Låter tyvärr lite som människligt felande det mesta. Irriterande, jag vet. Men först om 4G bor man inte i en stad, så kan man inte riktigt ens begära 4G utav 3. Faktum tyvärr. 3 har idag det minst utbyggda 4G nätet, vilket beror på att de drog igång sin utbyggnad senare än de övriga 3 operatörerna. Däremot har 3 ett grymt 3G-nät vilket är i stort sett fullgott.
Om säljaren lovade 4G där han bor och det är en stad så bör det ju inte vara något problem att avsluta något överhuvudtaget eftersom 3 lovar ju att allt skall funka. Synd där att själva prövotiden gått ut, men i sig skall detta inte vara något problem. Funkar inte 4G på utlovad adress, så kan ju inte 3 utlovat erbjuda detta vilket gör att 3 i sin tur gör ett kontraktsbrott av sina egna allmänna villkor. Detta innebär i sin tur att din far bör kunna säg aupp abonnemanget i förtid, bruka innebära att man skickar tillbaka allt. Men man kan möjligen också få nedsatt månadspris och då hoppas att 3 bygger ut 4G där han bor i en nära framtid.
Sedan hade jag lite svårt å hänga med i historian. Den är ju inte kort precis. hehe. Men vad jag förstod så har försäljaren lovat att någon kombotjänst skall finnas kvar, men har istället skapat ett nytt abonnemang. Alltså då är det som sagt bara att skicka tillbaks prylarna oöppnade så skall det nog bli avslutat. Men kan förstå att man efter sådana trubbel kanske vill byta operatör.
Men summa av kardemumman. Om din far blivit lovat en fullgod fungerande tjänst och 3 kan inte leverera detta över 1 år senare. Så tycker jag detta handlar om ett kontraktsbrott. Du bör kunna reklamera alltihop. Enklast är då att vända sig till eventuellt för mer råd till Telekområdgivarna som då är operatörernas egna rådgivning. För lets face it. De vill inte heller det skall se ut så här, så när de gör fel, så vill de veta om det. Du kan också försöka dig på att skriva denna historia i 3's facebook kundtjänst. Eller varför inte använda
Fairshopping och berätta samma historia där. PÅ båda dessa ställen får så att kan man säga tre bästa folk. De kan i stort sett fixa allt. De flesta som skriver får då verkligen hjälp och eventuella kompensationer. Och kan de inte hjälpa så beror det oftast på att kunden missuppfattat något. Men även allmänna reklamationsnämnden kan vara ett bra ställe att kika in på. :-) Hoppas jag förstått allt korrekt?
Click to expand...