Problem: Problem med blåtand - byta låt

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av Pips1, 12 nov 2014.

  1. Pips1

    Pips1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Min Z3a och jag börjar bli ordentliga ovänner.

    Synkade ihop den med bilen igår, höja / sänka volym samt starta / pausa musik fungerar från stereon / ratten i bilen. Däremot att byta låt, det fungerar inte alls. När jag försöker byta till nästa låt sänker telefonen "volymen" den skickar ut. När jag istället försöker backa / spela föregående låt höjer telefonen volymen den skickar ut. Alltså, istället för att byta låt justeras telefonens ljudinställningar.

    Testade då att koppla ihop den med en Harman / Kardon förstärkare, exakt samma fel!

    När jag ringde till Sonys support för att få en förklaring på felet skyller de på att de enheter jag använder troligen inte har stöd för Android 4.4.4.

    Min fråga är, är det någon annan som har upplevt samma problem? Har ni lyckats lösa problemet?
     
  2. Pips1

    Pips1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Testade nu även med en Samsung S5 med 4.4.4 och det fungerade. Efter kontakt igen med Sony fick jag tipset att starta telefonen i felsäkert läge. Då fungerar det.

    Så troligen är det någon "app" jag har installerad som ställer till det. Frågan är då vilken,
    Nova Launcher
    Spotify
    DashClock
    Div spel + bankappar
    gmail
    ??
     
  3. Dunda

    Dunda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

  4. Pips1

    Pips1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Avinstallerade appen för Jays-lurar och sedan började det fungera. Vet inte om det berodde på det eller att jag startade om telefonen.