbalans
    [​IMG]
     
  3. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    teddan, vilken onoff var du på? :)

    Det verkar som många på forum är tveksamma om 2.2 ens kommer till S. Och det där med att programmen är sega ibland händer tydligen bara för vissa.
     
  4. helldin

    helldin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    De är samma för mig.
    Men efter att ha dödat alla programmena som ligger sovandes så är den snabb igen
     
  5. NickeW

    NickeW Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förstår att du gillar din Desire, för det är ju en toppenlur, men för den som planerar att köpa en ny Android-telefon finns det inte en enda vettig anledning att skaffa en Desire istället för en Galaxy S i dagsläget. Ge det två-tre månader så kommer skillnaden att bli ännu mer tydlig... :)

    Tycker däremot inte heller att Galaxy S är ett sånt stort lyft jämfört med Desire att det e värt att byta om man redan har Desire.

    Känns dock som att detta är fel tråd att jämföra Desire mot Galaxy S i om man inte äger en Galaxy S... :)
     
  6. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skrev jag OnOff? Dumma mig, jag var på Elgiganten i Barkarby, de hade inga kvar i lager. Dock hade de visningsex som man kunde prova.

    2.2 är väl bekräftat av samsung? Det är väl senare versioner som är lite oklara?

    Ang, taskkillers osv har man ju hört en del olika bud huruvida man ska eller inte ska använda sig av dem. Tycker google borde komma på en bättre lösning än att konsumenten ska behöva döda applikationer. Det är nog ett måste om det ska slå på bred front.

    Men som sagt, kanske löser sig med 2.2?
     
  7. NickeW

    NickeW Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samtidigt som Samsung officiellt sagt att den ska uppdateras. Skulle nog lita på det tills vidare, men det kan ju vara värt att avvakta ett köp om man känner sig orolig.
    Tror dock att Samsung inser att det är dödsstöten för dem i android-världen om de återigen skulle klanta sig med utlovad uppdatering.
     
    Last edited: 20 jun 2010
  8. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bara å hoppas. Funderar mycket på om jag ska vänta lite mer recensioner eller inte.

    förresten teddan skrev visst elgiganten, hoppas dom har några visningsex i stan också. Ser på prisjakt att det är majoriteten av butikerna som har den i lager.
     
  9. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, de hade nog blivit Samsungs sista misstag om de lyckades fucka upp de här. Hahha.

    Så vi får hoppas att den verklogen får 2.2 nu och att de löser den plötsliga segheten.
     
  10. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    I fredags Representanter för Samsung har svarat på frågor från Mobils läsare. Galaxy S var det många som ville veta mer om:

    "Fråga: Kommer Samsung i9000 Galaxy S uppdateras till Android 2.2 i Sverige?

    Samsung: Hej , Galaxy S kommer att uppgraderas till Android 2.2. Det är inte bestämt när ännu. Uppgraderingen kommer att finnas tillgänglig via den programvara till datorn (Samsung Kies) som är anpassad för mobilen och kan laddas ner via www.samsung.se. Redan innan den här uppgraderingen kommer vi att göra en annan mjukvaruppgradering där Swype - möjligheten att skriva snabbt på tangentbordet utan att lyfta fingret - där å, ä och ö samt svensk ordlista kommer att inkluderas. Kommer under sommaren. Hälsningar Andreas"


    Hoppas detta klargör saken lite bättre;)
     
  11. roban09

    roban09 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Swype med svenskt stöd redan under sommaren - nice! Härligt att höra från officiellt håll att 2.2 kommer också.
     
  12. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    shit, där var den lila. jag har aldrig haft nere ljusstyrkan till noll dock, ser ingen anledning till det... :innocent:
    så fort man höjer bara lite så blir den ju vit igen, men sant att det inte är bra..
     
  13. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Då har inte jag märkt av nån seghet som alla pratar om, var och hur yttrar sig denna seghet för er som har det ?
     
  14. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Det finns ingen direkt anledning att vara osäker på om 2.2 kommer till SGS då de officiellt har bekräftat att den uppdateringen kommer. vilket visats ovan. Spica:n har ju dessutom fått 2.1 långt tidigare än när nu HTC kommer uppdatera Hero:n så det ligger inte så mycket i spekulationer att Samsung skulle vara långsammare än HTC på den punkten.
     
  15. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Sant! Sorry om jag är lite off-topic! Kameralampa är ju dock en fördel ;)
    Men eftersom flera här funderar på att byta från Desire till Samsungen så tänkte jag bara delge min syn på det hela...
     
  16. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    På min Desire kan det ibland ta några extra sekunder att starta apps etc, som det normalt inte gör.
    Dock inte 6 7 s.
     
  17. helldin

    helldin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Men de är bra störande när man vet om de.
    Tex om ljusstyrkan är inställd på automatiskt och de är mörkt i rummet då drar den ner ljuset rätt bra å man ser vit text som lila istället.
    Enligt htc är de mjukvaru miss men man undrar varför de inte är återgärdat än då.
     
  18. helldin

    helldin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Tycker du ska berätta vad väder appen heter och sysinfo programmet

    Edit: Sorry hade inte öppnat minna ögon riktigt står ju klart å tydligt på bilden :D
     
    Last edited: 21 jun 2010
  19. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Väder appsen heter Beautiful Widgets

    system appsen är SystemPanel Lite
     
  20. gazab

    gazab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Någon som har testat sin GPS och upplevt några problem med den?