Ett sista desperata försök innan jag begraver min Xperia Tablet S...?

Diskussion i 'Sony' startad av tlubtu, 1 dec 2014.

  1. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har en Xperia Tablet S som har börjat krångla ordentligt och jag hittar ingen lösning på det. Det började med att det helt plötsligt inte gick att ändra volymen på plattan. Stoppade jag i en hörlur i hörlursuttaget fortsatte ljudet dessutom att komma från högtalarna. Det andra problemet är att det inte går att ladda ner något från Google Play längre. Wifi fungerar precis som vanligt. Det står bara och tuggar när jag försöker ladda ner appar. Ett tredje problem jag upptäckt är att det inte går att öppna filer jag laddar ner via webben. Jag har försökt att installera apk-filer men det händer ingenting när jag trycker på den nedladdade filen. Jag har återställt hela surfplattan men det har inte hjälpt. Har även försökt att koppla upp den mot Sony PC Companion men Xperia Tablet S finns inte med bland enheterna där, bara Sonys senare Z-tablets.

    Finns det någon alternativ ROM man kan lägga in i Xperia Tablet S (inte Sony Tablet S)? Vill ge den en sista chans innan jag beställer en Xperia Z3 Tablet Compact... :-)
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Tack för det tipset. Ska kolla in det när jag får möjlighet. Jag tror att det är sista versionen som släpptes till den plattan. Kan det vara 4.1.2?

    *Edit* Det verkar gälla Sony Tablet S och inte Sony Xperia Tablet S. Lite förvirrande beteckningar på dessa två plattor... :-)