LG G Watch R (Android Wear)

Diskussion i 'LG' startad av droidsmurf, 28 aug 2014.

  1. UndCon

    UndCon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    På vilket sätt låser den sig?

    Det verkar som att man får lite inkompabilitet mellan olika appar ibland.
     
  2. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

    Den fryser bara helt går inte att göra något mer än hålla inne knappen så den startar om. Sedan funkade den någon/några timmar.
     
  3. MrGoose

    MrGoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Last edited: 21 nov 2014
    bernard gillar detta.
  4. carnaval

    carnaval Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Kan någon snälla hjälpa mig med min beslutsångest. Jag har fått ett bekräftat datum från Dustin på min beställning av Moto360 nu. Men den ligger fortfarande ett par veckor bort. Och jag velar fram och tillbaka om jag ska ändra beställningen till en G Watch R.

    Borde jag det? Och isåfall varför?
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Det kan tyvärr ingen här svara på. Eftersom dom kör Android wear båda 2 så är det ingen skillnad på dom funktionsmässigt. Det som skiljer däremot är designen. Utan att sett båda i verkligheten så tycker jag moto 360 ser snyggare/elegantare ut. Nu valde jag trots en förbokning av Moto 360 en LGR. Tyckte den var riktigt snygg i verkligheten mot vad jag förväntade mig. Jag ångrar inte mitt val, nu är tyvärr min LGR trasig men jag skulle ändå välja den igen om jag ställdes inför det valet.
    Fördelarna med LGR som jag ser det är bättre batteri, bättre/nyare CPU. Det var några av anledningarna till att jag valde den framför Moto 360.
     
    carnaval gillar detta.
  6. MrGoose

    MrGoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  7. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Jag var i samma spår en tid bakåt. Det enda som jag tvekade över mest, var att LG inte använde Qi-laddning. Men hade jag varit i samma position idag, hade jag fortfarande valt LG.
    Moto 360 är väl mycket snyggare, ser flashigare ut! Men det finns en del designmissar som de gjort, nedan ser du de punkter som övertygade mig.

    - Första är väl processor. Prestanda spelar nog inte så jätte stor roll, men den processorn de har valt är väldigt hungrig. Frågan är också om den orkar med senare versioner av Android Wear? Svårt att säga, men better safe than sorry.

    - Batteriet är mindre än konkurrenterna. Kombination med den hungriga processor är det ju ett problem. Bry dig inte om de som försöker försvara Moto 360. Att det ens existerar trådar och diskussioner angående detta är ju bara bevis på att problemet faktiskt finns, även om det säkert finns någon där ute som har ett gyllende chip.

    - Baksidan. Total miss från deras testare antar jag, dyker upp trådar hela tiden om att den spricker. Vare sig det är användare som misshandlar klockan eller till de som är väldigt försiktiga. Kolla reddit och XDA för mer info. Finns "lösningar" på detta, t.ex. såg jag nyligen en kickstarter där de försökte sälja ut en sorts adapter...

    - Bandet. Följer inte standard måttet, gissar på att de flesta kommer byta ut sitt band förr eller senare. Är i för sig inget problem om man är beredd för lite trixandet.

    - Tillgänglighet. Orkade inte klydda med import osv. En sådan här dyr produkt är bättre med garanti och support från Sverige, om något skulle hända.

    Finns säkert fler punkter som jag glömt. Men notera att detta är vad jag läste/trodde för några veckor sen, det kan ha uppdaterats. Har dessutom aldrig hållt i en Moto 360 så ta inte min post som facit. Med det sagt, så finns det så klart saker som är bättre hos Moto 360 jämfört med LG G Watch R. Jag är heller ingen fanboy, så se inte min post som ett försök på att övertyga dig.
     
    carnaval gillar detta.
  8. Pelle_H

    Pelle_H Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Övrigt:
    Lg G Watch R
    Ursäkta en NOOB, men hur för man över nerladdade faces tex det som MrGoose delade till klockan??
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Genom appen Facer eller Watchmaker , personligen gillar jag den senare mest
     
    bernard och Pelle_H gillar detta.
  10. gcarlbark

    gcarlbark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Den här köpte jag till mig G Watch R och är mycket nöjd. Producerad i Tyskland och har gedigen låsanordning. Kostar betydligt mer genom svenska klockbutiker. Internetbutiken i länken verkar vara seriös, beställning och leverans var klanderfri.

    http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p11583h932s933-Stainless-steel-band.html
     
  11. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Är din trasig? Vad har hänt?
     
  12. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Skärmen började flimmra när jag tog av den från laddning. Trodde först det berodde på något Watchface jag installerat men efter 3 återställningar gav jag upp och skickade in den för utbyte eller reparation, vilket av det nu Netonnet gör. Nu får jag börja använda min Sony sw2 igen
     
    milky81 gillar detta.
  13. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag beställde Moto 360 väldigt tidigt, men jag avbeställde den pga. batteritiden.
    Jag har haft Sonys Smartwatch (den första) med hemsk batteritid, buggig osv. Använder nu en Pebble Steel , och det är väldigt befriande att inte behöva tänka på att ladda den varje dag. Den håller ju utan problem fem dagar. Men jag vill ju även ha en Android Wear, och det nu. Så därför föll valet LG G Watch R. Den har ju inte ens i närheten av samma batteritid som Pebble, men jag anser att en klocka ska kunna visa tiden dagens alla timmar innan den dör, vilket jag iaf fått uppfattningen om att LG G Watch R kan.
    Sen, ännu lite mer subjektivt, så är jag en stor fan av Casio G-shock. Och där tycker jag att LGs, iaf designmässigt, är väldigt lik. Gladast blir jag nog den dagen Casio gör en egen Android Wear. Men tills dess orkar jag inte vänta.

    Men pragmatikern i mig säger att man borde vänta tills batteritiden har blivit ännu bättre, men den delen kvävde jag.
     
    Last edited: 24 nov 2014
    bernard gillar detta.
  14. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Jag har också haft Pebble Steel innan och nu inser man hur lyxigt man hade det med den bra batteritiden :) Glömmer hela tiden ladda min nya GWR (3 procent just nu men arbetsdagen är snart slut, har varit igång sedan i lördags morse) :)
     
    bernard gillar detta.
  15. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du möjlighet att lägga upp en bild på resultatet? Kan se riktigt läckert ut föreställer jag mig.
     
  16. gcarlbark

    gcarlbark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Absolut, länken passar bra tycker jag!
     

    Bifogade filer:

    stantemo och bernard gillar detta.
  17. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Stiligt!
     
    gcarlbark gillar detta.
  18. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    äre nån mer än jag som har problem att få den att reagera på "ok google"? är inte säker på om det har med mitt grötiga uttal att göra eller om den bara är väldigt trögstartad?
     
  19. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Är ute efter en klocka för att räkna mina steg och puls. Denna verkar ju vara det + otroligt mycket mer för en bra peng!

    Fungerar denna klocka till min mobil? Sony ST21i, den kör stock android 4.0.4.
     
  20. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Låter som en helt okej batteritid ändå tycker jag. (särskilt om man jämför med min gamla Sony Smartwatch) Är det med "Always-on" eller helt släckt skärm?
     
    Last edited: 24 nov 2014