Fråga: Rekommenderar ni fortfarande G3?

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Kalven, 2 nov 2014.

  1. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ok, då sitter jag med min nya G3! Inte lika rapp som min Nexus 5, men fullt tillräckligt! Kameran är en enorm uppgradering och mjukvaran är inte så jobbig som jag befarade! Skärmen verkade dock helt urusel vid första anblicken. Autoläget verkar helt trasigt? När jag av en slump stängde av det så blev det dock mycket bättre!
     
  2. Surgodis

    Surgodis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2014
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    rekommenderar fortfarande. finns viss lagg men inga att bryr sig om. :)
     
  3. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    551

    MINA ENHETER

    Håller med, kör nova launcher!
     
  4. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Är lite intresserad av en G3, men när jag provade den i butik så verkade skärmen helt dassig med urvattnade färger, är det bara för att LG-temat har tråkiga färger eller är skärmen så? Det fanns inga andra teman och inget google-konto var inlagt...

    Sen när jag tryckte på app-drawern så kunde det ta säkert 1 sekund innan den visade apparna... och inte bara första gången heller. Är det så illa även med nyaste firmware? (Vet inte vilken det var men Android-versionen var 4.4.2 i alla fall).
     
  5. nps2

    nps2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skärmen är grym om man ställer upp ljusstyrkan. Lagget du beskriver är dock mycket påtagligt trots ett par uppdateringar.
     
  6. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jag provade sätta på 100% men det blev ju inte jättefint bara för det? Även om det blev bättre. Sen är det väl vanligt att den överhettar och man inte får köra på 100% ändå?
     
  7. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Min G3 blir sällan varm eller ens ljummen. Vet inte om det är placebo men efter Lollipop uppdatering så känns det som skärmen har en klarare bild. Kanske har de trixat med deras omtalade effekt som är pålagd.
    Mjukvaran är ok, men den flyter inte optimalt i alla lägen.
     
  8. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Andra säger att den blir överhettad för minsta lilla så är svårt att veta...
     
  9. Sancon

    Sancon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min G3 i lite över en månad och märker inte heller av något lagg alls. Jag kör med Nova Launcher och har kört med LGs tangentbord. Testade nu nya versionen av Swiftkey och det känns även det snabbt. Upplever att den har "väldigt" bra (behöver inte ladda varje natt) batteritid och har inte märkt av några problem med att den skulle bli varm.

    Kameran tar bra bilder i svagt ljus så länge fotoobjektet är helt stilla. Annars har bilden en tendens att bli lite suddig.

    Hade tidigare en iPhone 4S och G3:an känns helt klart snabbare. Hade även en LG 4x, men den gick inte att använda då den var galet laggig.
     
  10. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Frun har en G3, och jag sitter på en iPhone 6 plus. Jag kommer inte på en enda punkt där min 6+ spöar G3. G3:an är grym! En stor telefon med små yttermått.
     
  11. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Efter ett halvår med G3 är jag väldigt nöjd. Som andra skrivit innan känns standard launcher lite oresponsiv, men sen jag la in Nova flyter allt på jättebra. Att skärmen skulle ha "urvattnade" färger är inget jag märkt, jag tycker den är grym och ger riktigt bra färger. Hur nöjd som helst med både skärm och flyt. Funderade på att uppgradera igen i vår då tjejen behöver en ny telefon (tänkte att hon får min G3 och jag köper nåt nytt flaggskepp), men för tillfället kan jag inte komma på någon telefon som är bättre i specar och framförallt storlek (med tanke på hur stor skärm den har). Batteritiden är galet bra, och kameran ger suveräna bilder. Tror jag får behålla den till G4 dyker upp ;)
     
  12. brynolf11

    brynolf11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Info:
    Nova launcher
    Min G3 funkar skitbra så här långt. Inget lagg (kör art+Nova), ingen överhettning, ingen spricka vid miken, inget knas med ljudutgången. En enda spontan omstart.

    Ska man klaga så är line out-ljudet rätt klent. Taskigt med bas. Och USB-kontakten är jäkligt stram, man får pilla lite för att få i laddarkabeln. Skärmen är blek jämfört med min gamla S3, men å andra sidan känns den mer "seriös" i färgåtergivningen. S3an ser ju ut som en neonhysterisk leksak i jämförelse.
     
  13. solitary

    solitary Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2013
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    G3an är en bra telefon men jag måste säga att g2an är bättre. Dom borde ha gjort g3an med 1080p display istället.
     
    neddie och Stevo86 gillar detta.
  14. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    G3 är br men håller med att G2 var bättre, synd att den inte uppgraderades med ny processor istället.
     
  15. Whisp

    Whisp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag är mycket nöjd med min G3a. Skärmen är väldigt bra. Ifall jag jämför skärmarna mellan min G3a, min nexus 9 och min frus galaxy alpha så tycker jag min G3a vinner överlägset. Den är extremt skarp och färgerna är verkligen snygga, det vita är verkligen vitt. Jag växlar mellan att köra orginal-launchern och Google now som launcher. Jag tycker originalet är snyggt och smidigt, även fast jag tycker att de kunde ha lagt ner ännu mer arbete på den. Lollipop gav en del välkomna nyheter, men även där kunde de såklart ha lagt ner mer arbete på göra en originell och snygg implementering. Batteritiden tycker jag är bra nu när jag blivit av med buggen att den inte kunde gå in i "deep sleep". Batteriet räcker i nästan två dagar för mig.
    Som sagt är jag mycket nöjd, och ångrar inte mitt köp en sekund.
     
  16. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra 12/512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra 12/512
    Bytte min Note 3 till förmån för denna. Den kändes bra i de vanliga menyerna men var riktigt laggig i surfen. Klarade inte av det riktigt så jag gick tillbaka till min Note 3, har inte ångrat mig en sekund.
    I surfmenyn är det alldeles för många pixlar som ska dras runt, tror att hårdvaran inte pallar det riktigt.
     
  17. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Ville egentligen ha Nexus 6, men som studerande räckte in pengarna till för en sådan så köpte G3an (32gb/3gb ram) för 2995kr (studentpris). Otroligt positivt överraskad. Gick från Sony Z1 till G3an och känns som G3an är vassare på allt förutom möjligtvis batteritiden.

    Rootade och slängde in romen Blisspop efter ha testat stock LG rom och det gjorde verkligen skillnad imo.
     
  18. blitzsnake

    blitzsnake Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Var hittade du det studentpriset? :O
     
  19. SMASHerano

    SMASHerano Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2014
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Tele 2 körde på det priset för ett tag sedan :cool:
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Skulle personligen hellre köpa en G2 än en G3 idag.