Diskussion: Vi som beställt Note 4

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av TomasL, 13 sept 2014.

  1. Anx

    Anx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 8
    Nu är jag också äntligen ägare till en Note 4! Min gamla etta har så utbränd skärm att det i stort sett bara går att ringa på den nu. Är det nån som hunnit få koll på om det går att stänga av ljudet på kameran utan att tysta hela telefonen?
     
  2. Maximus3D

    Maximus3D Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    436
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Jag plockade ut min lur igår, en svart Note 4. Steget upp från Note 2 känns kanske inte storleksmässigt enormt, men sett till funktioner och ren prestanda är den enorm! jag är imponerad och framförallt hur pass bra kameran presterar. Väldigt skön lur. :)

    / Magnus
     
  3. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Beställde min för typ två veckor sen (eller om det var tre) igår fanns det att hämta ut på Hemköp. Inte hunnit använda den än, men klämt och känt lite på den och tycker att den har en otroligt bra byggkvalité.
     
  4. _Liam

    _Liam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min i fredags som tph hade lovat. Enormt lyft från min gamla S3. Skärmen och kameran är det bästa jag sett på en mobil, speciellt skärmen är sjukt bra. Samsung levererar återigen grymmaste hårdvaran. Upplever inget lagg utan allt flyter på bra, helnöjd med luren.
     
  5. Xph'r

    Xph'r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Är det någon som fått sin telefon från tre ännu och som i så fall kan berätta om tre tryckt i massa skräpappar och annan tre-brandning i telefonen?
     
  6. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Har från 3 och tycker inte att det är så farligt, de appar som 3 lagt med går att avinstallera om man inte vill ha dem.
     
  7. Skonky

    Skonky Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2014
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    SG Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    SG Note 4
    De har lagt till deras vanliga 3 appar, vilka är 4 stycken eller nått. Mitt 3, 3Säkerhet, 3Friendtones, och 3Framkalla. Kommer inte ihåg om Deezer var förinstallerat eller inte heller. Men som sagt så går de att avinstallera om man inte vill ha dem.
     
  8. Xph'r

    Xph'r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Mycket bra, tack för det!
     
  9. Dixon

    Dixon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Min order har fortfarande status "Behandlas" från tph (bokade 12/10)
    Ringde idag och valde "1" och slapp en timmas kö.
    Pratade med en trevlig tjej som lovade att återkomma under dagen.

    Kl.16:30 hade ingen återkommit så jag provade deras chatt. Där fick jag napp direkt
    och man meddelade att dom sålt slut och skulle ev. komma in i morgon eller övermorgon.
    Jag påpekade att deras site visade att de hade svarta på lager och att andra kunnat köpa utan bokning. Fick då svaret att det fanns "några" kvar på huvudlagret men visste inte om de skulle till butik eller webshop.
    Hur f.n kan man visa ett lagersaldo i sin webshop om dom inte är tillgängliga???

    Ganska bitter på tph just nu, har gjort en portering till ny operatör så jag har ingen lust att riva upp allt nu.
     
  10. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Min telefon som skulle levererats från Telenor senast idag enligt säljaren har inte ens skickats ut än.. Tro mig vi är många upprörda. Jag åkte dit och sa att jag vill säga upp avtalen jag skrev under (2 telefoner). Men killen var schysst så det blir några månaders fri abb som kompensation.
     
  11. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag beställde via Halebop häromdagen. Dom visste inte när dom får in fler dock. :(
     
    bernard gillar detta.
  12. magnumhex

    magnumhex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Pratade med Tele2 idag, den leveransen av Note 4or dom fick idag är slut, nästa leverans väntar dom ska komma den 20/11 och den 27/11. Det är mycket märkligt att man inte fått den ännu, då jag la in en förhands bokning redan den första Oktober, mig veterligen låg den uppe på deras hemsida den 27/11,enligt Tele2 så håller dom "stenhårt" på kölistan (jag tror på tomten också) dom delar väl ut telefonjävlarna först till vänner o bekanta. Att man sitter här med fodral o tillbehör som man köpt till sin nya ögonsten och som man beställt från olika delar av Asien gör inte saken bättre! Kineserna i Hongkong e för fanken snabbare på att leverera än Tele2! tappar snart tålamodet:mad::mad::mad:
     
