Fråga: Kunde någon hjälpa mig få liv i min nexus 4?

Diskussion i 'Nexus 4 - ROM-filer och utveckling' startad av Kristoffer Kay, 5 nov 2014.

  1. Kristoffer Kay

    Kristoffer Kay Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har en nexus 4 på vilken jag tidigare installerat Ubuntu touch. Jag har även försökt (och misslyckats med att) rota den. Försökte även få till stånd en dual boot med Ubuntu touch och Firefox OS med programmet Multi ROM. Det slutade med att man får på telefonen men den bootar inte. Jag har försökt med flera olika guider och på olika sätt. Nu skulle jag vilja fråga om någon i Stockholm personligen skulle vilja hjälpa mig och återställa telefonen till en vanlig Android 4.3 installation (vilken den hade ursprungligen). Jag skulle betala 500 kr för din tid förutsatt att du lyckas. T-banestation Fittja är närmast för mig.

    Hälsningar Kristoffer
     
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Innan du betalar någon för hjälpen så har du prövat wugs nexus root toolkit? http://www.wugfresh.com/nrt/ Det gör vad du säger till den att göra och det är enkelt, inga kommandon bara trycka på knappar på skärmen och allt är väldigt tydligt och pedagogiskt . När du ändå håller på välj en 4.4.4 rom, det är bra flyt i dom. Hade gärna hjälp dig men jag bor lite avigt till i förhållande till Fittja
     
  3. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Eller factory image på developer.google.com ... koppla in telefonen och duubelklicka på installationsskriptet ;)