Högtalare åt helskotta HTC One M7 (video)

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av majmun, 18 nov 2014.

  1. majmun

    majmun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har någon sett något liknande? Högtalaren på min One låter förjävla illa. Detta "missljud" kom och gick ett par gånger, tills den för ett par veckor sedan blev såhär och förblev så. Det måste vara mjukvarufel då det har fungerat ett tag för att sedan sluta fungera igen. Eller?



    Har flashat olika ROMar, återställt mobilen helt (raderat hela sd-kortet och sideloadat!) utan lycka.

    Kan det gå på garantin månne? Ska ändå lämnas in för grön kamera.
     
  2. Claes B

    Claes B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Mina högtalare lät kass, lågt och skrapigt, så jag lämnade in den på vinst och förlust, garantin gäller ju bara ett år, efter det är det ju reklamation. Men jag fick tillbaka den lagad och välljudande utn kostnad för mig. Det ca ett och ett halvt år efter inköp.
     
  3. Eken91

    Eken91 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har själv reklamerat 2 telefoner med detta problem, den sista jag har lät sådär i ca 2 veckor sen la högtalaren av helt, måste vara ett känt problem, orkar inte lämna in igen, jag använde aldrig direkt högtalarna för att lyssna på musik eller så heller:P
     
  4. majmun

    majmun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Lät de exakt så här? Så jag är inte unik? Har inte lyckats hitta någon med liknande problem, de är inte sprängda. Högtalaren (den ena) fungerar bra när jag talar i telefon.
     
  5. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    nu är jag sent ute men jag har en fråga. körde du oem rebootRUU någon gång eller rörde du bara system- och kernelpartitionen?
     
  6. Eken91

    Eken91 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, det låter väldigt likt iaf, typ rasslar, dock inga problem vid samtal, bara vid uppspelning av ljud, hördes väldigt tydligt när man höjde och sänkte som du gör i filmen:P
     
    majmun gillar detta.
  7. majmun

    majmun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har försökt flasha RUU men det finns ingen matchande för min 3 mobil, när jag bytat CID så har det inte fungerat av någon anledning.