    Last edited: 13 nov 2014
  13. Nibbons

    Nibbons Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag beställde min svarta lur från Halebop i början av oktober. I fredags sa dom via chatten att de hade fått färre telefoner än väntat och att jag inte kom med i första leveransen och att de inte visste när de skulle få in fler. Men i måndags morse fick jag ett leverans-sms och nu sitter jag med denna guldklimp in min hand. Så med lite tur kanske det går fort även för andra som inte fått något klart leveransbesked.
    Jag bytte upp mig från Note 2. Enorm skillnad! Mycket trevlig lur!:)
     
    bernard gillar detta.
  14. kahn

    kahn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Funderar på att lägga in en beställning hos halebop, jag missade precis den kampanjen de hade där man fick med ett par hörlurar på köpet. Som många andra så gillar jag såklart att få någonting "på köpet" och nu står jag i valet och kvalet om jag ska köpa nu eller vänta ett tag, kanske fram mot jul eller mellandagarna och hoppas på att de kommer en ny kampanj. I vilket fall lär ju luren ha gått ner några kronor tills dess. Har ni någon koll hur halebop har gjort tidigare år med Note serien kring jul? Några fina erbjudanden?
     
  15. Dixon

    Dixon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Fick idag prata med "rätt person" hos tph (tur?) och nu är min Note skickad :-)
    "Problemet" var att färgen på det S-view cover som dom bjussa på ej var i lager. Gratis S-view var något de kom på långt efter jag bokade Note 4. Det låg först 2 ordrar men dom slog ihop dem som en. Nu är dom delade igen och då kan telefonen skickas.
    Div. tidigare ursäkter från dem stämde inte, men nu är den på G :-)
     
  16. Janken

    Janken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Well, inte för att jag är speciellt insatt eller har några känslor för tele2, men måste ändå skriva lite.

    Note 4 släpptes till förhandsbokning natten 23,34 September. Jag bokade den ca en halvtimme efter släpp, hade luren hemma den 6 November. (Officiellt släpp 7 November som bekant)

    Så ja, jag tror nog att de håller ganska hårt på kösystemet :P .

    Trist att du fortfarande inte fått din lur,men det gäller att hålla koll på släpp och var snabb att boka om man vill vara bland de första ;)

    Mvh Janken
     
  17. kahn

    kahn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Igår när jag pratade med Halebop (dit jag alltså är bunden på något "specialabonemang" i 12 månader och ska jag köpa ny telefon så måste jag gå direkt via halebop) så sa de till mig att Edge INTE kommer komma till Sverige. Nu när jag går in på deras hemsida så går det förbeställa Edge.

    Det lilla jag läst om Edge är att den kommer vara dyr, bra mycket dyrare än Note 4. Men när jag kollar på halebop så skiljer det endast ett par hundralappar över 24 månader. precis under 13.000 för Note 4 och cirka 13500 för Edge. Det är med rubbet stor, aka fria samtal sms/mms, 6gb surf.

    Om man ändå bara behöver lägga ett par hundra så vore det kanske värt det för att få den där nya "coola" baren. Vad tror/tycker ni? :)

    Hoppas de var okej att lägga här under forumet för note 4, det är ju väldigt lika mobiler och inget eget forum finns.
     
  18. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag fick min idag och jag är riktigt nöjd med den än så länge. Dock tog det inte många timmar innan jag rootat den. :D
     
  19. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Klart värt det. Förhoppningsvis inom 1 mån är den här. Jag har Note4 och är sjukt nöjd. Kommer köpa Edge också mest för att det är så innovativt.
     
  20. kahn

    kahn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Förhandsbeställde edge för en stun sedan, förväntat leverensdatum är v.50. Får se om de håller den tiden. Har ju ändå alltid möjlighet att ändra / avbeställd om jag vill

    Finns det några uppenbara nackdelar med edge? Hur många appar kommer "anpassas" till den osv?