Tips: Fick tag på ett Sony OEM ställ på ebay, och flipcases

Diskussion i 'Xperia Z Ultra - Allmänt' startad av timoat, 15 aug 2014.

  1. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    kan varmt rekommendera! Kostade 14 dollar ink frakt, tog bara 10 dagar att komma hit. Jävligt najs att ha den på bordet i landscape mode, och man kan ställa in den så att vissa appar startas automatiskt när man tar ur och sätter i den. Jag kör tex spotify.

    Den kanske känns liiite flimsy när man trycker på luren, det har lite svaj, men det är ok, jag kan leva med det, och jag gillar att man slipper öppna usb luckan hela tiden när man vill ladda, det kan ju slita på o-ringen som skall hålla tätt.

    [YOUTUBE]zEqfVMYEW2w[/YOUTUBE]

    Jag köpte även Krusell flipcover, det kan man använda i laddaren utan att behöva ta ut luren. Det jag stör mig på med covern är dock att att plasttabbarna som håller luren sticker upp ca 2 mm, men covern har inte små "hack" där de skulle passa, så hela paketet blir ca 2 mm tjockare än vad den skulle kunna vara. Det går inte att modifiera den själv heller, eftersom det verkar vara gjort i aluminium. Lite besviken är jag eftersom jag pyntade 250 spänn för den. Det får bli att hitta en som är smalare, skall tydligen finnas en från ROCK, eller kanske sonys egna.

    Vad kör ni?
     
  2. UkuleleSolen

    UkuleleSolen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vet inte om jag helt förstod.
    Till bordsstället jag köpte följde det med två olika "insatser". En för att använda telefonen utan fodral och en för att använda med fodral.

    Men det kräver att fodralet/flipcaset har en öppning på sidan.
    Flipcase är så billiga på Ebay att jag köpt ett par för att chansa.
     
  3. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Hur är dem? Funderar på att köpa ett ställ men vet inte om jag litar på OEM.