Ska den korta batteritiden få stoppa mitt köp? Hört talas om Mugen Power batteri?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av thamas, 20 jun 2010.

  1. thamas

    thamas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det enda som stoppar mig från att skaffa en Desire är just den korta batteritiden. Folk säger det räcker 6-8 timmar vid aktiv användning, andra säger de räcker tills kvällen med lite procent kvar.

    vad säger ni som haft Desire ett tag?
    Eller håller legenden längre eller nya wildfire? mitt val snurrar runt dessa 3 nämligen.

    Det är ju inte säkert att man har möjlighet att ladda den jämnt (ja, jag vet att det finns billaddare) om man är ute på nåt äventyr.

    Känner ni till Mugen Power?
    Råkade hitta på en sida som säljer batterier som är lite kraftigare. Mugen power heter batterierna. De ska tydligen vara bra. Någon som hört talas om de??
    De har dessa batterier som är väl lite kraftigare till Desire:
    HTC Desire A8181 / 1600mAh, standard battery
    HTC Desire A8181 / 3200mAh, extended battery
    Softbank X06HT / 1600mAh, standard battery
    Softbank X06HT / 3200mAh, extended battery
    T-Mobile HTC Desire / 1600mAh, standard battery
    T-Mobile HTC Desire / 3200mAh, extended battery
    Vodafone HTC Desire / 1600mAh, standard battery
    Vodafone HTC Desire / 3200mAh, extended battery

    Vad det är för skillnad på de 4 olika modellerna vet jag dock inte...

    http://www.mugenpoweronline.com/advanced_search_result.php?keywords=desire&search_in_description=1&x=0&y=0
     
  2. inochi

    inochi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det inte samma batteri, bara det att Softbank, T-Mobile, Vodafone är olika operatörer.
     
  3. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    om det är batteritiden som stoppar dig.. köp ett par extra batteri och ha i bakfickan så kan du köra ladda upp dom när du inte använder telefonen.. själv har jag beställt en wildfire pga den anledningen att den var ngra tusen billigare.. och då har du råd med ett par batteri också ;)
     
  4. dampen

    dampen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    8 timmar vid aktivt användande tycker inte jag är dåligt iaf, har inte haft en enda notebook som klarat så länge :-)

    Jag använder min Desire som kontor istället för att släpa på en notebook och jag klarar mig från 05.00 tills jag lägger mig runt 00.00 och då pratar jag ändå en hel del i tele. Har Exchange kopplat plus 2 andra konton. Syncar både Facebook och Twitter och skickar sms på löpande band.
    Visst händer det att man ibland får kasta i lite extra kräm under dagen men det gör jag gärna för denna "telefonen" är anledningen till att min notebook samlar damm

    Sent from my HTC Desire using tapatalk
     
  5. thamas

    thamas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det känns då helt fel att behöva släpa med sig extra batterier så..men det är ju ett sätt att lösa det på..

    Har läst om wildfire och den verkar inte ha nån vidare bra skärm Qvga ju jämfört med legenden.
     
  6. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jag använder min Desire fullt ut. Jag har WiFi, BT och GPS på alltid. Jag synkar mail var 15 minut mellan 08-20. Det pratas, surfas och kollas film. Det är mer än ett par % kvar på kvällen.
    Dock spelar jag väldigt lite spel, det drar kanske mer, men nej jag har aldrig varit i behov av extra batteri.
    Men vill man att den skall klara 2-3 dygn per laddning får man nog vara lite mer konservativ. Finns bra trådar här som beskriver hur man kan förlänga tiden. Men jag lägger den på laddning var gång jag går och lägger mig, så har man lätt en dags lekande när man vaknar.
     
  7. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Aldrig behövt extra batteri, använder också min ganska mycket och den håller dagen ut, helt enkelt.

    Det bör också nämnas att batteritiden var way bättre precis när jag köpte den, så om du inte installerar en massa apps och widgets och sånt kommer den nog håller väldigt bra.
     
  8. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vid sparsam användning kan jag klämma ur min 2 dagar nu, kör jag iofs bara gmail och uppdaterar google facebook och väder var 3:e timme. Jag använder dessutom Juicedefender - Ultimate Juice, som stänger av APN när skärmen är avslagen (aktiverar sedan på schema, 1 minut varje kvart) vilket sparar mig massa batteri.

    Gav min sambo en Legend nyligen (då jag inte fick ha min Desire i fred) och batteritiden verkar klart jämförbar. Hon ringer visserligen mer än mig, men surfar mindre, och hennes batteritid verkar också ligga runt 35-40 timmar. Detta är ganska optimalt, eftersom man då kan ha den 2 hela dagar + en natt och sedan ladda den över natten igen.
     
