Garantiservice och root/s-off

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av DEGE, 27 nov 2014.

  1. DEGE

    DEGE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hallå vänner,

    Ni som vet, vad gäller om man rootat och skickat in sin mobil på garantiservice? Endel säger att garantin inte gäller andra säger att den gör det - någon som faktiskt vet?
    Problemet? g-sensorn, p-sensorn samt ljussensorn tyckte det var dax att dra ner gardinerna, ställa in tofflorna, dra täcker över huvudet precis efter en brakare (även kallat "holländsk ugn") - ja, ni fattar.
     
  2. SWEcobra86

    SWEcobra86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag skickade min på garantiservice för att NFC Antennen glappade, som rootad och omvandlad till en GPE. Den kom tillbaka som stock htc med sense.
    Bara att börja om från början igen och flasha GPE.

    /Kim
     
    DEGE gillar detta.
  3. DEGE

    DEGE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kim, tusen tack för ett riktigt kvalitetsvar. Förmodar att du fick pröjsa $25 på nytt för s-off?
     
  4. DEGE

    DEGE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan meddela att det inte gick lika bra med min garantireparation som för Kim. Moderkortsbyte för ca 2200 + frakt. Garantin gällde inte eftersom luren var rootad. Hade luren varit yngre än 6 månader hade jag kunnat reklamera den hos återförsäljaren, då hade root inte spelat någon roll eftersom bevisbördan hade legat på HTC. Efter 6 månader ligger bevisbördan på mig.
     
  5. tysonayt

    tysonayt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte lämnat min eller satt S-On igen men enligt utvecklarna för Sunshine så ska det vara kopplat till mobilens hårdvaru ID så förhoppningsvis skall man inte behöva betala för Sunshine igen. Varför man inte heller kan använda det på en annan mobil. Men sen kan det ju hända att HID kanske ändras vid byte av någon del (typ moderkort), och då är det lite mer problematiskt, dock är Sunshine snubbarna rätt tillmötesgående i sin IRC så de kanske kan hjälpa en om något sådant skulle hända.