Problem: Telia skickade fel hörlurar

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av zetrri, 9 okt 2014.

  1. zetrri

    zetrri Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Jag gick på erbjudandet med z3 compacten + ett par sony lurar och en laddare, men nu när jag fick leveransen med hörlurarna var det ett par marshall, som är sämre och 500 kr billigare.
    Jag ringde telia och berättade att de har levererat fel lurar, men de menade att de var slut i lager och att de skickade de här istället eftersom de var likvärdiga.
    jag har inte fått något meddelande eller mail om det här bytet, jag köpte delvis telefonen för att lurarna var med. supporten vägrade ge mig de rätta lurarna, inte heller kunde jag få mällanskillanden. får de göra såhär?
     
  2. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 452
    Mottagna gillanden:
    1 119
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Har du beställt på distans har du alltid 14 dagars ångerrätt om du känner att du inte vill ha telia efter det där strulet...
     
  3. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag förhandsbokade i butik och fick telefonen förra veckan, lurarna skulle komma nån dag senare. Kommer tillbaka nån dag senare och de erbjuder då Marshall lurarna, jag och en kompis som också förhandsbokat tar inte emot lurarna och säger att vi vill ha Sony lurarna istället, dagen efter hör butiken av sig och Sony lurarna har kommit, hämtar ut och är skitnöjd!! Tycker du kan skicka tillbaka dem o säga att du ska ha Sont lurarna!! Riktigt dåligt av Telia och lurarna är inte likvärdiga tycker jag! Säkert inget fel på Marshall lurarna men när de kostar hälften så mycket som Sony lurarna så... Allt är inte pengar men samtidigt får man det man betalar för.
     
  4. smurfb

    smurfb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade ju hellre tagit ett par schysst marshall-lurar istället för de man fick med :P .. De passade inte mig alls och gillar inte ljudet i dom heller. Men om du hellre vill ha Sony-lurarna så är det nog bara spamma tills de ger sig, eller ARN.
     
  5. perl

    perl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Sitter i exakt samma sits!
    Vägrar acceptera behandlingen från Telias sida (verkar ju dessutom bara vara Telia som har problem med tillgängligheten på lurarna?).
    Har mailat Telias kundhantering via mailformulär och föreslagit att de antingen skakar fram Sony-lurarna eller ger mig pengar så jag kan köpa dem någon annanstans. Får se vad de svarar.
     
  6. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    624

    MINA ENHETER

    Fick också Marshall till min, men dom var sköna och helt ok ljud, så jag orkar inte bråka.
     
  7. panda

    panda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick sms av Telia idag, de vill kompensera för att Marshall Major lurarna vissa fick är av något mindre värde. Därför kan man logga in och välja om man vill ha ett par lurar enligt originalbeställningen om 12v eller ett smartband inom 2v.

    Så pallar man vänta på lurarna antar jag att man får två lurar totalt.
     
  8. flyawaynille

    flyawaynille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Funderar på vad jag ska välja av lurarna och smartband. Lutar mot att det blir lurarna. Smartband låter som ett coolt concept. Men känns inte som något jag skulle ha stor användning av.
     
  9. perl

    perl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Fick även jag samma erbjudande. Har ju redan fått ett par lurar och orkar inte vänta 10-12 veckor på ytterligare ett par lurar så det fick bli smartband!
    Ser faktiskt fram emot att testa det, verkar rätt smidigt med notifiering och musikstyrning.
     
  10. perl

    perl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Någon som valde SmartBand och som har fått det?
    Jag valde det samma dag som meddelandet kom men har inte fått något ännu och nu har det ju gått två veckor...
     
  11. panda

    panda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nope, jag har inte heller fått något smartband. Det är nog bara att hålla sig till tåls.
     
  12. panda

    panda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu börjar jag dock undra. Har fortfarande inte dykt upp något smartband för min del.
     
  13. zetrri

    zetrri Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    och jag fick precis ett medellande om att telia förbereder utskicket av hörlurarna... inte en susning om vad de håller på med egentligen? de frågade efter min adress IGEN?! jag menar, de fick ju den när jag köpte telefonen, behöver de en påminnelse eller? de verkar inte vara helt klara i skallen:ehm:
     
  14. perl

    perl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Fick även jag i förra veckan ett SMS där de skrev att de inte hade korrekt adress till mig. Ringde upp och visst sjutton hade de min adress...
    Nu, en vecka senare, får också jag ett nytt SMS där de skriver att de fortfarande inte har någon adress till mig :mad:
    Tjejen jag pratade med skapade något ärende via kundtjänst och hon skulle höra av sig när någon på någon berörd avdelning hade kollat på ärendet...
    Får väl se hur lång tid det kan ta...
     
  15. perl

    perl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Så, äntligen efter ett antal telefonsamtal till Telia så landade SmartBand:et i brevlådan idag, ca 1 månad försenat.
    Nu ska det testas!!
     
    bernard gillar detta.
  16. zetrri

    zetrri Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    och jag fick mina sonylurar i fredags, vi fick alltså våra "kompensationer" sammtidigt även fast smartbandet skulle komma 10 veckor tidigare än lurarna...
     
    bernard gillar detta.