  9. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Gick och dubbelkollade telefonen, och Battery Indicator informerade mig om att telefonen har varit unplugged i 19 timmar, och 75% av batteriet återstår. Dock är 8 timmar av dessa natt, då APN är schemalagt att stänga av sig helt, och inga samtal eller surf föregick :)
     
  10. moody

    moody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Nästan alla eftermarknadsbatterier har klart sämre kapacitet än vad de påstår.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583927
    http://batteryboss.org/
     
  11. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Som referens, kollade just sambons Legend, 20% batteri efter 52 timmars uptime sen 100% laddning. Så den har marginellt bättre batteritid, och kan i undantagsfall klara 3 dagar således.
     
  12. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Det här med batteritiden är ju så klart beroende på hur man använder den, vad man har inlagt i den osv.
    Själv har jag inga taskkillers, Juicedefender, Netcounter och liknande batteridödare i min.

    Har haft nu några dagar som jag inte haft tid att använda Desiren mer än som just telefon, men en del samtalstid har det blivit och då i samband med blåtand.

    Har iallafall kört den i 6 dygn, el. 144 tim. med 35% kvar av batteriet.
    Slår då även av datatrafik när jag inte använder det.

    Många brukar referera till dom gamla telefonerna som hade lång batteritid, men kan konstatera att även dessa smartphones har lika lång batteritid, när man använder dom som dom gamla.
     
    Last edited: 20 jun 2010
  13. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    mycket bra sammanfattat! jag är så trött på att folk inte förstår det här!

    Jag hade tidigare en Nokia E71 som jag kunde ha en vecka på en laddning! Men den var värdelös att surfa med osv osv. Inte i närheten av den helhetsupplevelse man får i Desiren. Jag är nöjd med batteritiden med tanke på hur telefonen används. Dessutom så kan jag förlänga batteritiden avsevärt genom att stänga av 3G, Wifi, synkning osv. och endast göra detta manuellt när jag behöver. Då håller batteriet i över två dygn lätt!!! Detta med lite samtal och surf men måttligt använt. Om detta inte är okej för dig så ska du inte fundera på en touch-telefon överhuvudtaget...
     
  14. percyo

    percyo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Men vad i helvete.... jag tycker jag är lite sparsam med vad jag gör med telefonen men jag har SJUKT svårt att komma över en dag ( 16 timmar) jag här ändå inga wigets (förutom yr.no) och alla syncningar är avstängda. Exchange körs förvisso var 4 timme, men det borde inte spela så stor roll tycker jag.

    Kan den dåliga batterittiden bero på att batteriet blivit urladdat två gånger?!

    *oförstående*
     
  15. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Hm märkligt, min Desire klarar inte mer än några timmars surf på swedroid och andra icke flash siter. forumläsande via tapa osv osv.
    Sedan streamar jag musik via spotify i ca 1-2 timmar. därefter är batteriet nere på röd nivå.
     
  16. thamas

    thamas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hittade en intressant tråd om detta https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=13632

    Ja som så många säger så beror tiden på vad man har igång, vad man gör och hur ofta/länge.
    Har iallafall lärt mig hur man kan få en bra batteritid med Desiren. För min del så blir de nog bra att dra igång allt lull lull när man känner att man vill ha det sedan slå av det. Jag behöver inte uppdateringar varje timme kors och tvärs från typ FB , väder mm..:)

    Vad är APN som man kan stänga av?

    Hur mycket får ni surfa med era abonemang och tycker ni de räcker?
     
  17. Rundcirkel

    Rundcirkel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Nexus One (som är till 99% samma telefon) funkar (i bästa fall) för 3h surf, sorgligt lite...
     
  18. JockeLi

    JockeLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har alla mina uppdateringar avslagna, wifi och allt annat slås på via widget, samma med uppdateringar. Min håller ca 1-2 dagar självklart beroende på hur mkt telefonen används. Spelar jag det mest avancerade och krävande spelet så kan batteriet dras ut på ca 5 timmar. Iaf saken är att Desire har knappast dålig batteritid. iPhone har t.ex MYCKET sämre tid. Mina vänner som har en iPhone får alltid slut på sitt batteri långt innan jag får slut. Allt beror på hur du använder telefonen. Btw använd INTE taskkillers.
     
  19. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tjenis

    Änvänder min Desire till vad som faller in, har aldrig tänkt på batteritiden
    efter det att jag gjorde en Hard reset.
    En vanlig dag kollar jag på film en timme, snackar kanske en kvart, några sms,
    några kort med kameran, surf en halvtimme, uppdatering på väder var tredje timme,
    några mail lästa och skickade och så brukar min son spela lite på telefonen.
    Och jag laddar den var annan dag....jag är skitnöjd med batteritiden med
    tanke på vad jag får ut av den.
    Jag har inga batterikillers, stänger inte av APN, kör Blåtand men sällan WIFI.
    Lite drygt 23 timmar sedan den laddades och jag har 70% kvar av batterittiden
    och min runtime är 423 h sedan omstart.

    Köp telefonen och du blir nöjd....
     
    Last edited: 21 jun 2010
  20. lakej

    lakej Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Körde min 2 dagar (avstäng på natten) med lite surf, sms, prat osv.. När jag inte använder den kör jag taskkiller på allt som ligger i bakgrudnen samt stänger av data/wifi osv.