Problem: Telefonen hittar inte Sdkortet

Diskussion i 'Galaxy S4+ - Allmänt' startad av Droid119, 20 okt 2014.

  1. Droid119

    Droid119 Guest

    Om rubriken telefonen hittar inte SD-kortet. Har testat ett annat sdkort, åsterställt telefonen formateratom sdkortet.. inget funkar..:(
     
  2. micho

    micho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har för mig att nya uppdateringen tar bort funktionen att komma åt sdkortet annat än att mobilen lagrar bilder osv på det.
     
  3. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Riktigt så illa tror jag inte att det är. Om du med "nya uppdateringen" menar någon uppdatering av operativsystemet till jellybean så innebär den att det bliivit betydligt svårare för appar att skriva på sd-kortet hur som helst, och en del appar för filhantering eller för att redigera bilder eller till och med en alternativ kamera-app kan sluta att fungera på grund av detta. Ändringen har införts av säkerhetsskäl, och det kommer att komma en förbättring med lollipop för dem som är lyckliga nog att ha en såpass ny telefon att den kommer att uppdateras.
    Jag satte ett 32GB-Sandisk Ultra i min Galaxy tab2, och sen började den plattan att bugga ur totalt. JAg flyttade det sedan till min Xperia Z1 för jag trodde det var nåt fel på taben eller att den inte klarade ett så stort minne (Samsungs helpdesk ville inte hjälpa till alls eftersom det inte var ett Samsung-minneskort). I alla fall så tappade Z1:an kontakten med det där minneskortet ganska ofta också, och jag har bytt det mot ett Transcend 64GB och det är inga såna problem alls längre, så det var nog Sandisk-kortet det var fel på.
    Mitt tips är därför att prova med ett minneskort från en annan tillverkare.